“Audiofiele” glaszekering

Started by Rowdy, December 30, 2021, 11:35:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Ik ben overigens nog steeds benieuwd of de ts (die ook een technische achtergrond heeft) nu anders is gaan denken, na uitleg etc, over zekeringen en het proberen ervan. Of net zoals anderen genoeg heeft aan zijn ervaring.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

toetertje

Toch verbazingwekkend hoe volhardend sommige mensen zijn om hun gelijk te halen, zelf als er geen gewin is.  :crazy: ;D

chansig

Nog iets zinnigs toe te voegen ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Quote from: chansig on January 16, 2022, 21:48:08
En dat er geen muzikant in mijn rukbunker staat te spelen. Klopt is ook niet wat ik denk en ook zeker niet wat je mij zal zien schrijven.

Quote from: chansig on January 17, 2022, 11:36:56
Nog iets zinnigs toe te voegen ?  :D


twani

Quote from: toetertje on January 17, 2022, 10:20:26
Toch verbazingwekkend hoe volhardend sommige mensen zijn om hun gelijk te halen, zelf als er geen gewin is.  :crazy: ;D

Inderdaad, géén gewin...

Dat geeft de oprechtheid van de vraagstelling aan....

Rowdy

Quote from: chansig on January 17, 2022, 10:01:12
Ik ben overigens nog steeds benieuwd of de ts (die ook een technische achtergrond heeft) nu anders is gaan denken, na uitleg etc, over zekeringen en het proberen ervan. Of net zoals anderen genoeg heeft aan zijn ervaring.

Gr. Hans
Waarom zou ik een "audiofiele" glaszekering, ondanks mijn technische achtergrond, niet mogen proberen?

chansig

Geen idee. Van mij mag je alles. Vroeg me alleen af of je anders was kijken/denken over de zekering. Gezien je technische achtergrond snap jij er nog meer van dan dat ik doe. Dus vandaar mijn opmerking.

Maar ik begrijp hieruit dat je niet anders bent gaan denken over het proberen van zekeringen. Veel plezier in ieder geval als je ze gaat kopen en ervaren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

#332
Ik heb Peacock gisteren een e-mail gestuurd en een zekering besteld. Wil beginnen met de Rega Brio.

twani

#333
Quote from: Rowdy on January 30, 2022, 16:31:58
Ik heb Peacock gisteren een e-mail gestuurd en een zekering besteld. Wil beginnen met de Rega Brio.

Dat is dan in ieder geval een bijzondere verhouding prijs apparaat/zekering.....

Naar welk niveau ga je een Brio tillen denk je?

Ik zou denken aan een mooie Elicit oid.....  Als je dan toch geld gaat uitgeven....


Tjeb

Je kunt er een vervangende audio stelling voor bedenken...


Eerst was het met ls kabels, nu moet je zekering ongeveer 10% van de waarde van je apparaat vertegenwoordigen... ;D

PascalP

Quote from: Tjeb on January 30, 2022, 18:40:58
Je kunt er een vervangende audio stelling voor bedenken...


Eerst was het met ls kabels, nu moet je zekering ongeveer 10% van de waarde van je apparaat vertegenwoordigen... ;D

Waar zet je dan de Quantum Science Black/Red in?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Tjeb



Hier zitten er 2 in dus dat klopt dan aardig...

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

mmuetst

Wat ik nu niet snap is dat mensen zich druk maken over een zekering, maar ik heb nog nooit een topic over de luister zetel gehoord. Jawel de stoel waarin je luistert. Beseffen mensen wel wat dat voor impact heeft. Hoe comfortabel is die stoel hoe lekker zit deze stoel als je naar al dat prettige hifi spul zit te luisteren? Ik zeg veel belangrijker dan dat zekeringetje.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Xander32

Voor jou.

Leven en laten leven, laat s.v.p. een ieder voor zich uitmaken hetgeen ze al dan niet voornaam vinden, waar ze al dan niet geld aan besteden.

Quote from: mmuetst on January 30, 2022, 23:01:35
Wat ik nu niet snap is dat mensen zich druk maken over een zekering, maar ik heb nog nooit een topic over de luister zetel gehoord. Jawel de stoel waarin je luistert. Beseffen mensen wel wat dat voor impact heeft. Hoe comfortabel is die stoel hoe lekker zit deze stoel als je naar al dat prettige hifi spul zit te luisteren? Ik zeg veel belangrijker dan dat zekeringetje.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#340
Quote from: Xander32 on January 31, 2022, 06:25:13
Voor jou.

Leven en laten leven


Exact..   

Dus als Mmuetst de stoel als belangrijk onderdeel van de luisterketen wil aanwijzen kan dat gewoon.

Leven en laten leven.

jahtari

Quote from: mmuetst on January 30, 2022, 23:01:35
Wat ik nu niet snap is dat mensen zich druk maken over een zekering, maar ik heb nog nooit een topic over de luister zetel gehoord. Jawel de stoel waarin je luistert. Beseffen mensen wel wat dat voor impact heeft. Hoe comfortabel is die stoel hoe lekker zit deze stoel als je naar al dat prettige hifi spul zit te luisteren? Ik zeg veel belangrijker dan dat zekeringetje.
Alleen al of de achterleuning tot boven of onder je oren komt, het stof, de afmetingen, etc.  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

vergeerr72

Quote from: jahtari on January 31, 2022, 09:52:09
Alleen al of de achterleuning tot boven of onder je oren komt, het stof, de afmetingen, etc.  :D
Check! Die kan ik ook alweer van de lijst.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

addesmo


chansig

De mooie even akoestisch effectieve glazen tafel erbij kopen en je bent helemaal klaar. Ik ben blijmet mijn Ikea (2eHans) stoel. Zelfs Joris vond deze mooi en die was niet snel tevreden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Een stoel?

Een beetje high end set speelt toch zodanig dat je constant tussen de muzikanten aan het doorlopen bent?

;D

twani

#346
Quote from: chansig on February  1, 2022, 12:29:02
De mooie even akoestisch effectieve glazen tafel erbij kopen en je bent helemaal klaar. Ik ben blijmet mijn Ikea (2eHans) stoel. Zelfs Joris vond deze mooi en die was niet snel tevreden.

Gr. Hans

Ik mis Joris nog steeds....

Minder politiek correct en super controversieel.  I love it....

Maar ja, t moet allemaal keurig en netjes tegenwoordig hé....

minplus

Heb hem helaas nooit ontmoet.
Maar een luisterstoel kan een enorm effect hebben ook al doen sommigen er maf over of het even weinig effect heeft als een zekering.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Rowdy

Heb hedenochtend de nieuwe zekering, Hifi-Tuning Supreme 3, in de versterker gedaan.
Al bij de eerste noten van Somewhere Over The Rainbow van Eva Cassidy hoorde ik een warmere gloed in het geluidsbeeld. Verder hoorde ik een betere articulatie.

Kwabbernoot

Dat is dan waarschijnlijk de gloed van die pot goud aan het einde van de regenboog die nu beter zichtbaar is. :P

Groeten...