OLED vraag

Started by audio_stabilo, January 5, 2022, 21:01:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

#25
Goed bezig !!

Ik heb dat pixelprogramma nog nooit gebruikt

Voor t witte bij te stellen, moet je even het menu doorspitten
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

audio_stabilo

Dit lijkt wel echt veel lekkerder hoor. Nu heb ik niet dat ik af en toe denk van "wat fel ineens" alles is nu gewoon aardig gelijk. En wauw, dat zwart ! En er zitten heel wat instellingen in, dus nog even uitvogelen allemaal. Vanavond een paar uur rtl 4 en SBS6 gekeken, daarna gewoon Videoland. We kijken best veel tv in het weekend. Hopelijk inderdaad geen probleem met oled. Nog steeds bang voor inbranden.
Ik heb wel die stand op Max staan dat de zenderlogos "niet" ik kunnen branden. Stoort me totaal niet op de Max stand.

Verder echt een mooi plat scherm. Heel blij mee

stevie1

#27
Quote from: audiogek on January  7, 2022, 16:51:36
Ik heb hem staan de c1 van lg. Wauw!
Als ik het wit minder wil hebben, zit daar nog ergens een instelling voor ? En is het nodig om het pixel opschoon proces standaard aan te hebben als je de tv uitzet ? Dus dat die dat altijd doet
Ik denk dat het pixel programma zo nu en dan gebruikt kan worden als een soort van service beurt en voor de rest met de voor gekalibreerde instellingen spelen en kijken welke je het meest zint.
Als je dan voor een lichte kamer of film kiest zal hij de "kleurfelheid of hardheid" verzachten.
Oled schermen van de laatste 3 jaar branden nauwelijks meer in. Voor een fabrikant zou dergelijke reclame van inbranding natuurlijk dodelijk zijn en hebben ze daarom flink in de doorontwikkeling geïnvesteerd. Ik hoop alleen (maar dat moet nog bewezen worden) dat ze net zo lang als de plasma meegaan.

audio_stabilo

Als ik voor lichtekamer of donkere kamer kies krijg ik een schokkerigbeeld

mijkie

Ik heb alle "beeldverbeteraars" uit staan, nergens last van

Maar, ik heb een generatie ouder, de C8
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Fox

Ik zou zeggen lees de handleiding eens door  ;)

Sony waarschuwt deze functie niet meer dan 1x, max 2x per jaar te gebruiken, want het zet het scherm even op de Max en dat zorgt voor degradatie.

audio_stabilo

#31
Even een fototje

stevie1

Quote from: audiogek on January  8, 2022, 08:05:00
Als ik voor lichtekamer of donkere kamer kies krijg ik een schokkerigbeeld
Probeer eens even terug te zetten naar fabrieks instellingen.
Moet ik bij de mijne ook doen.  Die doet de laatste tijd raar met opstarten van apps of gaat heel traag. 

HereIsTom

Terug naar fabrieksinstellingen en 5 minuten uit het stopcontact doet vaak wonderen 👍
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

mijkie

#34
Quote from: HereIsTom on January  8, 2022, 19:26:43
Terug naar fabrieksinstellingen en 5 minuten uit het stopcontact doet vaak wonderen 👍

Even spanningsloos maken, doet vaak wonderen idd.
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

audio_stabilo

Voor de mensen die mijn foto gezien hebben hierboven. Ik wil binnenkort een sonos arc voor mijn tv. Maar de tv staat heel laag waardoor de sonos voor het beeld komt te staan. Ophangen aan de muur wil ik niet. Iemand een tip ? Wellicht een verhoging maken ofzo ?

modde239

#36
Quote from: audiogek on January  9, 2022, 17:53:12
Voor de mensen die mijn foto gezien hebben hierboven. Ik wil binnenkort een sonos arc voor mijn tv. Maar de tv staat heel laag waardoor de sonos voor het beeld komt te staan. Ophangen aan de muur wil ik niet. Iemand een tip ? Wellicht een verhoging maken ofzo ?

Voor mijn Sonos Beam moest ik ook mijn tv ophogen door 2 houten latjes onder de tv poten te plaatsen.

audio_stabilo

Ga dat niet redden met 2 balkjes. Tv is 23 kg met voet. Denk dat ik maar een verhoging maak ofzo met iets aan de muur

toetertje

Quote from: audiogek on January  7, 2022, 23:47:39We kijken best veel tv in het weekend. Hopelijk inderdaad geen probleem met oled. Nog steeds bang voor inbranden.

Mijn Philips (Lg scherm) staat al 3 jaar gemiddeld 12 uur per dag aan.
En dan met name erg veel voor het gamen. Nog geen last van inbranden.
Maar, ik krijg wel dagelijks de melding dat de restbeelden verwijderd moeten worden.
Ik kan die melding 2 x wegdrukken, de derde keer gaat hij gewoon uit, en dat kan
ook halverwege een film zijn. Dat is dus wel een nadeel, ik weet niet of Lg met hetzelfde systeem werkt.

ajbeefde

Quote from: toetertje on January 10, 2022, 10:56:02
Mijn Philips (Lg scherm) staat al 3 jaar gemiddeld 12 uur per dag aan.
En dan met name erg veel voor het gamen. Nog geen last van inbranden.
Maar, ik krijg wel dagelijks de melding dat de restbeelden verwijderd moeten worden.
Ik kan die melding 2 x wegdrukken, de derde keer gaat hij gewoon uit, en dat kan
ook halverwege een film zijn. Dat is dus wel een nadeel, ik weet niet of Lg met hetzelfde systeem werkt.

Nog nooit meegemaakt/gezien met de LG.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HereIsTom

Quote from: toetertje on January 10, 2022, 10:56:02
Mijn Philips (Lg scherm) staat al 3 jaar gemiddeld 12 uur per dag aan.
En dan met name erg veel voor het gamen. Nog geen last van inbranden.
Maar, ik krijg wel dagelijks de melding dat de restbeelden verwijderd moeten worden.
Ik kan die melding 2 x wegdrukken, de derde keer gaat hij gewoon uit, en dat kan
ook halverwege een film zijn. Dat is dus wel een nadeel, ik weet niet of Lg met hetzelfde systeem werkt.

Hier ook niet met een Sony Oled, deze doet dat als hij in standby staat.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

toetertje

Quote from: HereIsTom on January 10, 2022, 11:20:37
Hier ook niet met een Sony Oled, deze doet dat als hij in standby staat.

De Philips doet dat normaal gesproken ook in standby, maar dat is bij normaal gebruik.  :)

audio_stabilo

Ik kan het aanzetten. Pixel refresher. Maar dat schijnt niet goed te zijn als je het altijd aan hebt staan. Ik denk dat ik het gewoon maar af en toe uitvoer. Maar wij kijken aardig verschillend tv. Soms lang soms kort. In de avond staat hij meestal wel aan, maar ook veel Videoland, daar heb je geen last van logo's. Dus dan kan die gewoon lang aan staan als het zou moeten

Tinus_

Quote from: toetertje on January 10, 2022, 10:56:02
Mijn Philips (Lg scherm) staat al 3 jaar gemiddeld 12 uur per dag aan.
En dan met name erg veel voor het gamen. Nog geen last van inbranden.
Maar, ik krijg wel dagelijks de melding dat de restbeelden verwijderd moeten worden.
Ik kan die melding 2 x wegdrukken, de derde keer gaat hij gewoon uit, en dat kan
ook halverwege een film zijn. Dat is dus wel een nadeel, ik weet niet of Lg met hetzelfde systeem werkt.
Kijk wel uit met dat wegdrukken, dit wordt in je TV geregistreerd.
Mochten er in de toekomst wel panel issues komen m.b.t. inbranden dan wordt hier wel naar gekeken.
Rebuilding my HT

stevie1

Quote from: audiogek on January  9, 2022, 17:53:12
Voor de mensen die mijn foto gezien hebben hierboven. Ik wil binnenkort een sonos arc voor mijn tv. Maar de tv staat heel laag waardoor de sonos voor het beeld komt te staan. Ophangen aan de muur wil ik niet. Iemand een tip ? Wellicht een verhoging maken ofzo ?
Ik zou inderdaad een plankje plaatsen in de kleur van het dressoir (geïntegreerd ahw) over de gehele breedte en lengte onder de poten. Hoogte naar keuze uiteraard. Arc sonos ervoor en valt subtiel op. Als de arc sonos breder dan de poten zijn is het helemaal mooi weg te werken.(zie je er niks van.

audio_stabilo

Misschien dat ik de soundbar ook links naast de tv kan neerzetten. Maar dat hoor je het denk ik wel daar vandaan komen omdat jij niet recht onder de tv staat

audio_stabilo

Ik vind nog steeds het wit te fel op de tv. Is hier iets aan te doen? Ik had het contrast al minder gezet. Maar soms in reclame met wit kan je onderhand je zonnebril op.  Iemand tips ?

mijkie

Ga eens kijken naar een gekalibreerde tv [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

audio_stabilo

Quote from: mijkie on January 10, 2022, 20:35:22
Ga eens kijken naar een gekalibreerde tv [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ja maar dat heb ik niet zo 1,2,3 daarom had ik graag een tip gehad om
het voor nu beter te krijgen

mijkie

Wat ik in eerste instantie gedaan heb, is typenummer en calibration settings opgezocht via het www


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6