“Audiofiele” glaszekering

Started by Rowdy, December 30, 2021, 11:35:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

DofN

#50
Quote from: sandervg on December 30, 2021, 22:22:37


Ik heb de vergelijking al eens eerder gebruikt: toen Columbus naar het westen ging varen omdat hij dacht dat de wereld rond was, werd hij ook door iedereen als volslagen lotje getikt beschouwd...

Die vergelijking gaat niet op.. Dit lijkt er meer op: wie weet vaart een schipper toch eens over de rand en kiepert het grote heelal in ziet dat de platte aarde gedragen wordt door een immense schildpad. Aangezien dit nog niet is gebeurd, kunnen we niet uitsluiten dat de aarde toch plat is. Kortom, wie weet klopt het wel :)



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

scrutinizer

Quote from: twani on December 31, 2021, 12:53:58
Exact dát......

Men doet maar wat.

Op de prints in een versterker zitten (vaak uit het zicht verborgen ook nog) allerhande zekeringen waarvan ze het bestaan niet eens weten.

En maar ongefundeerd blaten.......

Maak je jezelf daar nu ook niet schuldig aan,Theo......
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani


vergeerr72

Quote from: twani on December 31, 2021, 12:53:58
Exact dát......

Men doet maar wat.

Op de prints in een versterker zitten (vaak uit het zicht verborgen ook nog) allerhande zekeringen waarvan ze het bestaan niet eens weten.

En maar ongefundeerd blaten.......
Over blaten gesproken. Ook die zekeringen zijn allemaal vervangen bij mij...
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

scrutinizer

Zoals al eerder aangegeven....Zonder zekering is waarneembaar.

Dus het is aan de fabrikant of hij zijn ontwerp, ivm claims, scherp beveiligd.....
De eindgebruiker is vrij te doen as he or she likes.......
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

raindog

Quote from: sandervg on December 31, 2021, 12:05:11
Waar ik me aan stoor is de: 'ik kan het niet verklaren dus kun jij het niet horen' dogma dat steeds vaker de kop op steekt

Spijker op zijn kop. Het is één van de nare trekjes van dit forum, veelal veroorzaakt door the usual suspects. Het weerspiegelt de maatschappij waar een open blik en een gezonde dosis nieuwsgierigheid steeds meer verdrongen worden door rotsvaste overtuigingen en narcisme.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

vergeerr72

Quote from: scrutinizer on December 31, 2021, 13:44:00
Zoals al eerder aangegeven....Zonder zekering is waarneembaar.

Dus het is aan de fabrikant of hij zijn ontwerp, ivm claims, scherp beveiligd.....
De eindgebruiker is vrij te doen as he or she likes.......
Zonder zekering is toch juist niet meer waarneembaar [emoji848]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

scrutinizer

Als de gedachte heerst dat alles heel blijft in gebruik zoals voorgeschreven door fabrikanten moet ik teleurstellen.
Anderzijds hebben we te maken met toleranties en verloop ontstaan door gebruik.

@vergeer
Als je duidelijkheid over een item als dit wilt verkrijgen..... zondet dat het roepen in de woestijn wordt ::)
Apparaten die al geruime tijd dienst bewijzen zonder artifacts kunnen wel even zonder. ;)

Dus bij deze .....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vergeerr72

Quote from: scrutinizer on December 31, 2021, 14:06:37
Als de gedachte heerst dat alles heel blijft in gebruik zoals voorgeschreven door fabrikanten moet ik teleurstellen.
Anderzijds hebben we te maken met toleranties en verloop ontstaan door gebruik.

@vergeer
Als je duidelijkheid over een item als dit wilt verkrijgen..... zondet dat het roepen in de woestijn wordt ::)
Apparaten die al geruime tijd dienst bewijzen zonder artifacts kunnen wel even zonder. ;)

Dus bij deze .....
Bij mij blijven ze stil zonder zekering [emoji1787]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

sschot

ik vind het verschil met en zonder het best hoorbaar, meetbaar en verklaarbaar, en als je dan wijzigt, gaat dat ineens allemaal niet meer op volgens een bepaalde groep "debunkers" die vooral niet debunkeren maar eerder zich anders manifesteren, en nadat ze hierop aangesproken worden, dit ook nog eens op diverse topics doen..........

