Velodyne MicroVee geeft sterk in volume wisselende brom

Started by audiotechneut, January 4, 2022, 11:53:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiotechneut

Beste forumleden, ik ben gevraagd even naar een Velodyne MicroVee sub te kijken die sinds enige tijd een nare brom geeft. Ook als hij niet wordt aangestuurd bromt hij. De volumeknop heeft daar verder geen invloed op. Het volume van de brom varieert sterk. Qua frequentie zou het 50hz kunnen zijn waardoor de voeding verdacht is. Als ik de ingang kortsluit dan heeft dat ook geen invloed. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? 
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Teejoo

Quote from: mijkie on January  4, 2022, 12:19:50
stuur Jossie even een PM
Met zo'n naam zou ik verwachten dat hij het zelf wel even kon fixen! :D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rowdy

Geen ervaringen mee, maar hoe zijn de solderingen?

audiotechneut

Quote from: Teejoo on January  4, 2022, 12:48:14
Met zo'n naam zou ik verwachten dat hij het zelf wel even kon fixen! :D
Dat ga ik zeker proberen maar een tip van iemand die dit al eerder heeft meegemaakt zou helpen! Bovendien kan ik het schema niet vinden op het web en de importeur geeft het niet af.  >:(
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

bmateijsen

Quote from: audiotechneut on January  4, 2022, 13:51:43
Dat ga ik zeker proberen maar een tip van iemand die dit al eerder heeft meegemaakt zou helpen! Bovendien kan ik het schema niet vinden op het web en de importeur geeft het niet af.  >:(

De importeur van Velodyne is tegenwoordig ook de fabrikant. Waarschijnlijk zit de brom in een lekkende smd elco. Jossie op het forum heeft er veel gerepareerd, dus ik zou je adviseren om hem het te laten doen. Zelf opnieuw het wiel uitvinden is niet nodig ;-).

audiotechneut

Quote from: bmateijsen on January  4, 2022, 15:58:40
De importeur van Velodyne is tegenwoordig ook de fabrikant. Waarschijnlijk zit de brom in een lekkende smd elco. Jossie op het forum heeft er veel gerepareerd, dus ik zou je adviseren om hem het te laten doen. Zelf opnieuw het wiel uitvinden is niet nodig ;-).
Bedankt voor de tip. Ik heb jossie een PM gestuurd.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

audiotechneut

Quote from: bmateijsen on January  4, 2022, 15:58:40
De importeur van Velodyne is tegenwoordig ook de fabrikant. Waarschijnlijk zit de brom in een lekkende smd elco. Jossie op het forum heeft er veel gerepareerd, dus ik zou je adviseren om hem het te laten doen. Zelf opnieuw het wiel uitvinden is niet nodig ;-).
Klopt; Dit was hun antwoord: Guten Tag Hans,
vielen Dank für Ihre Mail.
Bei uns gibt es kein Handbuch für Selbstreparatur.
Sie können uns gerne das Gerät oder nur die Rückwand zusenden und wir schauen uns an was defekt ist.
Ein Kostenvoranschlag würde Sie €85,- zzgl. MwSt. kosten.


Mit freundlichen Grüßen

Lorenzo Mamaghani

_____________________________

Audio Reference GmbH
Alsterkrugchaussee 435
22335 HAMBURG
Tel.: 0049 - (0)40 - 533 203 59
Fax: 0049 - (0)40 - 533 204 59
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks