N5 ATV4K Sony OLED geen beeld op TV

Started by HarrieA, December 20, 2021, 07:58:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HarrieA

Luitjes, een probleem wat ik volgens mij al voorbij heb zien komen maar niet meer kan vinden.

JVC N5 met "beroemde" Aztebe HDMI aangesloten op Denon receiver. Daar zit ook een Sony 55A90 tv op aangesloten.

AppleTV 4K 2021 op de ingang van de Denon.

De PS5 en Glasvezelbox rechtstreeks op TV aangesloten.

Als ik via de ATV iets wil kijken heb ik geen beeld op de tv als de N5 is aangesloten. Wanneer ik de HDMI uit de N5 trek heb ik wel beeld.

Een tip is dus zeer welkom. [emoji848]

PascalP

Handshake issue, twee verschillende apparaten met verschillende specs. Kan rdebruijn je alles van vertellen, die had exact hetzelfde.
Die had toen een stekker met schakelaar tussen het powercord van zijn N7 gemaakt.
Of je moet in je Denon de HDMI OUT 1 of 2 handmatig kunnen in- en uitschakelen? Dat werkt bij Arcam bijvoorbeeld wel goed.

En anders iets van een HDfury ertussen zou ik zeggen.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kjelt

Riwi heeft hetzelfde issue. Ik geloof dat een hard power off van de projector de oplossing was maar weet het niet meer zeker.

angelo41

Enige oplossing is hdmi op 1 en 2 manueel zetten. soortgelijk probleem hier sederd ik dezelfde  kabel heb.
Had vroeger een optische ruconnect en nooit een probleem gehad. stond vroeger op dual in de denon,en dit werkte perfect. sederd die kabel als ie op dual staat ook op 1 vande 2 geen beeld.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk


HarrieA

Gisteren nog wat gespeeld met allerlei opties.

Ik had nog een lange "normale" HDMI liggen die ondersteund dus geen 4K zag ik, maar daarmee was mijn handshake probleem niet opgelost.
Ik wil best een duurdere ruipro aanschaffen als dat de oplossing is maar dat weet ik nu dus niet.

Het wisselen met de HDMI uitgangen op de Denon gaat eigenlijk ook niet. Ik heb eigenlijk altijd een moment dat ik zwart beeld heb.
Mogelijkheid bedenk ik me nu om standaard HDMI out 1 op TV zetten. Als ik dan de JVC wil gebruiken via de tv op Out2 zetten (zwart beeld) en dan de JVC aanzetten. Dat heb ik niet geprobeerd.

Ik loop ook al langer met de gedachte om een dikkere receiver te kopen.
Heb jaren de Pioneer Reference en Sony ES series gehad. Vanwege een aanschaf van dressoir waar die niet meer paste een Denon 2500 aangeschaft. Misschien dressoir verbouwen en dan toch maar weer iets zoals de 6700 of 8500. Zou dat (een belachelijk dure) oplossing zijn?

En anders blijft er over de beamer op een Hue switch zetten of een HDFury integral2. Beide genieten niet mijn voorkeur.

pameijer

Bij de modernere Denons/Marantzen kun je HDMI poort 1 of 2 afzonderlijk uitschakelen. Welke Denon heb je?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Richard70…

Ik had idd precies hetzelfde met de N7.
Makkelijkste oplossing was voor mij in ieder geval een schakelaar voor het powercord van de N7 .
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Teejoo

Quote from: rdebruin on December 25, 2021, 12:15:31
Ik had idd precies hetzelfde met de N7.
Makkelijkste oplossing was voor mij in ieder geval een schakelaar voor het powercord van de N7 .
Met de Sony niet meer?

Los daarvan vind ik HDMI in de N serie van JVC idd niet heel geweldig qua handshakes, hoewel mijn Trinnov daar ook een belangrijke bijdrage aan levert. Daarom heb ik die Marmitek switch ertussen zitten. Ben benieuwd naar de nieuwe implementatie op de NZ serie.

Richard70…

Quote from: Teejoo on December 25, 2021, 12:27:01
Met de Sony niet meer?

Los daarvan vind ik HDMI in de N serie van JVC idd niet heel geweldig qua handshakes, hoewel mijn Trinnov daar ook een belangrijke bijdrage aan levert. Daarom heb ik die Marmitek switch ertussen zitten. Ben benieuwd naar de nieuwe implementatie op de NZ serie.
Nee met de Sony niet meer. Maar de envy zit er sindsdien ook tussen, dus heb eigenlijk geen idee of dat door de envy of door de Sony komt.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

HarrieA

#9
Met de Sony HW65 had ik er ook geen last van.

Richard70…

Dan lijkt het toch een handshake probleem te zijn.
Schakelaar er tussen , en klaar  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

ppeter

Had hier hetzelfde probleem, met een schakelaar tussen de stekker van de N5 is het probleem opgelost!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

HarrieA

Ik had nog een Fibaro wall plug liggen. Mooi gekoppeld met de Toon.
Ga deze nog omwisselen voor een Hue smart plug.