Arcam P7 én Parasound JC1 plus de A51 en 5250!

Started by jossie, January 8, 2022, 23:30:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Kun je geen huisbezoek komen doen in Maastricht Jos? Ik heb hier nog 3 Classé eindtrappen staan van rond de 65 kg..

PascalP

en ook het broertje vakkundig hersteld en leuk beschreven Jos! :D
Ben blij dat ik niet gewacht heb tot eind dit jaar als we gaan verhuizen en ik ze toch een tijdje niet nodig heb, wat mijn oorspronkelijke plan was...  :crazy:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Net op tijd Pascal!  :-X

Nu bezig om met Jossie een afspraak te plannen voor de Parasound amps van Anton. Die zullen inmiddels ook wel aardig op het tandvlees lopen schat ik zo in. En inderdaad voorkomen is beter als genezen zullen we maar zeggen.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Parasound Service Center Nederland straks bij Jos ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

toetertje

Even een technisch vraagje over de arcam p7 en p1000.
Als je b.v. maar 3 of 5 van de 7 kanalen gebruikt, kan dat kwaad voor de kanalen die niets doen?
Laatst hoorde ik een klepel tegen een klok zeggen, dat je dan de ingangen kort moet sluiten?

jossie

Omni !

toetertje


jossie

Quote from: vik on February 18, 2022, 19:56:19
Net op tijd Pascal!  :-X

Nu bezig om met Jossie een afspraak te plannen voor de Parasound amps van Anton. Die zullen inmiddels ook wel aardig op het tandvlees lopen schat ik zo in. En inderdaad voorkomen is beter als genezen zullen we maar zeggen.

Dat viel op zich erg mee. De A51 is/was eigenlijk helemaal in goede conditie, de 5250 was bekend een defect kanaal te hebben. Maar ook dat met beperkte schade, ik denk een toevalstreffer. Verder één kleine defecte condensator in de 5250 in een ander kanaal. Ze zijn weer huiswaarts gekeerd met Pascal en daar gebleven heb ik begrepen. De 5250 heeft een bijna identieke opbouw/layout als de P7 van Arcam, die hebben goed naar elkaar gekeken.

Ik heb twee zware belastingweerstanden van 3,5 Ohm om twee kilowatt in kwijt te kunnen, in serie heb ik dan 7 Ohm. Beide versterkers halen dan 350 Watt RMS per kanaal in 7 Ohm. De netspanning had daarbij wel een lichte verhoging (234V) maar toch, echte powerbakken! Overigens gebeurt dat testen compleet klimaat neutraal aangezien we hier sinds een week 100 zonnepanelen op het dak hebben :D , ik was even bang voor hogere piekspanningen rond het middaguur maar daar blijkt tot nu toe weinig van.
Omni !

anton

Nogmaals hartstikke bedankt voor de super service Jossie  :worship: :worship: :worship:

vik

Mooi werk Jos en nogmaals bedankt voor het snelle handelen.

"Service with a  :colgate: :colgate: "
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jossie

#35
Zo... in de tussentijd de rug weer 3 x professioneel vernaggelt met oud ijzer glimmend aluminium en smetteloos koper van Forummers...

Eerst kwam de fraaie vijf kanaals Classé van Teejoo op bezoek. Door Teejoo zelf doodverklaard. Gelukkig bleek de schade beperkt tot de standby voeding en een paar kleine smd caps her en der. Eerlijk is eerlijk, zo zie je ze zelden, echter sleutelen aan het apparaat is wat anders, 55 kg manipuleren is geen feest. Eenmaal op de werkbank en in gedemonteerde staat is verplaatsen ook nauwelijks meer te doen. Dan is wachten op onderdelen ook 'n ding. Maar graag gedaan hoor Teejoo  :D

En toen... tja hoe gaan we dit dan van commentaar voorzien...

De meeste hifi fanaten hebben ooit wel de droom gehad om zo'n eindbak van 40-50 kg te hebben, alleen die prijzen he... niet voor iedereen weggelegd. En dus zeker niet twee van die apparaten. Tweedehands is er dan wellicht met wat geluk wel aan te komen en met nog meer geluk is het dan jaren lang genieten. Dus trok Richard de stoute schoenen aan (ik heb 'm gewaarschuwd dat het mogelijk 'feest' zou zijn als bla bla bla etc), scheurde de benelux rond en bracht als trotse eigenaar twee Parasounds naar Delft ter controle en een kleine, voorziene ingreep wegens 'bungelende upgrade'.

