Gezocht een werkende HDMI Splitter met de Ziggo Next

Started by genesis, January 4, 2022, 16:50:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

genesis

Ik ben op zoek naar een goed werkende een HDMI Splitter icm de Ziggo Next, want met mijn huidige Nedis splitter lukt dat niet

Als ik de tv aan heb staan en start de beamer op dan valt het tv beeld weg, maar de beamer pakt het signaal ook niet

Is er hier ervaring hoe dit op te lossen?!

Want ook allekabels.nl geeft aan dat hun hdmi splitters dit niet kunnen omdat Ziggo hier een beveiliging op hebben aangebracht

Is er een HDMI splitter die dat wel kan met de Ziggo Mediabox Next, of ben ik aangewezen op een HDMI switchbox, zal die dan wel werken?

Ik hoor graag wat jullie ervaring hiermee is

Genesis
Carpe Diem

genesis

Er zullen toch wel meer mensen zijn die Ziggo hebben en een tv en beamer hebben in 1 kamer, hoe doen die het switchen tussen de tv en de beamer?

Ik moet,zoals het nu is, de hdmi kabel van de tv verwijderen uit de Ziggo Next mediabox, om vervolgens de hdmi kabel van de beamer erin om de beamer te gebruiken

Dat is hoogst onprettig en onwenselijke  :dry:

Genesis
Carpe Diem

paulk

Ik heb dat ook,
met Ziggo next.(maar niet altijd)
Kan het oplossen door de tv uit te zetten, dan HDMI out op output 2 te zetten op de receiver.(1 is dan uit)
Dan pakt de projector het op en heb ik beeld. 2 tegelijk heb ik eigenlijk nooit getest.
Dat zal met jouw splitter niet kunnen denk ik.
Denk dat je een Nedis matrix-switch box moet hebben die 1 HDMI out poort eerst uit kan zetten.

gr,
paul
Klipsch Reference -Onkyo TX-RZ50-ADVANCE ACOUSTIC MAA 402-SAMSUNG BD-J7500-EPSON EH-TW9400-shield tv-philips oled 4k tv 55oled855

genesis

Quote from: paulk on January  6, 2022, 13:47:20
Ik heb dat ook,
met Ziggo next.(maar niet altijd)
Kan het oplossen door de tv uit te zetten, dan HDMI out op output 2 te zetten op de receiver.(1 is dan uit)
Dan pakt de projector het op en heb ik beeld. 2 tegelijk heb ik eigenlijk nooit getest.
Dat zal met jouw splitter niet kunnen denk ik.
Denk dat je een Nedis matrix-switch box moet hebben die 1 HDMI out poort eerst uit kan zetten.

gr,
paul

Dit zou wel eens de oplossing kunnen, ga ik uitzoeken en kom ik op terug ;)

Genesis
Carpe Diem

genesis

Besteld en ga ik proberen, indien het niet werkt mag het retour en krijg ik het aankoopbedrag terug

Laat weten wat het resultaat geworden is

Genesis
Carpe Diem

genesis

Deze heb ik gevonden op allekabels.nl en werkt inderdaad,  soms met een kleine hick-up, maar dat is een kwestie van even heen en weer switchen, anyway ik ben er blij mee dat ik met de Ziggo Next in de huiskamer zowel tv als beamer kan kijken :)

Voor wie er belang bij heeft dit is de link naar het apparaat toe ;)

https://www.allekabels.nl/hdmi-schakelaar/1780/1226198/hdmi-matrixswitch-4-naar-2-poorts.html

Thanks for your help

Genesis

Carpe Diem

klavertje

Ik zelf heb een edidon hdmi splitter met, en dat is belangrijk, HDCP.

https://www.bol.com/nl/nl/p/4k-hdmi-splitter-1-2-ultra-hd/9200000105232664/?s2a=#productTitle

Tv kijken via de next op TV of via de projector, Werkt prima, zonder enige problemen.