TrueCut Motion

Started by papaleo, January 8, 2022, 18:06:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Toevalligerwijze kwam ik dit tegen....iemand al bekend mee?

"TrueCut Motion" van Pixelworks...dit zou de 'next-level' evolutie zijn op het gebied van picture-motion.
Het is de eerste end-to-end Motion Grading- oplossing in de branche voor het beheersen van bewegingsonscherpte (blur), trillingen (judder) en het elimineren van het "soap-opera"-effect....


TrueCut Motion's krachtige Judder Control ontketent een hoger dynamisch bereik in combinatie met snellere bewegingen. De buitengewone sluiterhoekregeling maakt het mogelijk om te filmen met een snelle sluiter, terwijl het de bewegingsonscherpte "look" creëert die de regisseur zoekt tijdens de postproductie.

De Frame Rate Control zorgt ervoor dat een filmische look altijd behouden blijft of wordt hersteld bij al hun opnamen met een hoge framerate. Tot slot levert de Crank Control een hoogwaardige snelheidsregeling.
En alle TrueCut Motion-tools werken met Any Source Frame Rate... :worship:

Eindelijk is (zou) er een techniek zijn ontwikkeld die alle neveneffecten elimineert en tegelijkertijd dè perfecte motion neer zal zetten in alle omstandigheden...
Géén judder,géén stutter en géén blur meer...,het is bijna to good to be true...  :clapping:

Ik kijk er naar uit welke 'grote' merken dit zullen gaan implementeren in hun panels en projectoren.... 8)

https://www.pixelworks.com/en/truecut


Edit;
Ik lees zojuist dat het merk TCL als eerste merk dit in hun 2022 tv's gaat toepassen...
https://www.prnewswire.com/news-releases/truecut-motion-ecosystem-adds-support-of-leading-tv-brand-to-deliver-superior-picture-quality-to-consumers-301453151.html
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

K*t, moet ik weer een nieuwe projector kopen  :D

Maar ik vind het begin van het filmpje brilliant: We zijn inmiddels geëvalueerd naar 4K UHD omdat het toch echt uit moet zien, maar qua motion is het nog steeds maar liefst 24 beeldjes per seconde... Want dat vind men toch zo filmisch.

papaleo

#2
Quote from: Teejoo on January  8, 2022, 18:38:15
K*t, moet ik weer een nieuwe projector kopen  :D

Maar ik vind het begin van het filmpje brilliant: We zijn inmiddels geëvalueerd naar 4K UHD omdat het toch echt uit moet zien, maar qua motion is het nog steeds maar liefst 24 beeldjes per seconde... Want dat vind men toch zo filmisch.

Hahaa... wacht nou ff  :D .... want er zijn al meerdere merken mee uitgerust (misschien JVC ook al  ;)) maar nog niet un-locked...kwestie van het slotje er af en gaan met die banaan.

Maaarr...mogelijk wel de dood van UHD-schijven en UHD-spelers dit waren toch al min of meer niche producten.
Als beweging aanzienlijk beter is met streaming, geven velen sommigen  misschien de schijven gewoon op.  :devil: en ik weet ook dat niet alleen motion bepalend is wbt schijfjes en spelers.  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Waarom 10-30 euro uitgeven als je het met dezelfde kwaliteit of iets zelfs iets minder kan streamen?

Wij kochten altijd best veel VHS/LD/DVD/"BD" maar nu is het voornamelijk streaming en alleen als er een film is die echt bewaard moet worden dan kopen we hem.

Er is zoveel aanbod dat we nu al keuzes moeten maken en dingen laten liggen die we echt graag willen zien maar er is geen tijd ;) dus zoals vroeger een film 2-3x kijken zit er niet meer in.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jahtari

Toch gek dat veel mensen de oude door techniek beperkte artefacten willen behouden en niet kunnen/willen wennen aan 4k op bijv. 100 fps. Omdat mensen dit eenmaal gewend zijn en alleen iets zien als een film als het eigenlijk zo slecht wordt weergegeven.

Het is alsof sacd werd uitgebracht met wat filters die het gekraak en vervorming van platen toevoegt.

Laat maar komen die 100 fps zeg ik. Al vele jaren genoeg van die waanzinnig slechte panning shots.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Teejoo

Quote from: J.A.F._Doorhof on January  9, 2022, 08:25:01
Waarom 10-30 euro uitgeven als je het met dezelfde kwaliteit of iets zelfs iets minder kan streamen?

Wij kochten altijd best veel VHS/LD/DVD/"BD" maar nu is het voornamelijk streaming en alleen als er een film is die echt bewaard moet worden dan kopen we hem.

Er is zoveel aanbod dat we nu al keuzes moeten maken en dingen laten liggen die we echt graag willen zien maar er is geen tijd ;) dus zoals vroeger een film 2-3x kijken zit er niet meer in.
Ik ben het met je eens dat streaming heel goed uit kan zien, maar zolang audio niet lossless is vind ik het zeker niet gelijkwaardig. Die stap is opeens niet kleiner geworden als toen we van DD en DTS naar de lossless formaten gingen op blu-ray.

Maar goed, het is natuurlijk waar je prioriteit ligt. Jij bent niet ook echt een audio man volgens mij, terwijl ik dat juist belangrijker vind dan beeld.

PascalP

Quote from: Teejoo on January  9, 2022, 09:06:19
Maar goed, het is natuurlijk waar je prioriteit ligt. Jij bent niet ook echt een audio man volgens mij, terwijl ik dat juist belangrijker vind dan beeld.

Zegt de man met een dikke NZ8 :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

J.A.F._Doorhof

#7
Ik ben inderdaad meer voor beeld en ervaring
Wil absoluut geen pcm2.0 maar of het nu DD+ is of DTS+ maakt me weinig uit inderdaad. Als het maar goed klinkt

Heb vroeger wel uren zitten luisteren en vergelijken maar ben nu meer aangeland in het gebied dat ik gewoon in de film wil zitten met goed geluid en zeer goed beeld. En of dit 4k Netflix is of een uhd BD maakt me dan weinig uit.

Verschil zie en hoor ik wel maar voor een eenmalige ervaring is me dat geen 20-30 waard ;)

Vroeger was dit verschil natuurlijk veel groter. VHS vs LD was enorm en ik wilde absoluut geen VHS meer.

Maar nu is het best dicht tegen elkaar aan gekomen en dan is het toch een dikke 200-300 per maand besparen en daar kun je flink wat abbos voor nemen ;)

Daarnaast merken we ook dat we amper films meer kijken maar voornamelijk series. Meer karakter build up en qua effecten soms beter dan menige film.

Het is een keuze.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

#8
Quote from: PascalP on January  9, 2022, 09:21:51
Zegt de man met een dikke NZ8 :P
Tja, het is idd een beetje behelpen... Maar wellicht zegt het nog meer over het audioniveau!  :D