De Nederlander
De Nederlander is kundig 'be-arbeitet' naar een hoger nivo, vaste kabels her en der gesoldeerd om de potmeters heen, om de luidspreker connectors heen... type kabel waar je een windmolen mee kunt aansluiten. Resultaat? de direct aangesloten netkabel van 30 cm met 'knutsel' trekontlasting (geen) hangt op half zeven waarbij direct aan de solderingen wordt getrokken, En die solderingen zijn gewoon koud op de afgeknipte kabels aangebracht zonder mechanische verbinding  :sleepy: Nieuwe netentree ge(her)monteerd dus. Maar vanwege de windmolenkabels kom je natuurlijk nergens bij, extra werk, klein feestje al ingepland.

De Belg
Tja, ik zeg nog tegen Richard, "als de voedings elco's vervangen moeten worden is het feest" Richard dacht natuurlijk dat er dan echt een feestje zou zijn, maar het gaat dan natuurlijk om mijn bankrekening, niet de zijne :D
Nee, in principe alleen een defect in één kanaal. Verder geacht in goede staat te verkeren.

Tien lekkende bekerelco's 15.000 uF 80V, vierpins plaatsing, nieuwe alleen met het vliegtuig uit Amerika, bijna een dag sleutelen. Defecte ingang niet goed verholpen, protectieprint met schade, inwendige van de versterker onthaard. U begrijpt het al, mijn kleine feestje werd een lang weekend  :D

Richard is toch blij en terecht want het zijn serieuze versterkers, zelfs met revisie facturen erbij... Uiteindelijk zijn ze ook nagenoeg identiek aan de latere Halo A51.

Niettemin, John Curl hield van warme versterkers en warme versterkers die altijd aanstaan houden van nieuwe elco's. Zo werkt dat, niet teveel betalen voor een jongensdroom!
Omni !

PascalP

Parasound Service Center Jos  :headbanging:

Lekker bezig weer, en natuurlijk ook die Classé, echt fraai gebouwd zo te zien! Wat een bakbeest zeg :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Hahaha, wat Pascal zegt ^^

Leuk geschreven stuk weer, Jos! En die vintage Parasounds die doen het weer super, mooi om te zien én horen dat oud niet slecht hoeft te zijn. En dat we niet altijd maar alles weg hoeven te gooien, maar dat repareren ook "gewoon" een optie kan zijn. Hulde aan de forum-reparatiewizard!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

jossie

Ik overweeg zegelboekjes uit te gaan geven, bij elke tiende reparatie krijg je dan 10% korting.

Kijken wie dat haalt [emoji41]
Omni !

skyfox

Kijk maar uit, sommige leden gaan het er vast om doen [emoji6]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

jossie

Quote from: skyfox on June 14, 2022, 23:11:27
Kijk maar uit, sommige leden gaan het er vast om doen [emoji6]
Jij hebt er al drie maar helaas nog geen geldig boekje. Tegen je pensioen ben je er wel!
Omni !

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vik

Jos is overal wel voor te porren behalve een Mark Levinson No.23.5  :colgate:  :devil:


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

morca

Quote from: jossie on June 14, 2022, 22:26:36
Ik overweeg zegelboekjes uit te gaan geven, bij elke tiende reparatie krijg je dan 10% korting.

Kijken wie dat haalt [emoji41]
Per stuk bedoel je?
Dan ben ik op weg,nog 2(Denon blokken)
Waar blijft mijn zegelboekje  :angel:

jossie

Quote from: morca on June 15, 2022, 10:34:39
Per stuk bedoel je?
Dan ben ik op weg,nog 2(Denon blokken)
Waar blijft mijn zegelboekje  :angel:
Zegelboekjes met echtheidskenmerken ingebakken worden duurder dan de reparatieopbrengsten. Helaas, plan is afgeschoten.

Ik kan jou wel ouwe lullen korting geven, heb je daar wat aan?
Omni !


jossie

Neuhhh, ik kan aan je ID wel zien of je in aanmerking komt, wel meebrengen dus.
Omni !