Aankoop MacIntosh voor/eindversterker wie ervaring ermee

Started by Mao, January 10, 2022, 13:53:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: jahtari on January 23, 2022, 14:39:22
En dan ook nog die kleine ruimte met 0 aandacht voor akoestiek.



Nou, nou er ligt wel een kleedje.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Quote from: chansig on January 23, 2022, 14:45:32
Nou, nou er ligt wel een kleedje.

Gr. Hans
En onderschat het effect van een Chinese afhaalkalender ook niet [emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

minplus

En het wandtapijtje en gordijntje.
Maar de B7W's ken ik niet en daar hebben sommigen iets tegen.
Maar de hele McIntosh toestand mogen ze hier bij mij best neerzetten, ongetwijfeld buitengewoon mooi, ook al vraag ik me af wat ik met zoveel moet.
Ik ga ervan uit dat hij af en toe schakelt tussen de systemen. Of zo.
Doen mensen hier op het forum ook, heb ik gelezen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

minplus

Wat overigens totaal afleidt van waar Mao mee kwam.
Heb hem trouwens een tijd terug een pm gestuurd wat hij mogelijk nog niet opgemerkt heeft omdat je het ergens bovenin moet opmerken en het niet frontaal op je scherm verschijnt.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

fugazi_2009

Quote from: jahtari on January 23, 2022, 14:39:22
totale wansmaak en dan ook nog die b&w's, afschuwelijk. En dan ook nog die kleine ruimte met 0 aandacht voor akoestiek.



Over smaak valt niet te twisten, en die B&W's heb ik ook best wel eens mooi horen klinken. Maar er is toch wel iets aan akoestiek gedaan, die zwarte dingen achter de speakers zijn ongetwijfeld bedoeld om daar invloed op uit te oefenen. En ook het lichtgrijze demping materiaal achter de speakers en de set. Had het beter gekund? Vast wel!  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Bertus69

Wat ik niet begrijp in beide McIntosh opstellingen maar vooral de eerst, als je een handleiding van hun leest dan moet je onder de versterker ventilatieruimte hebben als het in een meubel komt (dus een gat in de plank zagen waar deze opstaat en aan de bovenzijde 15cm ventilatieruimte.

Maar volgens de handleiding is het slechtste wat je kunt doen een andere warmtebron zoals een versterker boven op een versterker plaatsen.
Denk dan de meneer van de eerste opstelling duidelijk niet de handleiding gelezen heeft  ;D
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

fugazi_2009

Je mag inderdaad hopen dat er in die kast wat ventilatoren zitten die de boel wat koelen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

minplus

Geen idee hoe het met zijn spullen zit, maar de Macs hier worden nauwelijks warm. Boven de 6800 heb ik 7 cm, geen enkel probleem, en de 502/504 staan op elkaar. Er zit daarboven meer ruimte maar dat is omdat er meer ruimte in de kast zit. Die worden ook alleen maar lauw.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Bertus69

Ik heb mijn versterker ook in het audiomeubel met ca. 4 cm er boven, wel genoeg er naast en achter maar wordt amper lauw. Maar dan hebben we het over 1 apparaat, in die kast staan er ik weet niet hoeveel op elkaar en dan lijkt het me, dat ondanks deze slechts lauw worden, de temperatuur toch stijgt gezien de ruimte niet meegroeit per apparaat.

Maar misschien zie ik het verkeerd, ik was/ben niet sterk in natuurkunde dus weet niet of hier een formule voor is om dit te berekenen.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Samro

Quote from: HcHifi.nl on January 22, 2022, 15:13:02
Wil je de MAC sound moet je wel een mac zoeken met Autoformers.. zonder dat krijg je echt een ander sound.
Wat zijn Autoformers?



minplus

Kleine verschillen , zoals in smaken. Met autoformers heeft een leuke automatische aanpassing aan willekeurige speakers..
Ik heb een Mac met en een mac-combi zonder en vind beide buitengewoon fijn.

Wat ik nog leuker vind naast veel andere dingen is de Power Guard bij McIntosh. Verhindert dat je speakers of versterker opblaast. Geen last van clippen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Mao

Quote from: minplus on January 31, 2022, 20:14:27
Kleine verschillen , zoals in smaken. Met autoformers heeft een leuke automatische aanpassing aan willekeurige speakers..
Ik heb een Mac met en een mac-combi zonder en vind beide buitengewoon fijn.

Wat ik nog leuker vind naast veel andere dingen is de Power Guard bij McIntosh. Verhindert dat je speakers of versterker opblaast. Geen last van clippen.

Door die autoformers kan geen DC doorlaten wat bij clippen gebeurt. Je luidsprekers vinden dat verre van leuk. Dat was/is het grote probleem bij de Crown/Amcron DC 300 series versterkers
DC in was DC uit, maar dat was ook weer de kracht van die versterkers dat ze als super voeding gebruikt werden om bijvoorbeeld roerwerken in de medische industrie zeer nauwkeuring konden regelen. Zelf heb ik uit nood tijdens een zeer groot evenement een DC 300 gebruikt toen de voeding van mijn Soundcraft 800B er mee stopte. Een 9V batterijtje op de ingang en met de volume regelaar de juiste spanning op de uitgang gekregen. had perfect -48, 0 en +48 V
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Mao

Even Update, Helaas een mooi gebruikte MA 12000 misgelopen op MP.
Was binnen een goede week verkocht. Er staat nog eentje die ze al geruime tijd aanbied maar is hij verkoopt ze op bestelling, vage Import dus. Daar ga je geen 15k aan uitgeven
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

mcintoshfan

Wat wil je precies weten, ik heb een aantal mcintosh spullen gehad waaronder de mc500.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Mao

Kogel is door de kerk heb gekozen voor C2700 voorsterker en de MC312 eindversterker deze laatste wordt gebruikt voor het midden/hoog. Crown K2 blijft in het laag.
Helaas pas eind Maart/April bij de Importeur op voorraad. dus tijd om nieuwe Interlinks en luidsprekers kabel te fabrieken.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

minplus

Schitterende Machines! 8) :wub:
Gefeliciteerd.
Ver buiten mijn budget. :unhappy: :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Mao

Even een update... McIntosh set is eindelijk binnen de C2700 was de bottleneck maar de 3 maanden wachten was het waard. Het verschil met mijn andere (oude) set is groter dan ik dacht.
Ieder detail van de instrumenten is hoorbaar, klinkt stuk rustiger en of ik nu opnames uit 1960 stream vanuit mijn NAS of iets van nu klassiek of blues rock country ik vind het verbazing wekkend klinken. Heb nu ook TV geluid erop zitten vaan de fun maar daar zijn de klank verschillen enorm tussen de verschillende programma's en zenders. Soms te slecht voor woorden het stemgeluid. Nu vallen ze door de mand.

Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels