Als het bij ons thuis plaats gaat vinden, dan worden het de Dynaudio Contour S 3.4 LE luidsprekers. Een speaker die wel wat stroom lust om tot volle bloei te komen, maar ook niet echt een luidspreker die te boek staat als een lastige speaker volgens mij.
Ik denk wel dat we per sessie niet meer dan 4 versterkers moeten vergelijken, of zelfs maximaal 3. Meer mensen is geen probleem, maar meer versterkers gaat de vergelijking (veel) lastiger maken. Als ik het goed heb, zijn er meerdere mensen die een sessie zouden willen faciliteren. Dus dan komt het er op neer dat we kunnen gaan plannen welke versterkers we wanneer bij wie gaan uitproberen.
Ik heb de Purifi EVAL1 (rechttoe rechtaan Purifi zelfbouw met SMPS1200 voeding van Hypex) en binnenkort de LSA Warp 1 (Living Sound Audio ontwerp op basis van de Texas Instruments TPA3255) in de aanbieding. Zet daar nog een ander Purifi ontwerp en nog een TPA ontwerp bij (TabCam heeft een KingPin versterker die hij mogelijk wil inbrengen

) en je hebt volgens mij voldoende versterkers voor een mooie sessie. We kunnen er natuurlijk ook voor kiezen om een nCore, Purifi en TPA ontwerp tegenover elkaar te zetten.
Het wordt hoe dan ook nog een hele klus om te bepalen waardoor een versterker beter of slechter klinkt, want komt het door:
- smaak
- match of mismatch met de rest van de set
- de technologie bv. nCore, Purifi, TPA, ...
- de implementatie van de technologie
- en nog andere factoren
Wat mij betreft gaat het niet om goed, beter, best, maar om vast te stellen of de verschillen tussen de versterkers groot, klein of nihil zijn en ook om te zien of de voorkeuren van de luisteraars overeenkomen of juist heel erg verschillen (en dus smaakgewonden zijn?).
Misschien moeten we voor de sessie(s) plaatsvinden een soort van score formulier ontwikkelen om enigszins objectief te bepalen wie welke versterkers op bepaalde aspecten beter of minder vindt klinken. En dan nog is het niet objectief als je kan zien welke versterker er speelt en ook hangt het af van of een versterker als eerste of als laatste wordt beluisterd. Ach, ik zit ook maar wat hardop te denken.
Hoor graag wat jullie gedachten zijn. Ik zal even de openingspost aanpassen met de versterkers en deelnemers trouwens.
Leuk!

Groet,
Richard