Aankoop MacIntosh voor/eindversterker wie ervaring ermee

Started by Mao, January 10, 2022, 13:53:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jossie

Heb je recentelijk ook een Harley gekocht ?

[emoji41]
Omni !

minplus

Quote from: Mao on January 15, 2022, 10:56:40
Nee helaas geen McIntosh  gehad.

De reden dat ik McIntosh wil aanschaffen is een wens welk ik al ruim 45 jaar heb. Ben voor het eerst er mee in aanraking gekomen toen ik in de jaren 70 met P.A. systemen bezig was kwam toen bij de toenmalig importeur terecht van Altec en heb daar een set A7's gekocht later bleek hij een paar straten achter mij te wonen. daar stonden wat Mcintoshs versterkers met van die "ballon" buizen. Geweldig mooi om te zien. Over de kwaliteit hoef je je geen zorgen te maken dat zit wel goed.

Inderdaad doen de ogen ook wat en voor mij het hele verhaal achter McIntosh en de geschiedenis. ook het beeld in mijn belevenig is dat voor McIntosh in combi met JBL in de hifi wereld een min of meer standaard match is, net zoal in de pro en studio wereld JBL en Crown onafscheidelijk zijn. Nu zijn er sinds de 70 er jaren heel wat meer zeer goede merken en fabrikanten bij gekomen waarbij er zeker mensen zijn die JBL als een krant vinden klinken. (zit eeen enorm verschil in de consumenten lijn en de JBL's in het hoogste segment)

Nee mijn keuze voor McIntosh is gebaseerd op reputatie hun geschiedenis levensduur, en zeker ook om het uiterlijk.

Het 1e deel van m'n bericht was aan Hc Hifi.nl gericht die de Macs tekort vindt schieten. Zoals ik al zei, een smaak kwestie en daar zijn de meningen totaal verdeeld over.. Ook al ben ik ook een Luxman liefhebber net als hij. Maar hij heeft geen Macs in zijn winkel dus zal nooit een Mac aanprijzen vermoed ik zo. Geen idee of hij de Macs echt kent. Ik ken ze ook niet allemaal maar weet wel hoe subliem ze kunnen klinken.
Ik kan je aanraden om de Mac eens te beluisteren naast een paar andere versterkers. En dan zou ik Accuphase, Luxman en zeker ook Burmester testen.
Het zou me niet verbazen als je bij een Mac uitkomt.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

MichielB

Wat een geweldige luidsprekers! En wat muziekbeleving kan daar weinig tegenop! Heb een aantal JBL iconen bij een high-end fabrikant in Slovenie gehoord, ze gebruiken die als referentie voor emotie. McIntiosh is nu voornamelijk een merk dat het van zijn history en naam moet hebben, ze hebben veel focus op marketing en er is nu zoveel mooier spul leverbaar.....
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

home@the movies

Quote from: Mao on January 15, 2022, 10:56:40
Nee helaas geen McIntosh  gehad.

De reden dat ik McIntosh wil aanschaffen is een wens welk ik al ruim 45 jaar heb. Ben voor het eerst er mee in aanraking gekomen toen ik in de jaren 70 met P.A. systemen bezig was kwam toen bij de toenmalig importeur terecht van Altec en heb daar een set A7's gekocht later bleek hij een paar straten achter mij te wonen. daar stonden wat Mcintoshs versterkers met van die "ballon" buizen. Geweldig mooi om te zien. Over de kwaliteit hoef je je geen zorgen te maken dat zit wel goed.

Inderdaad doen de ogen ook wat en voor mij het hele verhaal achter McIntosh en de geschiedenis. ook het beeld in mijn belevenig is dat voor McIntosh in combi met JBL in de hifi wereld een min of meer standaard match is, net zoal in de pro en studio wereld JBL en Crown onafscheidelijk zijn. Nu zijn er sinds de 70 er jaren heel wat meer zeer goede merken en fabrikanten bij gekomen waarbij er zeker mensen zijn die JBL als een krant vinden klinken. (zit eeen enorm verschil in de consumenten lijn en de JBL's in het hoogste segment)

Nee mijn keuze voor McIntosh is gebaseerd op reputatie hun geschiedenis levensduur, en zeker ook om het uiterlijk.

Neem gerust eens contact op met ons 'Cinedream", in de zaak in Bonheiden staat een McIntosh in demo opgesteld, en mijn collega peter is zelf een grote fan, die kan je met raad en daad bijstaan, wij als Cinedream zijn dealer dus als we je verder kunnen helpen, doen we dat zeer graag.

minplus

Quote from: MichielB on January 15, 2022, 22:50:00
Wat een geweldige luidsprekers! En wat muziekbeleving kan daar weinig tegenop! Heb een aantal JBL iconen bij een high-end fabrikant in Slovenie gehoord, ze gebruiken die als referentie voor emotie. McIntiosh is nu voornamelijk een merk dat het van zijn history en naam moet hebben, ze hebben veel focus op marketing en er is nu zoveel mooier spul leverbaar.....

Een vreemd bericht voor mij en vermoedelijk duizenden anderen.  History en naam zegt helemaal niets en als ze de focus op marketing hadden zouden ze andere producten brengen. Meer in de mode van het moment en vooral niet oerdegelijk en hoge kwaliteit.
Heb je ooit gehoord wat de combi van een McIntosh met degelijke JBL's laat horen? Ik kan het me gezien je opmerking niet voorstellen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

MichielB

Niet specifiek op deze luidspreker maar vele andere setups. Wat ik me wel bedenk is dat de eenvoudigere McIntosh buizenversterkers met een mooie hoog rendement luidspreker misschien wel wat bijzonders kan neerzetten.
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Mao

Quote from: MichielB on January 15, 2022, 22:50:00
Wat een geweldige luidsprekers! En wat muziekbeleving kan daar weinig tegenop! Heb een aantal JBL iconen bij een high-end fabrikant in Slovenie gehoord, ze gebruiken die als referentie voor emotie. McIntiosh is nu voornamelijk een merk dat het van zijn history en naam moet hebben, ze hebben veel focus op marketing en er is nu zoveel mooier spul leverbaar.....

Ik denk zelf dat je McIntosh een beetje verward met JBL....de consumentenlijn van JBL met hun bluetooth producten (die stiekum best wel lekker klinken) die zijn wellicht wel van hun geloof gevallen. Maar vergeet niet dat JBL vanaf de jaren 70/80 veelvuldig is overgenomen door partijen die geld willen verdienen en dat doe je met die soort consumenten massa producten. De Pro Audio producten en hun top segment in Hifi (Everest serie) staan naar mijn idee nog zeer hoog aangeschreven. Deze producten worden eigenlijk niet tot nauwelijks aangeboden bij dealers in Nederland.
Ja JBL doet veel aan marketing voor hun consumenten lijn. Hou er rekening mee dat tegenwoordig Samsung de eigenaar is van JBL.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

fugazi_2009

McIntosh met B&W, ook leuk!

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Bertus69

Wow........daar staat voor meer geld in die kast dan waar ik 25 jaar geleden mijn nieuwbouw huis voor kocht (in guldens toen nog).

Ik ben wel gecharmeerd van MCIntosh maar dit is mega, is dit bij jou thuis Fugazi?
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Samro

Is er hier ook ervaring met de Mcintosh ma5300? Deze is 2x160 watt bij 4 ohm. Dat is meer dan genoeg voor mijn Sonus Faber Sonetto V (90db/1w). Maar hoe zit het met de klank? Ik heb de ma8900 gehoord bij een vriend en klinkt perfect zoals ik al liet weten. Maar veel te groot/zwaar en veel te veel vermogen wat ik helemaal niet nodig heb.

Mvg, Samro

H&C Hifi

Quote from: minplus on January 15, 2022, 19:02:02
Het 1e deel van m'n bericht was aan Hc Hifi.nl gericht die de Macs tekort vindt schieten. Zoals ik al zei, een smaak kwestie en daar zijn de meningen totaal verdeeld over.. Ook al ben ik ook een Luxman liefhebber net als hij. Maar hij heeft geen Macs in zijn winkel dus zal nooit een Mac aanprijzen vermoed ik zo. Geen idee of hij de Macs echt kent. Ik ken ze ook niet allemaal maar weet wel hoe subliem ze kunnen klinken.
Ik kan je aanraden om de Mac eens te beluisteren naast een paar andere versterkers. En dan zou ik Accuphase, Luxman en zeker ook Burmester testen.
Het zou me niet verbazen als je bij een Mac uitkomt.

aannamens aannamens... nee ze staan niet op onze website maar ik kan ze wel degelijk nieuw leveren.
Ik ken MAC heel goed, als je al 30 jaar lang elke dag met audio stoeit (waarvan 20 jaar commercieel) komt er nog wel eens wat op je pad voorbij ;)

En nog steeds, ja ik zou mac kopen op de looks, ik vind het geweldig... maar het is wel 1 van de merken die mij behoorlijk doet fronzen voor de adviesprijzen,
ik heb prive ook destijds een MA8000 en MA7900 gehad.. die hebben welgeteld 1maand gestaan...

maar zoals met alles blijft het combineren.. als een beetje de rem erop wilt in mid / hoog zeker naar Mac kijken, door die ''rem'' miste ik snelheid, ruimtelijkheid, stereobeeld.. 

