Bestaat spmc nog? (Kodi fork)

Started by stevie1, January 5, 2022, 18:19:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stevie1

Hoi,
Probeerde spmc app via mijn nvidia shield te dl en installeren, maar kan die niet meer vinden in de store;
Wie weet of deze nog bestaat of waar ik hem kan vinden?
Wordt een beetje gek van die kodi. 
Dan wel dan niet.  Zoveel kuren zonder je daar wat heb aangepast.
Ik zie arc video en mmc nog wel, maar die zijn niet meer gratis.
Is dat wat?
Smpc was gratis en die deed het altijd. 

PascalP

SMPC kan best dat die gestopt is en doorgegaan als LibreElec, maar dat weet ik niet meer zeker, anders heb je ook nog OSMC, maar volgens mij is dat net als LibreElec en OpenElec een dedicated OS met Kodi geïntegreerd voor Android boxjes en Raspberry Pi's enzo.
Dus of deze los te krijgen zijn voor de Shield in de reguliere Playstore weet ik niet.

Anders idd MrMC, maar dan vind ikzelf Kodi beter dan MrMC.
Welke issues heb je precies?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

stevie1

Nu; dat ik mijn mappen niet goed kan benaderen. Als ik de bv movie map ben en de file selecteer dan is die leeg en als ik hem dan benoem komt ie in de main menu waar je kan brouwsen tussen smb, nfs zero etc.  Dat is zoetjes aan een wanboel en zeer onoverzichtilijk aan het worden. Werkt ook niet fijn.  En dit van het ene naarhet andere moment.  Ik heb een synology ds 212j die het altijd prima gedaan heeft.  Misschien ligt het daaraan. Ik weet dat deze niet zo snel is, maar afspelen van 2160 hdr materiaal gaat vooralsnog prima. 

pameijer

#3
SPMC is wel echt verouderd nu hoor, maar was wel goed geoptimaliseerd voor de Shield. Je kunt vast nog wel ergens een apk vinden denk ik. Maar ik zou gewoon voor Kodi gaan, en dan nog wel beter die met DV-support

Edit: APK download
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

pameijer

#4
Quote from: stevie1 on January  5, 2022, 20:35:28
Nu; dat ik mijn mappen niet goed kan benaderen. Als ik de bv movie map ben en de file selecteer dan is die leeg en als ik hem dan benoem komt ie in de main menu waar je kan brouwsen tussen smb, nfs zero etc.  Dat is zoetjes aan een wanboel en zeer onoverzichtilijk aan het worden. Werkt ook niet fijn.  En dit van het ene naarhet andere moment.  Ik heb een synology ds 212j die het altijd prima gedaan heeft.  Misschien ligt het daaraan. Ik weet dat deze niet zo snel is, maar afspelen van 2160 hdr materiaal gaat vooralsnog prima.
Dan zit er toch echt iets niet goed in je instellingen. Kortste klap is dan meestal terug naar de fabrieksinstellingen en eerst alleen Kodi installeren met de aanbevolen instellingen voor 4k/HDR. Waar woon je?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

PascalP

Lijkt me idd ook een issue met het instellen van je sources.
Moet prima op te lossen zijn :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

stevie1

Quote from: pameijer on January  5, 2022, 23:25:01
Dan zit er toch echt iets niet goed in je instellingen. Kortste klap is dan meestal terug naar de fabrieksinstellingen en eerst alleen Kodi installeren met de aanbevolen instellingen voor 4k/HDR. Waar woon je?

Dat was ook het eerste dat binnen schoot, maar ik dacht ff die spmc.  Eigenlijk als een soort uitstel van executie. 
Die synology dient inderdaad ook vervangen te worden denk ik, omdat de shield laatst aangaf bij een bleuray file van zo een 60 gb "source to slow for playback" oid. 
Daarna om de zoveel tijd meldingen van de shield (ook bij netflix) dat er niet genoeg memory aanwezig zou zijn trots er een zeer snelke 128 gb usb stick aanwezig is die maar voor een tiende aan data op heeft.  Die melding was bij de volgende netflix sessie weg. 
Denk toch echt aan die synology het steeds moeilijker trekt. 

KillerbeeNL

#7
Hier op de Chromecast TV 2020 (de witte) en op mijn Samsung S10e heb ik Kodi 19.1.

Werkt prima voor waar ik hem voor gebruik [emoji6]


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

stevie1

#8
Quote from: KillerbeeNL on January  6, 2022, 11:53:26
Hier op de Chromecast TV 2020 (de witte) en op mijn Samsung S10e heb ik Kodi 19.1.

Werkt prima voor waar ik hem voor gebruik [emoji6]


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Je boedoelt dus de synology 212j?

KillerbeeNL

#9
Quote from: stevie1 on January  6, 2022, 13:38:28
Je boedoelt dus de synology 212j?
Nee , ik bedoel vooral op de Chromecast met deze USB hub Anker USB C Hub, 7 in 1 PowerExpand+ adapter met 4K HDMI, 60W Power Delivery, 1GBPS Ethernet, 2 USB 3.0 poorten en SD/microSD-geheugenkaartlezer, voor MacBook Pro 2020/2019/2018, Chromebook, XPS https://www.amazon.nl/dp/B07PPGWQ15/ref=cm_sw_r_apan_glc_i_2PY6CYDCJMQ71HVG9PG6 en een 60 watt USB-C voeding en een 2,5 inch HD of een SD card of USB stick.

Streamen via netwerk heb ik in het verleden al zoveel gezeur gehad dus dat heb ik opgegeven.

Edit , beetje onduidelijke post maar je zal me begrijpen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

stevie1

Misschien handig voor een ander die met zo'n gelijkwaardig vraagstuk komt te zitten wil ik mijn oplossing delen. 
Heel simpel (achteraf).  Password voor inloggen synology veranderd/ gewisseld. 
Bij speciale machtigingen in de shield ook toestaan dat hij die opslag mag benaderen, wat eigenlijk raar is omdat die permissie al was gegeven bij de installatie van Kodi. 

Ik heb voor movies en series een aparte account in de synology met alleen lees rechten.  Flut passwordje hiervoor voor het geval het weer gebeurt
Ga binnenkort weer met plex stoeien met deze nieuwe info :pompom: :pompom

pameijer

Soms is het simpel idd..

Bednek wel dat als je alleen leesrechten hebt je bv geen subs kan downloaden naast je film binnen Kodi.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

stevie1

Quote from: pameijer on January  8, 2022, 13:02:02
Soms is het simpel idd..

Bednek wel dat als je alleen leesrechten hebt je bv geen subs kan downloaden naast je film binnen Kodi.
Super tip. Toch maar omzetten.  Daar je het zegt.  Had daar niet bij stilgestaan.   :clapping:

wasim216

Quote from: pameijer on January  8, 2022, 13:02:02Soms is het simpel idd..

Bednek wel dat als je alleen leesrechten hebt je bv geen subs kan downloaden naast je film binnen Kodi.

This method work for me thanks for sharing this. Ihave been finding this solution to my nvidia shield for many days but now here i found it.