Problemen onder 35 hz aanpakken.

Started by rower, January 15, 2022, 10:14:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rower

Quote from: Sjaak_Banaan on January 18, 2022, 12:31:45
Wat wil je nu eigenlijk precies oplossen met die MiniDSP?
Jouw Denon heeft ook DSP die kleine problemen kan oplossen, met de app heb je zelfs al best veel opties.

Als jij door verkeerde positionering van je speaker/subs/luisterplek een flinke dip hebt, dan los je dat niet zomaar magisch op met DSP.
EQ is het laatste wat je wil toepassen, dat puntjes op de 'i'.
MiniDSP zou ik eerder aanschaffen wanneer je meerdere subs gaat gebruiken, dan heb je gewoon veel meer controle.
Ik wil niks oplossen, eerder perfectioneren. Er wordt mij hier op het forum aangeraden dat ik een dsp gebruik om die dip bij 70 hz wat omhoog te zetten. Aangezien een dsp 2x4 ongeveer 100 euro kost is dat een bedrag dat ik denk ik kan het altijd proberen. De app kan ik het niet mee oplossen lees perfektioneren, hooguit met de pc app maar die kost 200 euro net zoveel als 2 dsp`s dus.Positionering is goed daar heb ik afgelopen dagen en in het verleden genoeg mee geexperimenteerd.2 subs wil ik op dit moment nog niet echt aan ik doe het dan liever stap voor stap. En laten we eerlijk zijn dsp is toch eigenlijk hetzelfde als auddycey alleen met wat meer mogelijkheden, of heb ik het verkeerd begrepen.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

RalphH

Het minidsp advies geldt wat mij betreft bij 2 of meer subs. De vertragingen waar jos het over heeft, kunnen zoals hij aangeeft in de avr gedaan worden.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

rower

Quote from: RalphH on January 18, 2022, 13:14:05
Het minidsp advies geldt wat mij betreft bij 2 of meer subs. De vertragingen waar jos het over heeft, kunnen zoals hij aangeeft in de avr gedaan worden.
Vertragingen zijn inderdaad te corrigeren in de avr en daar heb je zelfs de app niet voor nodig al kan de app het in stappen van 1 en de avr in stappen van 5. Maar dan toch heb ik gister gelezen (Deze grafiek is zeker met minidsp nog fiks te corrigeren plus eventuele housecurve toe te voegen (licht oplopend sublaag).) Dus ik kan het verkeerd begrepen hebben, en anders is het doel bereikt tenminste beter dan dit met de apparatuur die ik heb gaat het niet worden.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

Sjaak_Banaan

Dat kan wel ja, maar ik vermoed dat je met je huidige apparatuur ook een heel eind moet kunnen komen. Het zou zonde zijn dat wanneer je het apparaat koopt het niet doet wat jij verwacht.
Een housecurve kun je ook gewoon instellen met de editor app of nog eenvoudiger door Dynamic EQ aan te zetten in je receiver, daar heb je de MiniDSP niet voor nodig.
Je wil die dip niet of nauwelijks gaan boosten. Kreeg het idee dat jouw plan was om daar gewoon een + zoveel dB boost in te stellen op 70Hz en dat het dan klaar was.

Weet niet of het al voorbij is gekomen, maar heb je eigenlijk al geprobeerd om je crossover gewoon hoger in te stellen, bijvoorbeeld 90 of 100 Hz?

Anders zou je eens op YouTube naar 'Home Theater Gamer' en 'Home Theater Gurus' moeten kijken, die hebben goede tutorial video's, dan heb je misschien een beter idee van de mogelijkheden.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

RalphH

Quote from: RalphH on January 15, 2022, 13:33:28

En wellicht zorgen je fronts nog ergens anders voor verstoring/pieken, je zou ze dan ook eens hoger kunnen crossen dan 80. Kijken hoe dat klinkt.


;)

Blijf ook in gedachten houden dat het uiteindelijk het belangrijkste is dat het goed klinkt, ook al lijkt de meting niet optimaal.

En wat sjaak aangeeft mbt je avr klopt ook zeker, genoeg mogelijkheden nog daarin.


Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

rower

Quote from: Sjaak_Banaan on January 18, 2022, 14:20:42
Dat kan wel ja, maar ik vermoed dat je met je huidige apparatuur ook een heel eind moet kunnen komen. Het zou zonde zijn dat wanneer je het apparaat koopt het niet doet wat jij verwacht.
Een housecurve kun je ook gewoon instellen met de editor app of nog eenvoudiger door Dynamic EQ aan te zetten in je receiver, daar heb je de MiniDSP niet voor nodig.
Je wil die dip niet of nauwelijks gaan boosten. Kreeg het idee dat jouw plan was om daar gewoon een + zoveel dB boost in te stellen op 70Hz en dat het dan klaar was.

Weet niet of het al voorbij is gekomen, maar heb je eigenlijk al geprobeerd om je crossover gewoon hoger in te stellen, bijvoorbeeld 90 of 100 Hz?

Anders zou je eens op YouTube naar 'Home Theater Gamer' en 'Home Theater Gurus' moeten kijken, die hebben goede tutorial video's, dan heb je misschien een beter idee van de mogelijkheden.
Cross over heb ik al geprobeerd van 60 tot 100 hz 80 hz geeft het beste resultaat met een kleine overlap naar 90 hz in de sub dus van 80 tot 90 spelen de sub en speakers samen. Dynamic eq staat normaal aan en dat geeft inderdaad een beter sublaag en reference zorgt voor de afvlakking in het hoog. Ik zal die youtube kanalen eens opzoeken, maar dan nog denk ik dat ik binnenkort wel een dsp 2x4 bestel gewoon om eens wat te experimenteren.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

rower

Quote from: RalphH on January 18, 2022, 14:36:27
 

;)

Blijf ook in gedachten houden dat het uiteindelijk het belangrijkste is dat het goed klinkt, ook al lijkt de meting niet optimaal.

En wat sjaak aangeeft mbt je avr klopt ook zeker, genoeg mogelijkheden nog daarin.
dat is inderdaad het belangrijkst en ik heb al meerdere keren gehad dat de meting slechter was maar het wel beter klinkt dus ik weet wat je bedoelt.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

rower

Aangezien ik niet zie dat jos reageert, ben ik nog steeds niet zeker wat te doen mbt een dsp. Ik weet dat nuls niet iets is dat je zomaar moet boosten en de dsp eigenlijk meer iets is voor plussen in de grafiek. nu heb ik een kleine plus in de grafiek rond de 50 hz maar ik zie dat auddycey die er wel uithaalt dus dan is de dsp niet nodig. Met een tweede sub die ik niet of nog niet heb is dat een ander verhaal natuurlijk. Het enige waar ik nog mijn twijfels over heb omdat ik weet dat dit grote impact maakt is fase, nu kan ik dat goed instellen op de sub, maar omdat dit toch lastig is aangezien ik altijd tussen de luisterpositie en de sub moet gaan zitten om dit aan te passen en dit invloed heeft op het aantal db`s en dit via de dsp wel op afstand kan als ik het goed heb begrepen, maar of dit op dit moment het geld waard is. Met andere woorden ik weet het niet meer, nog even de grafiek auddycey vs non auddycey.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

Staaled

Quote from: rower on January 21, 2022, 11:27:57
Aangezien ik niet zie dat jos reageert, ben ik nog steeds niet zeker wat te doen mbt een dsp. Ik weet dat nuls niet iets is dat je zomaar moet boosten en de dsp eigenlijk meer iets is voor plussen in de grafiek. nu heb ik een kleine plus in de grafiek rond de 50 hz maar ik zie dat auddycey die er wel uithaalt dus dan is de dsp niet nodig. Met een tweede sub die ik niet of nog niet heb is dat een ander verhaal natuurlijk. Het enige waar ik nog mijn twijfels over heb omdat ik weet dat dit grote impact maakt is fase, nu kan ik dat goed instellen op de sub, maar omdat dit toch lastig is aangezien ik altijd tussen de luisterpositie en de sub moet gaan zitten om dit aan te passen en dit invloed heeft op het aantal db`s en dit via de dsp wel op afstand kan als ik het goed heb begrepen, maar of dit op dit moment het geld waard is. Met andere woorden ik weet het niet meer, nog even de grafiek auddycey vs non auddycey.
DSP gaat je hier niet helpen.

De fase van de sub kun je met rust laten en via delays de juiste setting bepalen.
Kijk dan naar het crossovergebied. Maximale output daar in de grafiek is de juiste delay.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

rower

Quote from: Staaled on January 21, 2022, 11:34:18
DSP gaat je hier niet helpen.

De fase van de sub kun je met rust laten en via delays de juiste setting bepalen.
Kijk dan naar het crossovergebied. Maximale output daar in de grafiek is de juiste delay.
Dan staat die goed ik heb vele instellingen geprobeerd, door delay tijden aan te passen het fijne is wel met de delays afstanden in de avr kan het wel op afstand. En kan ik de verschillen goed zien en dit is dus het beste resultaat wat ik eruit krijg. Mooi dat dat nu nog een keer word gezegd, het enige wat ik dus kan doen is experimenteren met een tweede sub als ik het nog beter zou willen mbt tot de nul rond 70 hz en dan evt wel met dsp.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

jossie

Quote from: rower on January 21, 2022, 11:27:57
Aangezien ik niet zie dat jos reageert, ben ik nog steeds niet zeker wat te doen mbt een dsp. Ik weet dat nuls niet iets is dat je zomaar moet boosten en de dsp eigenlijk meer iets is voor plussen in de grafiek. nu heb ik een kleine plus in de grafiek rond de 50 hz maar ik zie dat auddycey die er wel uithaalt dus dan is de dsp niet nodig. Met een tweede sub die ik niet of nog niet heb is dat een ander verhaal natuurlijk. Het enige waar ik nog mijn twijfels over heb omdat ik weet dat dit grote impact maakt is fase, nu kan ik dat goed instellen op de sub, maar omdat dit toch lastig is aangezien ik altijd tussen de luisterpositie en de sub moet gaan zitten om dit aan te passen en dit invloed heeft op het aantal db`s en dit via de dsp wel op afstand kan als ik het goed heb begrepen, maar of dit op dit moment het geld waard is. Met andere woorden ik weet het niet meer, nog even de grafiek auddycey vs non auddycey.

Was ff druk...

Ik heb hierover ook wel een iets andere mening... Ik denk dat je met DSP deze grafiek zeker wel vlak kunt trekken MITS je niet op oorlogssterkte gaat draaien. En dan nog, in het ergste geval clipt het signaal in de DSP, dan gebeurt er nog niks ergs hoor...

Dus, ik zou er toch een mini bij zetten, toppen iets afvlakken dips toch flink boosten. Dat kan erg precies, zeker beter dan Audessey. Jouw dips zijn ook geen null's hé, dien zien er anders uit als een scherpe naald naar beneden.

Maar het verstellen van de fase is toch niet zon probleem? Wie weet helpt het nog iets, ik zie niet in wat jouw positie daarmee te maken heeft in de kamer. Je meet eerst nul en dan telkens 15 graden erbij en dan aan het eind breng je alle grafieken tegelijk in beeld en kies je de beste in jouw ogen.
Omni !

rower

Quote from: jossie on January 21, 2022, 11:55:01
Was ff druk...

Ik heb hierover ook wel een iets andere mening... Ik denk dat je met DSP deze grafiek zeker wel vlak kunt trekken MITS je niet op oorlogssterkte gaat draaien. En dan nog, in het ergste geval clipt het signaal in de DSP, dan gebeurt er nog niks ergs hoor...

Dus, ik zou er toch een mini bij zetten, toppen iets afvlakken dips toch flink boosten. Dat kan erg precies, zeker beter dan Audessey. Jouw dips zijn ook geen null's hé, dien zien er anders uit als een scherpe naald naar beneden.

Maar het verstellen van de fase is toch niet zon probleem? Wie weet helpt het nog iets, ik zie niet in wat jouw positie daarmee te maken heeft in de kamer. Je meet eerst nul en dan telkens 15 graden erbij en dan aan het eind breng je alle grafieken tegelijk in beeld en kies je de beste in jouw ogen.
Dat geeft niet ik ben ook vaak druk. Op oorlogssterkte draai ik zowiezo niet omdat ik wel buren heb, meestal rond -20 db al is dat per avr verschillend denk ik. Ok dus jij zegt wel dat ik de dip kan boosten. Het probleem met het verstellen van de fase is dat ik tussen de mlp en subwoofer moet zitten om het beeld van mijn pc te kunnen zien, ik heb helaas geen laptop meer. Als ik dan opsta dan veranderd de db schaal weer en omdat zelfs een paar graden al verschil kan maken is het best wel een beetje een gok. Met Audessy kan ik niet boosten heb dat al welleens geprobeerd op de ipad app maar ten eerste is dat een gepriegel en ten tweede zie ik niet echt een verbetering optreden, eigenlijk wel gek omdat ik wel bv een housecurve dus een boost bij 20 hz kan instellen en dit dan weer wel werkt.
Misschien dan toch eentje bestellen om te zien of je gelijk hebt, en het kan ook niet weg omdat ik waarschijnlijk toch in de toekomst nog een tweede sub erbij wil.
Soms komen dingen wel verwarrend over en is het ook lastig om een keuze te maken, zeker omdat ik ook nog andere upgrade plannen in het hoofd heb en ik niet alles tegelijk kan doen.
Maar bedankt voor je reactie.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

jossie

Quote from: rower on January 21, 2022, 12:33:42
Dat geeft niet ik ben ook vaak druk. Op oorlogssterkte draai ik zowiezo niet omdat ik wel buren heb, meestal rond -20 db al is dat per avr verschillend denk ik. Ok dus jij zegt wel dat ik de dip kan boosten. Het probleem met het verstellen van de fase is dat ik tussen de mlp en subwoofer moet zitten om het beeld van mijn pc te kunnen zien, ik heb helaas geen laptop meer. Als ik dan opsta dan veranderd de db schaal weer en omdat zelfs een paar graden al verschil kan maken is het best wel een beetje een gok. Met Audessy kan ik niet boosten heb dat al welleens geprobeerd op de ipad app maar ten eerste is dat een gepriegel en ten tweede zie ik niet echt een verbetering optreden, eigenlijk wel gek omdat ik wel bv een housecurve dus een boost bij 20 hz kan instellen en dit dan weer wel werkt.
Misschien dan toch eentje bestellen om te zien of je gelijk hebt, en het kan ook niet weg omdat ik waarschijnlijk toch in de toekomst nog een tweede sub erbij wil.
Soms komen dingen wel verwarrend over en is het ook lastig om een keuze te maken, zeker omdat ik ook nog andere upgrade plannen in het hoofd heb en ik niet alles tegelijk kan doen.
Maar bedankt voor je reactie.

Maak je het niet te ingewikkeld?

Mic op luisterpositie, meten, 15 graden draaien, meten, 15 graden draaien, meten etc... je hoeft toch niet op de bank te zitten bij het meten?

Het komt echt niet op en graad hoor, de positie van de mic vijf centimeter verderop is ook verschillend. Kijk grof naar de grafiek... en kies.
Omni !

Staaled

Quote from: jossie on January 21, 2022, 11:55:01
Was ff druk...

Ik heb hierover ook wel een iets andere mening... Ik denk dat je met DSP deze grafiek zeker wel vlak kunt trekken MITS je niet op oorlogssterkte gaat draaien. En dan nog, in het ergste geval clipt het signaal in de DSP, dan gebeurt er nog niks ergs hoor...

Dus, ik zou er toch een mini bij zetten, toppen iets afvlakken dips toch flink boosten. Dat kan erg precies, zeker beter dan Audessey. Jouw dips zijn ook geen null's hé, dien zien er anders uit als een scherpe naald naar beneden.

Maar het verstellen van de fase is toch niet zon probleem? Wie weet helpt het nog iets, ik zie niet in wat jouw positie daarmee te maken heeft in de kamer. Je meet eerst nul en dan telkens 15 graden erbij en dan aan het eind breng je alle grafieken tegelijk in beeld en kies je de beste in jouw ogen.
Naar mij idee en ook ervaring is de dip daarvoor net wat te diep, tot 10 dB.
Bijna altijd klinkt het dan niet omdat je op de MLP wel degelijk meekrijgt wat er met laag in de rest vd ruimte gebeurt.
Jouw voorbehoud mbt het volume is dan wel weer een oplossing, maar daar doen we het vaak niet voor. :D :devil:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

rower

Quote from: jossie on January 21, 2022, 12:38:27
Maak je het niet te ingewikkeld?

Mic op luisterpositie, meten, 15 graden draaien, meten, 15 graden draaien, meten etc... je hoeft toch niet op de bank te zitten bij het meten?

Het komt echt niet op en graad hoor, de positie van de mic vijf centimeter verderop is ook verschillend. Kijk grof naar de grafiek... en kies.
Ik bedoel dat als ik aan de fase knop draai ik al de db schaal zie veranderen, en als ik opsta verandert die weer. Dus wat ik gedaan heb is steeds een klein stukje draaien minder dan 15 graden en dan opstaan en weer kijken enz, over de gehele schaal gemeten ben ik misschien wel 30 keer opgestaan dat is wel lastig. Ik heb daarnaast alleen gemeten rond posities die het meeste db gaven, hetzelfde heb ik gedaan bij 70 hz en hier een beetje een gemiddelde in gezocht. Soms stijgt die bij 80 maar dan daalt ie weer erg bij 70hz met een tussenweg was dat dan weer minder.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

rower

Quote from: Staaled on January 21, 2022, 12:39:30
Naar mij idee en ook ervaring is de dip daarvoor net wat te diep, tot 10 dB.
Bijna altijd klinkt het dan niet omdat je op de MLP wel degelijk meekrijgt wat er met laag in de rest vd ruimte gebeurt.
Jouw voorbehoud mbt het volume is dan wel weer een oplossing, maar daar doen we het vaak niet voor. :D :devil:
Oplossing kan daarvoor zijn dat ik op meerdere plekken in de kamer meet want de dip moet natuurlijk geen flinke plus worden in een ander gedeelte van de kamer omdat dit dan teveel gaat bonken door staande golven. Gelukkig heb ik bass traps, en er komen er nog 2 aan ik heb welleens in de kamer rond gemeten en kon nog 2 plekken vinden waar de db meter wat verder uitsloeg dus daar wordt aan gewerkt.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

jossie

Quote from: rower on January 21, 2022, 13:23:28
Oplossing kan daarvoor zijn dat ik op meerdere plekken in de kamer meet want de dip moet natuurlijk geen flinke plus worden in een ander gedeelte van de kamer omdat dit dan teveel gaat bonken door staande golven. Gelukkig heb ik bass traps, en er komen er nog 2 aan ik heb welleens in de kamer rond gemeten en kon nog 2 plekken vinden waar de db meter wat verder uitsloeg dus daar wordt aan gewerkt.

De enige positie waar je hoeft te meten is de luisterpositie. Daar zit je, nergens anders...

Het is niet zo heel erg als er elders in de kamer een boost is.
Omni !

jossie

Quote from: Staaled on January 21, 2022, 12:39:30
Naar mij idee en ook ervaring is de dip daarvoor net wat te diep, tot 10 dB.
Bijna altijd klinkt het dan niet omdat je op de MLP wel degelijk meekrijgt wat er met laag in de rest vd ruimte gebeurt.
Jouw voorbehoud mbt het volume is dan wel weer een oplossing, maar daar doen we het vaak niet voor. :D :devil:

Ik, en Rower wellicht ook, hebben notie genomen van jouw laatste creaties  :D

Laat ik zeggen dat mijn comfort zone echt stopt bij ongeveer 85 dBA, buurman stond al een keer aan de deur om half een 's nachts wat er toch zo bonkte... was één PSW2010

Dat is dan wel muziek, laat ik zeggen een zangstem moet een natuurlijk volume hebben en spraak in de film ook. Dat level luister ik, niet meer.
Omni !

rower

Quote from: jossie on January 21, 2022, 14:01:08
De enige positie waar je hoeft te meten is de luisterpositie. Daar zit je, nergens anders...

Het is niet zo heel erg als er elders in de kamer een boost is.
Dat klopt wel maar aangezien er ook buren zijn is het wel fijn dat er niet ergens anders ineens veel bass ontstaat. Daarnaast moet het natuurlijk niet ten koste gaan van de geluidskwaliteit op de lp. En last but not least heb ik wel gelezen op meerdere sites dat met plaatsing van bass traps je de kamer moet meten en ze moet plaatsen op de plekken waar de db meter extra uitslaat, al begeven we ons dan wel op een ander onderwerp maar mits zo belangrijk.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

rower

Quote from: jossie on January 21, 2022, 14:05:18
Ik, en Rower wellicht ook, hebben notie genomen van jouw laatste creaties  :D

Laat ik zeggen dat mijn comfort zone echt stopt bij ongeveer 85 dBA, buurman stond al een keer aan de deur om half een 's nachts wat er toch zo bonkte... was één PSW2010

Dat is dan wel muziek, laat ik zeggen een zangstem moet een natuurlijk volume hebben en spraak in de film ook. Dat level luister ik, niet meer.
Ah jij gebruikt dus een kleine sub voor muziek. Ik ben ook van plan om ergens in de toekomst nog een kleine sub erbij te nemen ws een bk xxls200. Ten eerste voor gelijkere bass bij film samen met mijn grote bk zeg maar. En ten tweede om te gebruiken bij het beluisteren naar muziek en dan de receiver en grote bk bypassen, maar ja dat is mijn andere project.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

jossie

#120
Quote from: rower on January 21, 2022, 14:13:49
Ah jij gebruikt dus een kleine sub voor muziek. Ik ben ook van plan om ergens in de toekomst nog een kleine sub erbij te nemen ws een bk xxls200. Ten eerste voor gelijkere bass bij film samen met mijn grote bk zeg maar. En ten tweede om te gebruiken bij het beluisteren naar muziek en dan de receiver en grote bk bypassen, maar ja dat is mijn andere project.

Ik neem aan dat je op mij doelt, ik luister voor muziek hiernaar:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170628.0

Voor Video heb ik dan een sound-bar-meubel met LCR  en links en rechts een kleine 8" woofer ingebouwd, en aan de overkant staat dit dan nog:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=162344.msg3022600#msg3022600

Al met al een redelijk vlak laag, hard genoeg voor mij  ;)


Omni !

Staaled

Quote from: jossie on January 21, 2022, 14:05:18
Ik, en Rower wellicht ook, hebben notie genomen van jouw laatste creaties  :D

Laat ik zeggen dat mijn comfort zone echt stopt bij ongeveer 85 dBA, buurman stond al een keer aan de deur om half een 's nachts wat er toch zo bonkte... was één PSW2010

Dat is dan wel muziek, laat ik zeggen een zangstem moet een natuurlijk volume hebben en spraak in de film ook. Dat level luister ik, niet meer.
:D
Elke dag een glimlach van oor tot oor. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

Daar lees ik Jos zijn proza's dagelijks voor  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

rower

Quote from: jossie on January 21, 2022, 17:13:33
Ik neem aan dat je op mij doelt, ik luister voor muziek hiernaar:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170628.0

Voor Video heb ik dan een sound-bar-meubel met LCR  en links en rechts een kleine 8" woofer ingebouwd, en aan de overkant staat dit dan nog:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=162344.msg3022600#msg3022600

Al met al een redelijk vlak laag, hard genoeg voor mij  ;)
Ah je bouwt een hoop zelf zie ik, haha daar ga ik mij niet aan wagen niet dat ik niet kan bouwen maar speakers is toch even te ver. Maar ik heb een dsp bestelt 119 euro van amazon, dus eens kijken of je gelijk hebt en zo niet dan moet ie even wachten op de tweede sub.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300