H&C Hifi

Quote from: Samro on January 22, 2022, 13:22:55
Is er hier ook ervaring met de Mcintosh ma5300? Deze is 2x160 watt bij 4 ohm. Dat is meer dan genoeg voor mijn Sonus Faber Sonetto V (90db/1w). Maar hoe zit het met de klank? Ik heb de ma8900 gehoord bij een vriend en klinkt perfect zoals ik al liet weten. Maar veel te groot/zwaar en veel te veel vermogen wat ik helemaal niet nodig heb.

Mvg, Samro

Wil je de MAC sound moet je wel een mac zoeken met Autoformers.. zonder dat krijg je echt een ander sound.

fugazi_2009

Quote from: Bertus69 on January 22, 2022, 02:55:14
Wow........daar staat voor meer geld in die kast dan waar ik 25 jaar geleden mijn nieuwbouw huis voor kocht (in guldens toen nog).

Ik ben wel gecharmeerd van MCIntosh maar dit is mega, is dit bij jou thuis Fugazi?
Nee, ARC, Burmester en Avalon bij mij thuis



Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

minplus

De Mac sound heb ik hier zowel met als zonder autoformers. En ook wat ik ken van voor ze er waren.
Ze zijn (te) duur, ook vanwege de import want in de VS ben je heel veel minder kwijt. Maar onverwoestbaar.

Leuk filmpje trouwens van iemand die de 5300 weg deed die ik zelf overigens nooit gehoord heb. Die mensen kom je vaker op forums tegen.:D

https://www.youtube.com/watch?v=A4l0LK-I6pI:

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

minplus

Quote from: HcHifi.nl on January 22, 2022, 15:11:22
aannamens aannamens... nee ze staan niet op onze website maar ik kan ze wel degelijk nieuw leveren.
Ik ken MAC heel goed, als je al 30 jaar lang elke dag met audio stoeit (waarvan 20 jaar commercieel) komt er nog wel eens wat op je pad voorbij ;)

En nog steeds, ja ik zou mac kopen op de looks, ik vind het geweldig... maar het is wel 1 van de merken die mij behoorlijk doet fronzen voor de adviesprijzen,
ik heb prive ook destijds een MA8000 en MA7900 gehad.. die hebben welgeteld 1maand gestaan...

maar zoals met alles blijft het combineren.. als een beetje de rem erop wilt in mid / hoog zeker naar Mac kijken, door die ''rem'' miste ik snelheid, ruimtelijkheid, stereobeeld..

Je bent geen Mac-dealer maar wel van andere merken en dat je ze nieuw kunt leveren zegt dus niets want dat kan elke dealer. En elke dealer prijst aan waarin hij dealt, geldt voor auto's, audio en noem maar op. Volkomen logisch. En elke dealer maakt een keuze en afspraak want alles dealen is geen optie.
En het blijft idd combineren en ik heb hier geen last van een rem.
Over de looks en de prijzen zijn we het iig. eens. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

minplus

In de VS is McIntosh veel beter betaalbaar. Als je waanzinnige sets wilt zien moet je bij AudioAficionado.org eens bij McIntosh gaan kijken. Er zijn nog veel gekkere dan deze. Mooi zijn ze wel en ongetwijfeld ook qua geluid..
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

fugazi_2009

Quote from: Bertus69 on January 22, 2022, 02:55:14
Wow........daar staat voor meer geld in die kast dan waar ik 25 jaar geleden mijn nieuwbouw huis voor kocht (in guldens toen nog).

Nu het het zo zegt, ik denk dat mijn huidige set ook meer kost dan het appartement dat ik 25 jaar geleden kocht...
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Staaled

Quote from: minplus on January 22, 2022, 18:22:59
Dit is ook wel aardig:


Iets van 2 ton aan spullen en dan fijn een glazen salontafel ervoor meppen. :wacko:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vergeerr72

Quote from: Staaled on January 23, 2022, 09:53:22
Iets van 2 ton aan spullen en dan fijn een glazen salontafel ervoor meppen. :wacko:
Daar reflecteren die wappers zo mooi in, snap ik wel [emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vanzomereng

Quote from: minplus on January 22, 2022, 18:22:59
Dit is ook wel aardig:



Wat probeert die goede man (of vrouw) te compenseren  :ohmy:

OVERKILL !
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

vergeerr72

Quote from: FS249 on January 23, 2022, 11:27:00
Is gewoon gek op blauw.
Eerder kleurenblind.

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Samro

?Wat is dat Autoformers?
Quote from: HcHifi.nl on January 22, 2022, 15:13:02
Wil je de MAC sound moet je wel een mac zoeken met Autoformers.. zonder dat krijg je echt een ander sound.

jahtari

Quote from: minplus on January 22, 2022, 18:22:59
Dit is ook wel aardig:


totale wansmaak en dan ook nog die b&w's, afschuwelijk. En dan ook nog die kleine ruimte met 0 aandacht voor akoestiek.

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub