Ziggo Mediabox Next optisch erg zacht. Via TV harder maar mis ik dan kwaliteit?

Started by PatrickP, January 1, 2022, 13:20:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PatrickP

Het geluid van mijn optisch aangesloten Mediabox is erg zacht. Daar kan je veel over lezen en er lijkt niet echt een oplossing voor te zijn. Ik stuur het signaal als PCM naar mijn Hegel H360, want Dolby- of DTS formaten snapt mijn versterker natuurlijk niet.

Ik kan ook het signaal pakken van mijn LG TV, wat veel harder is. Dan is het geluid dus eerst via een HDMI kabel vanaf de Mediabox naar de TV gegaan. Is dat een analoog signaal dat dan door de TV weer digitaal gemaakt is? Met ongetwijfeld kwaliteitsverlies? Het verschil is iets van 13 op de volumeregeling van de Hegel, wat gewoon heel groot is.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediƫnten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

fugazi_2009

Weinig aan te doen vrees ik. Via HDMI zal die waarschijnlijk digitaal-analoog-digitaal zijn gegaan, dus potentieel minder geluid. Maar goed, hoe klinkt het en in hoeverre kan je dat veel schelen voor het geluid van tv kijken?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one