Hoe moet de bass klinken

Started by Berry76, January 8, 2022, 08:13:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Berry76

Een woonkamer met open keuken. 
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

sandervg

#26
Quote from: DofN on January  8, 2022, 20:07:42
Ik zou een gewone sweep doen...
Waarom sweep? Ik krijg betere resultaten met roze ruis. En dan gedurende de meting de microfoon wat bewegen (zeg een meter voor/achter/naast/boven/onder de MLP). Dan krijg je minder specifieke pieken op één plek en een gemiddelde rond je MLP.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Berry76

Vandaag met pink noise en de spl meter via REW het volume van de boxen en subs opnieuw afgesteld.
Dat geeft een hele verbetering, in combinatie met de nieuwe zekeringen ben ik weer gelukkig met het sub geluid.
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo