Arcam AV860 handshake probleem met LG G1 oled CEC/ARC

Started by fredenivanca, January 6, 2022, 11:06:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: NielsLu on April  7, 2022, 17:39:16
Ja, klopt. Dit kastje zorgt ervoor dat er te allen tijde een blijvend signaal wordt verstrekt.
Daardoor valt de verbinding niet meer weg.
Waar koop je die in nl?
Misschien lost dat ook mijn tuner probleem op.


NielsLu

Quote from: morca on April  7, 2022, 18:33:36
Waar koop je die in nl?
Misschien lost dat ook mijn tuner probleem op.

Ik heb hier besteld. Binnen 2 dagen in huis.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

morca

Quote from: NielsLu on April  7, 2022, 18:38:15
Ik heb hier besteld. Binnen 2 dagen in huis.
Thanks.
Denk dat ik die ook eens bestel.
Hdmi handhake was bij de Marantz ook al zo.
Goede volgende anders werkt het traag of niet.

Toch gek dat ze dat niet intern kunnen bouwen in de receiver zodat het altijd werkt ....

Stellar Parallax

Denk dat het eerder aan Arcam ligt. De meeste receivers hebben daar geen probleem mee. CEC blokkeren of uitschakelen op je toestellen zou voldoende moeten zijn.


morca

Quote from: Stellar Parallax on April  7, 2022, 20:43:50
Denk dat het eerder aan Arcam ligt. De meeste receivers hebben daar geen probleem mee. CEC blokkeren of uitschakelen op je toestellen zou voldoende moeten zijn.
Denk dat alle merken wel eens wat hebben.

Ik had mijn Denon 4700 afgezegd voor de arcam.
Op een ander forum wees iemand mij op arcam en de hdmi problemen.
Daar reageerde weer iemand op die hetzelfde  met zijn 4700 had.

Achteraf gezien werd de marantz ook gek vd tunerbox.
Als ik die in de tv deed liep hij niet zo gauw vast.

En de arcam vind die box ook niet lekker.




Stellar Parallax

Oei. Heb je die problemen ook gehad als je CEC uitschakeld?

NielsLu

Quote from: Stellar Parallax on April  8, 2022, 19:28:47
Oei. Heb je die problemen ook gehad als je CEC uitschakeld?

Met de LG C1 die ik eerst had, had ik dat probleem wel. Met de LG B1 heb ik dat niet gehad.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

#32
Uiteindelijk is de dr.hdmi 8K niet de oplossing gebleken. HD Fury adviseert mij een Vertex2 te gaan gebruiken, dat ga ik niet doen. De Vertex2 kan ervoor zorgen dat de Arcam in z'n geheel de tv niet 'ziet'. Deze kost echter € 399, dat vind ik teveel geld voor een apparaat dat nodig moet zijn om 2 apparaten goed met elkaar te laten communiceren, wat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.

Ik heb inmiddels ook een ticket lopen via de support van Arcam, maar even zien wat daar uit komt. En anders moet de Arcam verstuurd worden naar Hanex, Audioexpert vermoedt dat het probleem in het hdmi board zit.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

morca

Gek idee misschien.
Maar heb je een andere tv geprobeerd.
Arcam en Lg is een dingetje heb ik wel eens gelezen.

Hier vind hij de tunerbox voor tv niet lekker.
De Marantz werd hier ook gek van.
De shield gaat redelijk gelukkig.
De oppo , Panasonic of dune is geen probleem.


NielsLu

#34
Quote from: morca on April 14, 2022, 17:16:47
Gek idee misschien.
Maar heb je een andere tv geprobeerd.
Arcam en Lg is een dingetje heb ik wel eens gelezen.

Hier vind hij de tunerbox voor tv niet lekker.
De Marantz werd hier ook gek van.
De shield gaat redelijk gelukkig.
De oppo , Panasonic of dune is geen probleem.

Ja... Ik heb de LG C1 terug gedaan en heb een Sony XR55A80J meegenomen. Daarmee leken de hdmi/Arcam problemen opgelost. Deze tv heb ik echter weer terug gedaan, omdat wij het beeld van de LG oled (door het glanzende scherm) veel mooier vinden.

Om uit te sluiten of het aan het type lag, heb ik toen een LG B1 meegenomen. Het verschil in beeld tussen de B1 en C1 is er niet of nauwelijks, voornaamste verschil is de processor. Deze tv hangt hier nu nog, maar daarmee zijn de problemen met de Arcam weer terug gekomen.

Bijzondere is wel dat ik meerdere dealers van Arcam heb gesproken (zowel de verkoper van mijn Arcam) als ook een dealer hier bij ons in de buurt, geen van beide herkend deze problemen van de AVR390.

Overigens heb ik na het vervangen van de hdmi kabels niet zozeer last van wegvallend beeld. Mijn Arcam loopt regelmatig volledig vast. Een herstart is dan noodzakelijk (power cycle).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

riwi

Quote from: NielsLu on April 14, 2022, 16:53:38
Uiteindelijk is de dr.hdmi 8K niet de oplossing gebleken. HD Fury adviseert mij een Vertex2 te gaan gebruiken, dat ga ik niet doen. De Vertex2 kan ervoor zorgen dat de Arcam in z'n geheel de tv niet 'ziet'.

Zo heb ik het bij mij ook gedaan. Een Vertex1 in matrix mode tussen de Arcam en de JVC projector. Dan ziet de Arcam de projector niet (de vertex heeft maar 1 kabel ingang en 1 kabel uitgang aangesloten). Anders blijft de Arcam HDCP berichten naar de projector sturen, die deze niet beantwoordt als hij "uit " staat, terwijl ik naar de TV kijk. En dan valt het TV beeld elke paar minuten weg.

Je zou een tweedehandse kunnen zoeken. Ze staan wel eens te koop.

NielsLu

Quote from: riwi on April 14, 2022, 19:57:39
Zo heb ik het bij mij ook gedaan. Een Vertex1 in matrix mode tussen de Arcam en de JVC projector. Dan ziet de Arcam de projector niet (de vertex heeft maar 1 kabel ingang en 1 kabel uitgang aangesloten). Anders blijft de Arcam HDCP berichten naar de projector sturen, die deze niet beantwoordt als hij "uit " staat, terwijl ik naar de TV kijk. En dan valt het TV beeld elke paar minuten weg.

Je zou een tweedehandse kunnen zoeken. Ze staan wel eens te koop.

Ik heb inmiddels van support van hdfury begrepen dat ook de Vertex, Integral 2 en Arcana de input en output dusdanig kunnen splitsen, dat de receiver en tv elkaar niet meer zien. Het is me nog wat onduidelijk wat het verschil is tussen deze 3 apparaten...

Ik blijf het echter bijzonder vinden dat de tv ervoor kan zorgen dat de receiver crashed.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Vandaag ben ik gebeld door HD fury. Ze hebben me aangeboden om me een Arcama én een Integral 2 toe te sturen, ik mag beide kastjes uitproberen. Hopelijk lost één van deze kastjes mijn hdmi problemen op. Voor nu een dikke pluim voor de service van HD Fury :pompom:
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

morca

Hdmi Blijft een raar dingetje.
Ik heb het met digitale tunerbox
De arcam en de Marantz zaten beide vaak vast.
Geen knop die nog werkt.

Heel raar

Goede service idd
Hopelijk werkt het !

NielsLu

Inmiddels nog maar even een update van mijn kant.. Alle devices van Hdfury zijn retour en mijn Arcam staat inmiddels zo'n 4 weken bij Hanex. Ik heb vorige week nog even contact met Hanex gehad, tot op dat moment konden ze geen issues reproduceren met mijn Arcam (oftewel, deze lijkt naar behoren te werken).

Naar aanleiding van mijn telefoontje (met nog uitgebreidere uitleg) gaan ze de Arcam ook nog testen aan een LG scherm (die man die ik aan de telefoon had, dacht aanvankelijk dat ze geen LG schermen hebben, al rond kijkend zag hij toch een testbank met een LG scherm, die gaan ze dus nog testen).

Daarnaast zou hij ook gaan mailen met Arcam mbt dit probleem. Hopelijk komt er anders vanuit die hoek een oplossing. To be continued.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

fredenivanca

Ik heb dit probleem ook als ik de Nvidia shield tv pro heb gebruikt dan loopt de arcam vast.
Inmiddels een cec blocker tussen de shield gezet en het probleem is voor 95% weg.
Wel een isseu is dat als ik het laatst met de shield heb gekeken en de alles in stand by zet, dan moet de Arcan met de aan/uit knop even geheel uit zetten waarna hij wel weer opstart
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

NielsLu

Quote from: fredenivanca on June  8, 2022, 09:32:54
Ik heb dit probleem ook als ik de Nvidia shield tv pro heb gebruikt dan loopt de arcam vast.
Inmiddels een cec blocker tussen de shield gezet en het probleem is voor 95% weg.
Wel een isseu is dat als ik het laatst met de shield heb gekeken en de alles in stand by zet, dan moet de Arcan met de aan/uit knop even geheel uit zetten waarna hij wel weer opstart

Hmm, wellicht neem ik nog wel even contact op met Hanex, kan wel even verwijzen naar dit topic. Misschien kunnen ze er iets mee richting Arcam.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

fredenivanca

#42
het stomme is dat een vriend van mij heeft de lexicon mc10 meen ik wat eigenlijk de arcam av860 in een ander jasje is, en die heeft nergens last van.
Weliswaar een ouder type lg oled maar geen handshake problemen in de vorm van vastlopen
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

fredenivanca

Ik heb inmiddels de nvidia shield rechtstreeks in de tv geplugd en de tv via toslink naar de arcam, er zit wel een hdmi kabel tussen de versterker en tv maar niet via arc, Nu blijft de arcam gewoon goed werken en opstarten.
beeld kwaliteit lijkt ook een stuk beter.

Ik heb over meer van dit soort problemen gelezen dat de nvidia de boel probeert te hijacken.
Misschien dat bij jou de playstation roet in het eten gooit, wellicht even proberen zonder ps en daarna met
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

morca

De shield maakt mijn arcam ook beetje gek.
Maar ik kan hem nog bedienen.

De tuner box van knp is een andere zaak.
Dan zit de arcam echt vast.
De Marantz hiervoor ook btw.

Ik wil de shield ook in de tv doen
Maar ik krijg de 2e hdmi poort niet actief van mijn kuro.
Heb al even op internet gekeken
Maar snap het niet helemaal wat er bedoeld word.

fredenivanca

vanmiddag de nvidia weer op de arcam aangesloten omdat geluid via toslink ook niet alles is.
arcam een factory reset gegeven en dit keer de CEC blocker in de HDMI arc output van de arcam gestoken en daar weer de hdmi kabel
Tot nu toe nog geen problemen en start hij normaal weer op vanuit standby

Zaterdag toch een nieuwe processor proberen :wub:
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

morca

Quote from: fredenivanca on June  9, 2022, 17:43:40
vanmiddag de nvidia weer op de arcam aangesloten omdat geluid via toslink ook niet alles is.
arcam een factory reset gegeven en dit keer de CEC blocker in de HDMI arc output van de arcam gestoken en daar weer de hdmi kabel
Tot nu toe nog geen problemen en start hij normaal weer op vanuit standby

Zaterdag toch een nieuwe processor proberen :wub:
Tussen de arcam en de tv bedoel je?

Ik bedenk me net.
Mijn shield verbind ook opnieuw soms.
Maar dat is niet storend.
Blijft een raar dingetje dat HDMI imo.
Als ik bv de shield gebruik,moet ik 1 keer extra drukken om de receiver te bedienen.
1 keer drukken niks. 2 keer snel en dan gaat ie.

Mij hoor je nog niet klagen.
Vd week ff docu gekeken over dr dre en zijn gang
Daarna ff wat muziek gedraaid van hun
De impact vd bas is hard,van slam tot infra.
En zo dukking strak  :inlove:
I love my arcam   ;D

Hopelijk blijft je probleem nou weg  :thumbs-up: