Gisteren in de Dolby Cinema zaal van Pathe gezien…
Wij (me and my lady) vonden het een vermakelijke film die een mix van actie,drama en zelfs romantiek liet zien…niet zoals de meeste bond-films waarin actie de hoofdmoot is.
Ik vond de film welke >160min duurde ‘te’ lang duren…het laatste half uur heb ik meerdere keren op mijn horloge gekeken,een teken dat de film mij op het laatst niet meer boeide.
Nu mijn persoonlijke kijk/luister ervaring in deze zaal…want ik ga dan wel naar de film toe maar kijk/luister ook stiekem naar wat er mij voorgeschoteld word aan kwaliteit.

Het was alweer heel lang geleden dat ik/wij plaats had genomen op een stoel in de bios.
De stoelen in deze zaal zijn comfortabel en hebben veel beenruimte wij zaten centraal tov het gigantische scherm.
Om eerst te beginnen met mijn positieve ervaring met deze film was het geluid dit was heel goed…kwa surround bubble viel alles mooi op zijn plaats ik had soms wel het idee dat het wat schel klonk met name waneer er vocaal geluid was ervaarde ik dit met wat ‘slissende’ geluiden.
En nu het beeld…ooh,oooh,ooooh wat ben ik blij met mijn eigen HT!!
Ik vond het beeld kwa kwaliteit nu niet om naar huis te schrijven…
Het wordt natuurlijk op een gigantisch groot doek geprojecteerd maar met name de scherpte liet veel te wensen over maar ook de ‘panel alignment’ was zichtbaar niet in orde dit was te zien in de geprojecteerde ‘witte’ text daar zag je duidelijk aan de randen wat rode en blauwe schaduwen…
Bij veel heldere opnames zag je de jammer genoeg zelfs de structuur/oneffenheden van het witte doek in het beeld verschijnen alsof je naar een ‘dirty screen effect’ paneel aan het kijken was.
Ook ben ik heel vatbaar/gevoelig voor motion en dit was met de vele pan-shots verschrikkelijk om naar te kijken (zelfs mijn vrouw viel dat op

) de enorme 24p judder was voor mij persoonlijk tè storend…
Wat ik dan wel positief aan het beeld vond was het enorme contrast…wauw de zwartwaardes waren gewoon super mooi maar ook de kleuren die waren dik in orde.
Al met al hebben wij toch een leuke avond gehad met deze film…