Is er ook een anti debunker brigade?  :P
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

scrutinizer

#60
Quote from: vergeerr72 on December 31, 2021, 14:13:16
Bij mij blijven ze stil zonder zekering [emoji1787]

Quote from: scrutinizer on December 30, 2021, 21:10:14
Precies, Mario. De zekering bypassen maakt wel degelijk verschil......

Het afwachten is op de moraalridder(s)........... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Rowdy

#61
Heb het topic doorgelezen. Als ik meningen i.p.v. ervaringen wil had ik de vraag net zo goed op hififorum of hififreaks kunnen stellen. Het zijn vaak dezelfden die hun meningen willen opleggen. Ik merk wel dat HTforum steeds meer en meer een "blauw" kleurtje krijgt. Het is niet zo gemoedelijk als vroeger.

Heb een goede basisset en vind het leuk om zo nu en dan te tweaken van mijn set.
Van te voren ga ik eerst inlezen en / of vragen stellen over tweaks. Na het lezen beslis ik zelf of het wel of geen nut heeft in relatie tot de prijs.


Tweaks wat ik o.a. heb gedaan is AudioQuest Noise Caps. Sommigen vinden het flauwekul zonder het geprobeerd te hebben, maar op mijn set wordt het geluidsbeeld iets helderder.
Verder heb ik zeer goede ervaringen met IsoAcoustics Gaia III.


Wat op mijn lijstje staat aan tweaks zijn o.a.:
- AudioQuest Fog Lifters of iets dergelijks
- "Audiofiele" zekering, ik denk van Hifi-Tuning, in onderstaande topic heb ik wat informatie erover gelezen:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94473.0


vergeerr72

Quote from: Rowdy on December 31, 2021, 14:44:19
Heb het topic doorgelezen. Als ik meningen i.p.v. ervaringen wil had ik de vraag net zo goed op hififorum of hififreaks kunnen stellen. Ik merk wel dat HTforum steeds meer en meer een "blauw" kleurtje krijgt. Het is niet zo gemoedelijk als vroeger.

Heb een goede basisset en vind het leuk om zo nu en dan te tweaken van mijn set.
Van te voren ga ik eerst inlezen en / of vragen stellen over tweaks. Na het lezen beslis ik zelf of het wel of geen nut heeft in relatie tot de prijs.


Tweaks wat ik o.a. heb gedaan is AudioQuest Noise Caps. Sommigen vinden het flauwekul zonder het geprobeerd te hebben, maar op mijn set wordt het geluidsbeeld iets helderder.
Verder heb ik zeer goede ervaringen met IsoAcoustics Gaia III.


Wat op mijn lijstje staat aan tweaks zijn o.a.:
- AudioQuest Fog Lifters of iets dergelijks
- "Audiofiele" zekering, ik denk van Hifi-Tuning, in onderstaande topic heb ik wat informatie erover gelezen:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94473.0
Bij peacock audio kun je moeiteloos verschillende merken zekeringen krijgen om te proberen. Kun je zelf bepalen welke het beste klinken versus de prijs.  Ik heb zelf veel SR Orange en blue. De Blue goedkoop kunnen krijgen door de introductie van de nieuwe Orange. Dat zelfde zal nu voor de Orange gelden met de introductie van de Purple.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rowdy

Heb bij Kemp gezien dat SR Blue nu 75 euro kost i.p.v. 149 euro.

scrutinizer

Ik denk dat Maximus_Aurelius hier zijn ervaring omtrent netjes omschrijft Rowdy.

quote author=Maximus_Aurelius link=topic=31751.msg3529084#msg3529084 date=1639917368]
Sinds een paar dagen heb ik de fuses Purple op visite van het merk Synergistic research.
Ik wilde deze eens testen in mijn eindversterker wat het klankmatig brengt in mijn set. Ik heb al een orange in mijn Lindemann 832 zitten en dat bracht al een aanzienlijke verbetering op. Persoonlijk niet verwacht wat voor winst er geboekt kan worden door simpel een zekering te vervangen.
Afijn nu is het de beurt aan de Lindemann 858, niet bepaald een kleine jongen/dame want er moeten twee dikke zekeringen in(2x 6.3A). Ik kan mij voorstellen dat dan de prijs iets te hoog wordt. Ik heb er geen moeite mee want wanneer iets klankmatig (fors) verbeterd is het een relatief bedrag ten opzichte van andere uitgaves waarbij je aanzienlijk meer geld kwijt bent. Upgrades in apparatuur, kabels etc. Of van een . versie naar een .2 of MK2 etc versies ;).

De start:
Gelukkig heb ik het makkelijk om de zekeringen te vervangen. Vanuit de achterkant van de mastodont hoef ik maar de zekeringen eruit(Hifi-Tuning extreme) te halen, de SR Purples erin en klaar is kees, euhhh Nico  ;). Nog geen 5 minuten werk.
De test exemplaren waren al ingespeeld dus gelijk bij de eerste muzieknoten klinkt het al goed. Wat is goed zal je je nu afvragen. Tja gewoon goed  ;D. binnen 10 seconde groot hoorbaar verschil. Dan is het goed.
Einde verslag ;) :pompom:

Terugkomen op goed ;).
Omdat ik de eerste keer niet veel tijd meer had maar ik wilde perse toch wat draaien gelijk mijn eigen referentie nummers gedraaid. Dan komt mevrouw Bremnes om de hoek kijken. Gelijk wat opviel is de ruimtelijkheid en stilte en ik dacht zoiets van dit kan niet dus de volgende zangeres Lady blackbird met Fix it (Black acid soul). Ontdekking van het jaar  :thumbs-up:. Haar stem is weergaloos en zij stond gewoon in de ruimte te zingen. De plaatsing is enorm met de purple zekeringen.
Helaas was de eerste testdag al voorbij.

Dag erna ging ik verder met songs zoals Chantal Acda Live in Dresden, Caroline No(Live) hetzelfde gevoel dat ze gewoon live in de ruimte zitten te spelen. We praten niet over into your face integendeel, mooie brede stage. Nu wat intiemere theater tour nummers gedraaid van Nederlandse bodem, o.a. Lakshmi - Nowere to go (Adem Live) en Wende - Nude (Last Resistance - The Theatre Sessions Live) ook hierbij was de plaatsing erg goed, bredere stage en bij Lakshmi waarbij de drum aanslagen erg strak waren.
Afgesloten met Katey Brooks, Freya Riding en Eefje de Visser. Eefje met de song Stilstand en uiteraard Katey Brooks met haar gouden strot All of me (Live at Acapela Studios). Mevrouw Brooks gewoonweg kippenvel momenten. Zo zuiver nooit ergens aangezet in het hoog etc. Hetzelfde geld voor Freya Ridings met Lost Whitout me. Haar piano is mooi aanwezig en haar zang mooi homegeen, zuiver en in het midden.
De purple blinkt ten opzichte van de Orange heel goed uit in plaatsing en ruimtelijkheid. Je krijgt een vele malen bredere stage. Is de Orange slecht, nee echt niet maar in dit facet gaat de Purple stappen verder, niet stapjes of baby stapjes, maar stappen. ;)

Nu Elektronica muziek waar ik ook erg van hou  :wub:. Eigenlijk hou ik bijna van elke muziekgenre. Alleen geen rap, hip-hop en gabber muziek  :D.
Ghost Rider met Solution en Make us Stronger twee heerlijke sublieme nummers. Ik werd bijna van de stoel geblazen zo magistraal klonk het. Wat een strak laag, en het was al erg goed maar dit was sjiek  :wub:. Het intro van Solution ging gewoon 3D door de ruimte. Even dacht ik 4 YG's te hebben  :tongue2:. Daarna mijn favoriete Elektronic groep draaien, namelijk Moderat (Live). Genieten, genieten, strak laag nooit aangezet en gecontroleerd laag waarbij het middengebied mooi evenwichtig blijft. De stem blijft mooi subtiel en de plaatsing recht voor je.
Over 3D effect in stereo dat komt ook terug bij het album Olivier Orand (Human) nummer Hours begint erg fraai en hierbij is het laag zo superstrak.
Album van Tineidae Shadows waarbij er erg veel ruis zit, wordt bij het nummer (Damaged datastream) ook andere nummers zitten zoveel geluidseffecten die door de stille achtergrond goed weergegeven worden en doordat er een bredere bühne ontstaat veel beter hoorbaar.

Tussendoor moest er ook gewerkt worden en omdat ik op vrijdag twee diensten moest werken ( 3:00 uur tot 13:00 uur en dan weer om 23:00 uur tot 8:00 uur) had ik geen tijd op vrijdag. Zaterdagmiddag naar de volgende genre, namelijk klassiek.
Gestart met een Reference recording van de Firebird. (Ejii Oue). Een heerlijke dynamische opname waarbij veel effecten zitten en geweld. Het laagweergave in klassiek is totaal anders dan bij elektronische muziek, pop etc. Misschien een betere graadmeter omdat sowieso de dynamische passages van heel stil naar uiterste kan gaan. De Russische componisten weten dit heel goed te componeren, Shostakovich no 11 is een voorbeeld ervan. Het breekt je set of het blijft staan. De enorme snelheid die erbij om de hoek komt kijken, de dynamiek en plotseling stille passages. (Heb te doen met de mensen in de symfonie ;) ). De Purple gaat hier ook veel verder dan de Orange en de Hifi Tuning. Het idee had ik dat er geknepen wordt maar dit is nu niet het geval meer, mooie soepele overgangen. En de uithalen van de orkesten in de Firebird en Symphonie no 11 zijn weergaloos en klink zeer gecontroleerd.
Na al dit geweld en mooie subtiele prachtige strings ga ik nog een schepje bovenop doen. Ik dacht waarom niet  :o 8).
Mahler Symphony No. 2 in C minor (-Resurrection-)- 1. Allegro maestoso [Totenfeier] (Leonard Bernstein( Album DG Complete Mahler Symphonies). Deze song wordt mooi opgebouwd en afwisseling met snel, dynamisch tot goede uitschieters in dynamiek, rust en ruimtelijkheid is hier belangrijk.
Alles heel mooi in balans en nu merk je dat de brede stage en ruimtelijkheid heel goed tot zijn recht komt. De fijn details die ik ervaar bij de Purple is erg mooi en daardoor luister je ook lekker rustig en kun je mooi onderuit zakken. Je luistert niet meer technisch omdat het niet nodig is.

Uiteraard hebben we ook piano geluisterd en ben begonnen met  Anna Fedorova, Nordwestdeutsche Philharmonie & Laércio Diniz : Rachmaninoff: Piano Concerto No. 2, Cello Sonata. Voor mij is Anna Fedorova een nieuwe ontdekking samen met Beatrice Rana.
Fedorova weet je te raken met elke aanslag op de piano en dit nummer bewijst de emotie waarbij het orkest mooi aanwezig is. De aanslag op de piano is in balans en de plaatsing is hoe het moet zijn. Uiteraard kan Chopin niet achterblijven en dan misschien wel 1 van de beste opnames ooit, Argerich Chopin the legendary 1965 Recording. Hier zit alles in, ruimtelijkheid, details en plaatsing. Belangrijk is ook dat er rust in je set zit. Het zat bij mij allemaal al snor maar de Purple doet qua plaatsing en ruimtelijkheid een schepje bovenop. Qua rust veranderd er niet veel omdat dit binnen mijn set al erg goed is.Misschien is mevrouw Argerich wel nummer 1 met Chopin vertolken. Kunnen niet zeggen beste maar er is (misschien) ook geen betere ;)

Kort verslagje  :blush: :tongue2: maar de voorlopige prognose:
De purple gaat vele malen verder dan mijn Hifi-Tuning extreme. De laatstgenoemde heeft wat warmere klankleur en de SR is opener en verfijnder.
De Orange en Purple hoe zit dat.
Eerlijk is eerlijk. De purple is vier tientjes duurder of je dit veel geld vindt qua verschil moet jezelf uitmaken, kan ik niet oordelen en ik kan niet in iemand anders zijn portemonnee kijken, wil ik ook niet ;).
Je kunt het ook bekijken wanneer je dus upgrade naar upgrade doet in kabels, apparatuur ben je vele malen duurder uit. Of je gaat met de hype mee in de digitale wereld omdat er merken zijn die denken mee te willen doen met de massa en om de 2 jaar of iets langer nieuwe apparatuur op de markt brengt zonder dat de oude geüpgraded kan worden dan is mijn advies of beter gezegd tip ;). Ga eens zekeringen testen en neem op je lijstje SR zeker mee. Of het een Orange of Purple wordt bepaal jezelf.

Is de Purple echt beter dan de Orange zullen vele zich afvragen??? Die vraag stelde ik mijzelf ook.
Los van de vier tientjes prijsverschil (voor mij 8 tientjes). Mijn antwoord is een voorlopige conclusie tot nu toe wat ik getest heb.
Ja de purple gaat stappen verder in de volgende punten:
- Ruimtelijkheid (er ontstaat een bredere stage)
- Laagweergave is strakker en dat resulteert ook weer in beter homogener midden)
- Hoog veel subtieler en mooier plus evenwichtiger.
- Snellere weergave.
- Detaillering die er is komt nog meer aan bod en dat veroorzaakt meer luistergenot tot rust in je beleving omdat je meer en meer in de muziek gezogen wordt.

Algemeen: Luistergenot en rust in de beleving heeft met alle bovengenoemde facetten te maken.

Uiteraard ga ik verder luisteren en komen andere muziek genre aan de beurt. We starten zo meteen rustig met Tool en daarna Dream Theater ;D


Even ter algemene kennisgeving: Al het bovengenoemde geschreven is mijn persoonlijke ervaring doordat ik het in mijn eigen set op proef heb.
Ik wil dit mededelen omdat er in mijn ogen teveel op dit forum heeft plaatsgevonden dat er users zijn die overal denken een comment moeten plaatsen met opmerkingen als voodoo etc maar zelf meestal nooit testen in hun eigen set en vasthouden aan meten is weten. Testen in je eigen set moet iedereen zelf weten of je het wilt doen of niet maar wanneer de keuze is om dit niet te doen kun je ook niet oordelen of iets werkt of niet. Wanneer je het met deze statement niet eens bent, mooi jij blij en ik ook blij maar bespaar je energie om iets te typen.

[/quote]



Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Rowdy

#65
Die heb ik gelezen. O.a. door deze recensie wou ik meer weten over de "audiofiele" glaszekering.

scrutinizer

#66
Quote from: Rowdy on December 31, 2021, 15:01:07
Die heb ik gelezen. O.a. door deze recensie wou ik meer weten over de "audiofiele" glaszekering.
Daar kan ik me, op de manier Nico zijn beleving beschrijft, iets bij voorstellen......
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

Quote from: Rowdy on December 31, 2021, 15:01:07
Die heb ik gelezen. O.a. door deze recensie wou ik meer weten over de "audiofiele" glaszekering.

Ik heb diverse zekeringen in mijn set beluisterd, hifi tuning supreme is warm vol klinkend, de witte versie van hft is gelijk aan een keramische zekering dus iets beter dan glaszekeringen. De S R is wel beduidend beter, en bij peacock kun je ze lenen, kost een postzegel voor retour.
Ik heb de SR blue en een orange. En ook hft supreme en de witte hft in huis.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

#68
Quote from: raindog on December 31, 2021, 13:51:31
Spijker op zijn kop. Het is één van de nare trekjes van dit forum, veelal veroorzaakt door the usual suspects. Het weerspiegelt de maatschappij waar een open blik en een gezonde dosis nieuwsgierigheid steeds meer verdrongen worden door rotsvaste overtuigingen en narcisme.

Zow dan. Over nare trekjes van een forum gesproken.

Het is een gegeven dat er echt heel erg bijzonder weinig mensen op dit forum zijn die anderen hun ervaringen willen afnemen of zeggen dat hun ervaringen niet kloppen.

Dat dit niet zo gelezen wordt is ook een gegeven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sandervg

#69
Quote from: chansig on December 31, 2021, 15:34:10
Het is een gegeven dat er echt heel erg bijzonder weinig mensen op dit forum zijn die anderen hun ervaringen willen afnemen of zeggen dat hun ervaringen niet kloppen.
Met dit deel van je post ben ik het roerend eens. Het zijn er inderdaad (gelukkig) niet veel, maar o zo irritant... en het is net onkruid... het blijft maar terugkomen  ;D  Misschien is 'de Yes man' voor sommige nog een aanrader voor tijdens de feestdagen?   :hehe:
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Rowdy

Quote from: vergeerr72 on December 31, 2021, 14:57:52
Bij peacock audio kun je moeiteloos verschillende merken zekeringen krijgen om te proberen. Kun je zelf bepalen welke het beste klinken versus de prijs.  Ik heb zelf veel SR Orange en blue. De Blue goedkoop kunnen krijgen door de introductie van de nieuwe Orange. Dat zelfde zal nu voor de Orange gelden met de introductie van de Purple.
Quote from: frank2 on December 31, 2021, 15:31:15
Ik heb diverse zekeringen in mijn set beluisterd, hifi tuning supreme is warm vol klinkend, de witte versie van hft is gelijk aan een keramische zekering dus iets beter dan glaszekeringen. De S R is wel beduidend beter, en bij peacock kun je ze lenen, kost een postzegel voor retour.
Ik heb de SR blue en een orange. En ook hft supreme en de witte hft in huis.
Hoe doen jullie de bestellingen bij Peacock? Ik zie geen webshop op hun site.

Deleted User

Heb net ook even gekeken, hun site "lijkt" verouderd...

frank2

Quote from: Rowdy on December 31, 2021, 16:49:30
Hoe doen jullie de bestellingen bij Peacock? Ik zie geen webshop op hun site.

Gewoon ouderwets bellen en inspreken hij belt terug
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

sschot

NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Kingpin

Quote from: Xander32 on December 31, 2021, 12:23:07
Jouw kennis en ervaring heb ik hoog zitten, in dat licht ben ik erg benieuwd (oprecht) of je zelf ook getest hebt met zekeringen en zo ja, wat daarvan de uitkomst was 🤔
Nee heb ik nog nooit getest. Was ook meer een advies dat er op de prints binnenin een apparaat vaak ook zekeringen kunnen zitten.
Neemt niet weg dat ik het wel een keer wil proberen, maar mijn gevoel zegt me dat het dan heel suggestief wordt aangezien je niet realtime kunt schakelen.
Dat heb ik al eens eerder gedaan, waarbij het destijds in eerste instantie leek op een duidelijke verbetering en bij herhaling waarbij ik toen wel realtime kon schakelen er totaal geen verschillen (op gehoor) bleken te zijn.
Persoonlijk vindt ik de audiofiele zekeringen te duur en zeker die waarbij er geen CE op zit. Daar ga ik niet mee lopen knoeien.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack