advies koptelefoon versterker

Started by hihenkfi, December 27, 2021, 17:47:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hihenkfi

Tot nu toe luister ik met mijn Sennheiser hd600 koptelefoon (300 ohm) naar de muziek op mijn PC via een Marantz receiver sr7000.

Het moest er een keer van komen, ik struikelde over de kabel, en denk er nu over om een koptelefoon versterker te kopen (om naast de pc te zetten)

Kunnen jullie me er eentje aanraden, die hetzelfde geluid kan produceren als mijn Marantz receiver ?

Ik weet ook niet of usb sticks koptelefoon versterkers net zo goed klinken als een kastje ?

Wat zou een voordelige en kwalitatief goede keuze kunnen zijn ?






Roeland

Er is een hoop keus, maar als je dicht bij de Marantz sound wil blijven kun je het beste een Marantz kopen  ;D

marantz hd-dac1

Bennie

De Marantz HD1 dac is inderdaad een lekker klinkende dac die ondanks z'n leeftijd nog prima mee kan komen. Ik heb hem ook gehad en een tijd geleden verkocht, maar had hem achteraf gezien er prima naast kunnen/willen houden.
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

hihenkfi

dank voor de tip voor marantz hd1 dac.

nog even wat gegoogeld en kwam deze tegen voor 159,-

https://www.fiio.nl/fiio-k5-pro.html#section-content

Bij nader inzien hoeft het geluid niet hetzelfde te zijn als het maar goed is.

Wat ik me even afvraag waarin zit het prijsverschil ?






Trabuca

#4
Quote from: hihenkfi on December 28, 2021, 14:40:58
dank voor de tip voor marantz hd1 dac.

nog even wat gegoogeld en kwam deze tegen voor 159,-

https://www.fiio.nl/fiio-k5-pro.html#section-content

Bij nader inzien hoeft het geluid niet hetzelfde te zijn als het maar goed is.

Wat ik me even afvraag waarin zit het prijsverschil ?

Ik gebruik deze naar tevredenheid, prima dac-amp met voldoende power. Wordt in Win10 direct herkend. Als je hem aan zet schakelt de PC meteen over naar de Fiio. Gebruiksgemak is prima.

Alleen heb ik niet veel vergelijkingsmateriaal.
Mijn enige ervaring is met een Oppo HA2 mobiele dac-amp, maar dat was ook met andere koptelefoons. Dus een vergelijking met anderen kan ik niet maken.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Bennie

Quote from: hihenkfi on December 28, 2021, 14:40:58
dank voor de tip voor marantz hd1 dac.

nog even wat gegoogeld en kwam deze tegen voor 159,-

https://www.fiio.nl/fiio-k5-pro.html#section-content

Bij nader inzien hoeft het geluid niet hetzelfde te zijn als het maar goed is.

Wat ik me even afvraag waarin zit het prijsverschil ?

Ik heb de Fiio niet gehoord dus kan er weinig over zeggen. Maar zoals met (bijna) alles zit het prijsverschil in de opbouw van de componenten en de wijze waarop de dac is geïmplementeerd. Beste advies is om gewoon lekker te gaan luisteren en te kijken wat het beste bij je past. Zowel qua smaak als budget.
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

hihenkfi

#6
Het valt me wel op dat een aantal andere dac/hoofdtelefoonversterkers wel
hogere bit/sample rates bijv. 32bit/768hz en hogere dsd rates kunnen afspelen. Marantz hd1- dac heeft 192hz/24 bit. Maar dat zal wel komen
omdat de marantz hd1-dac alweer een tijdje op de markt is. Is dit voldoende om langere tijd mee vooruit te kunnen ?
Anyway , knap lastig om zo vanaf achter je bureau een keuze te moeten maken.



Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.