in de markt voor nieuwe receiver, Anthem of Arcam?

Started by André_84, January 6, 2022, 16:19:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

toetertje

Quote from: NielsLu on January 11, 2022, 21:22:53
Via marktplaats kun je gelijk oversteken doen he. Dan wordt er pas betaald als je hebt ontvangen (en eventueel getest ;))

Dat is helaas niet het geval. Het enige wat je zeker weet is dat je een pakketje ontvangt.
Wat er in het pakketje zit, en of het werkt maakt Mp niets uit. Je kunt dan een geschil openen via
een externe partij, maar de betaling gaat sowieso door. Helaas, al 2 keer meegemaakt, en er staat
genoeg over op internet.

André_84

#51
ik kan dit in de buurt eventueel halen voor 40 euro. moet werken toch om de atmos kanalen aan te sturen?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

NielsLu

#52
Is deze Sure Electronics AA-AS32171 niet wat voor je? Dit is gewoon nieuw.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

André_84

dat ziet er heel interessant uit!

laatste noob vraag: welk kanaal zou je hiermee versterken en is het klankmatig niet gek om bv maar 2 van de 4 atmosspeakers hieraan te koppelen?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

NielsLu

Quote from: André_84 on January 12, 2022, 12:56:08
dat ziet er heel interessant uit!

laatste noob vraag: welk kanaal zou je hiermee versterken en is het klankmatig niet gek om bv maar 2 van de 4 atmosspeakers hieraan te koppelen?

Dat zou je met de Kenwood ook hebben. Ik zou de 2 atmos kanalen ermee aansturen. Ik denk dat Dirac het eventuele klankverschil wel grotendeels oplost.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

André_84

die Kenwood kan ik wel alle 4 atmos kanalen aansturen, ik dacht dan heb je wel 1 groep luidsprekers zeg maar of zouden de frontspeakers ook baat kunnen hebben bij een dergelijke eindversterker?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

NielsLu

Quote from: André_84 on January 12, 2022, 13:35:16
die Kenwood kan ik wel alle 4 atmos kanalen aansturen, ik dacht dan heb je wel 1 groep luidsprekers zeg maar of zouden de frontspeakers ook baat kunnen hebben bij een dergelijke eindversterker?

Ik vraag me echt af of de versterking van de Kenwood net zo goed is als van de Arcam...
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Flavio

#58
Heb je deze Anthem MRX 540 al gezien?

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m1793579278

Een simpele 4-kanaals PA versterker erbij voor de Atmos kanalen en dan ben je klaar.

Ik zou me niet al te druk maken om de kwaliteit van de eindversterkerkanalen in een receiver. Die verschillen vallen in het niet bij de toegevoegde waarde van bv. de Atmos kanalen denk ik.
En als je een echter tweaker bent kan je misschien voor Dirac kiezen. Ik heb nog niet zo lang een Anthem en ARC kan je heel simpel houden als je wilt.

EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

NielsLu

Quote from: Flavio on January 12, 2022, 14:57:20
Heb je deze Anthem MRX 540 al gezien?

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m1793579278

Een simpele 4-kanaals PA versterker erbij voor de Atmos kanalen en dan ben je klaar.

Ik zou me niet al te druk maken om de kwaliteit van de eindversterkerkanalen in een receiver. Die verschillen vallen in het niet bij de toegevoegde waarde van bv. de Atmos kanalen denk ik.
En als je een echter tweaker bent kan je misschien voor Dirac kiezen. Ik heb nog niet zo lang een Anthem en ARC kan je heel simpel houden als je wilt.

Hij heeft al een Arcam AVR390 hoor  ;)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

André_84

inmiddels is die Kenwood onderweg naar mij toe. hij wilde 'm wel langsbrengen en dat trok me over de streep :). is dat ook weer geregeld. ben benieuwd of het was is. wel een bakbeest voor erbij, maar soit.

blijven er nog interlinks over. volgens mij hoeft dat voor de atmos niet het meest fancy te zijn (ook geen troep?). of ga ik dan te kort door de bocht? aanraders anyone?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

André_84

Kan dit wat zijn? of loont het om bv iets meer uit te geven voor bvb ruconnected interlinks?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

denoontje

Zal best prima zijn hoor die i-links. Ik speel Zelf met Linn blacks, tikje duurder en had ik over.



André_84

iemand trouwens een idee wat ik nog kan vragen voor een Marantz sr6010 in goede staat?

bij inruil op een nieuwe receiver (van € 2000 of meer) kreeg ik +- € 500,- inruilkorting. is dat reëel om als richtprijs te hanteren?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

pameijer

Dat is een hele nette inruilprijs. Maar bedenk dat dat dan van de adviesprijs afgaat. Ik denk dat je sowieso wel aardig wat van de prijs af kunt dingen als je durft...
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

André_84

Quote from: pameijer on January 13, 2022, 15:14:02
Dat is een hele nette inruilprijs. Maar bedenk dat dat dan van de adviesprijs afgaat. Ik denk dat je sowieso wel aardig wat van de prijs af kunt dingen als je durft...

het gaat er nu vooral om wat ik voor m'n Marantz nog ga krijgen 😜
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

Flavio

EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

André_84

Marantz is inmiddels weg. een in mijn ogen acceptabele prijs  voor gekregen  :pompom:
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub