'DATS' te leen of andere manier om T/S parameters te vinden?

Started by belgiansound, January 3, 2022, 12:37:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

belgiansound

Hallo,

Ik heb recent een Sony SA WX900 gekocht, met de bedoeling om een nieuwe kist ervoor te bouwen. Kwam in de buurt te koop, heeft 2 drivers en een 800W plaatversterker dus leuk om er een mooie kast voor te bouwen die gelijkt op de 'echte' kasten die ik dan erna zou bouwen. Het is de bedoeling dat dit een 'test' is, om het ontwerp van m'n kist eens te testen, fineren te oefenen, en nadien geef ik de kast weg of verkoop ik hem, of plaats ik in mijn garage als extra sub of zo. Dan ben ik helemaal voorbereid om de 'echte' kasten goed af te werken.

Het is origineel een 'push pull' gesloten ontwerp, met een intern volume van 65L. Het klinkt ok, maar ik zou eens willen simuleren of deze drivers ook in een gepoorte kist kunnen werken. Ik zou ze ook gewoon beide aan de voorkant monteren, bespaart veel ruimte ivm push pull. Nu is er van de drivers niets te vinden, ik heb contact opgenomen met Sony maar deze geven ook geen informatie vrij. Er staat ook niets op de woofers, buiten dat ze in China gemaakt zijn.

in bijlage enkele foto's (naast mijn eminence lab 12c) ter illustratie. Ze wegen 9,2 kg (iets minder dan de eminence), hebben een grote rolrand en iets kleinere magneten dan de Eminence, wel met magnetische shielding (niet dat dat veel nut heeft). Ze zijn ook echt gemaakt om van binnenuit te monteren, met een lelijke rand.

Nu zou ik graag de T/S parameters bepalen. Je kan hiervoor een DATS kopen van Dayton (of iets gelijkaardig van andere merken) maar vind het een beetje zonde omdat ik het maar één keer zou gebruiken. Heeft er iemand een idee of ik dit ergens kan laten meten, of dat er een forum gebruiker is met zo'n toestel, liefst in de buurt van Antwerpen die voor een kleine vergoeding dit zou willen opmeten? (dus Zuid-Nederland is ook oké, zelfs centrum)

Alvast bedankt!


Timvg

Ik zit in Geraardsbergen - altijd welkom. Heb helaas wel geen tijd om tot bij jou te komen hiervoor. Zit ook middenin drie zelfbouwprojecten, dus over en weer sturen is momenteel geen optie.

belgiansound

@Timvg bedankt voor het aanbod! Is ook een stevige rit, maar ik zou zowiezo persoonlijk langs komen :coffee: