Nordost QRT

Started by Ralph71, December 31, 2021, 16:41:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralph71

Onlangs heb ik een Nordost QB8 Mark II aangeschaft, wat in mijn set een groot verschil maakt ten opzichte van het vorige stekkerblok. Ik ben nu aan het kijken naar een Nordost QRT Qkore en/of Qx4. Heeft iemand hier ervaring mee? De recensies van beide zijn doorgaans erg positief.

Graag alleen reageren als je daadwerkelijk ervaring ermee hebt. Ook ik zit niet te wachten op diegenen die enkel ongefundeerd hun mening geven. Dank jullie wel.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Deleted User

Ik heb voor het corona tijdperk bij mijn dealer een Nordost Demo avond meegemaakt. Bjorn Bengtsson en Alex Brady van Nordost waren daarbij aanwezig. Ik vond de uitkomsten die ik daar hoorde ronduit verbluffend. Ik vond het ook een zeer leerzame avond. (Ik ben geen techneut, maar muziekliefhebber)  Echter er gaat dan natuurlijk ergens een prijs kwaliteitsverhouding mee spelen. Ja, er was duidelijk een positief verschil hoorbaar, maar ik blijf het een bak geld vinden voor zo'n klein verschil, maar dat is mijn persoonlijke ervaring.

(Als ik 's avonds doodmoe ben en naar muziek luister, dan ervaar ik dat ook anders dan wanneer ik fit ben, en dat verschil kost mij niets ;D)

Ik zou bij je dealer een demo thuis regelen voor een week ofzo...

Suc6

ps... wat was je vorige stekkerblok?

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralph71

Quote from: Jazzman on December 31, 2021, 17:10:15
Ik heb voor het corona tijdperk bij mijn dealer een Nordost Demo avond meegemaakt. Bjorn Bengtsson en Alex Brady van Nordost waren daarbij aanwezig. Ik vond de uitkomsten die ik daar hoorde ronduit verbluffend. Ik vond het ook een zeer leerzame avond. (Ik ben geen techneut, maar muziekliefhebber)  Echter er gaat dan natuurlijk ergens een prijs kwaliteitsverhouding mee spelen. Ja, er was duidelijk een positief verschil hoorbaar, maar ik blijf het een bak geld vinden voor zo'n klein verschil, maar dat is mijn persoonlijke ervaring.

(Als ik 's avonds doodmoe ben en naar muziek luister, dan ervaar ik dat ook anders dan wanneer ik fit ben, en dat verschil kost mij niets ;D)

Ik zou bij je dealer een demo thuis regelen voor een week ofzo...

Suc6

ps... wat was je vorige stekkerblok?

Dank je wel voor deze nuttige info!

De stekkerblokken hiervoor waren eigen merk van Hanze Hifi en Jouw Hifi(met Belden kabel). De laatste heb ik nu afgekoppeld, het stekkerblok van Hanze Hifi klonk iets beter/opener. Deze gebruik ik nu voor de Oled en Ziggo ontvanger.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ralph71

Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro