Purifi/klasse D eindversterker meet & greet

Started by Richi, December 18, 2021, 23:51:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: Richi on December 19, 2021, 10:26:16
Geen idee wanneer dit gaat gebeuren. Waarschijnlijk in het voorjaar als de situatie het weer toelaat.

Overigens moeten we niet teveel willen vergelijken. Dan zien we door de bomen het bos niet meer.
Of met kerst of oud en nieuw, dan mag het wel met vier  :devil:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

r_flagg

Quote from: Tabcam on December 19, 2021, 18:15:18
Of met kerst of oud en nieuw, dan mag het wel met vier  :devil:

Nou....
Als er forumers zijn die het leuk vinden om in de komende weken alvast een klein voorproefje te nemen zijn ze bij mij van harte welkom
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Richi

Quote from: Richi on December 18, 2021, 23:51:11
- Scrutinizer
- r_flagg: Mola Mola
- jellejansen: Topping PA5
- kingpin (deelname nog onzeker): zelfbouw Tripath
- holco (heeft aangeboden dat het ook bij hem zou kunnen)
- TabCam: AudioPhonics Purifi of Tripath
- Jaaptina: Purifi Eval1 met ingebouwde Pass B1 Korg NuTube preamp
- Ik zei de gek: Purifi EVAL1 rechttoe rechtaan zelfbouw
Peerless Monster heeft ook aangegeven te willen aansluiten met zijn Audio Research, dan zitten we op 9. Lijkt mij dat het wenselijk om de groep dan in 2en te splitsen en er twee bijeenkomsten van te maken met 4-5 deelnemers. Dan is het nog enigszins overzichtelijk qua aantal te vergelijken apparaten, maar ook met de maatregelen in ons achterhoofd. Zal dan nog steeds pas over een tijdje zijn als er weer 4 mensen per dag uitgenodigd kunnen worden, tenminste als het bij mij zou plaatsvinden.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

mijkie

Jammer dat je de groepen wil splitsen, dan mist ieder de beleving van ongeveer de helft van de versterkers



Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Richi

Quote from: mijkie on December 20, 2021, 09:20:17
Jammer dat je de groepen wil splitsen, dan mist ieder de beleving van ongeveer de helft van de versterkers
Klopt, maar met 9 man versterkers vergelijken gaat hem hier bij mij thuis niet worden. Dus als iemand hiervoor zijn ruimte beschikbaar wil stellen of een zaaltje wil afhuren, prima idee. Mijn ervaring van eerdere shootouts is dat 3-4 versterkers echt de max is om een beetje zinnig te kunnen vergelijken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

scrutinizer

#30
Quote from: Kingpin on December 19, 2021, 16:25:16
Die 'geoptimaliseerde voeding' heeft alleen zin als je er ook fullrange speakers aanhangt om tot een eerlijk vergelijk te komen ;)
Zou mooi zijn als Tabcam de Tripath met lineaire voeding een vergelijk zou kunnen maken met de Hypexen als het om 'controle' in het laag gaat en vooral de 'snelheid' waarmee het laagste laag nog goed weer te geven is, want dat maakt in mijn ogen meer verschil dan 'klankmatige' verschillen denk ik.
Een systeem wat ondersteunt wordt door een sub, denk ik dat de verschillen veel minder opvallen.
Bedoel je hiermee aan te geven dat de verschillen waarneembaar van een geoptimaliseerde voeding icm een varia aan opamps voor het overgroot deel in het laag is? ::)

@ Richi
Denk idd dat het vergelijk tussen 2 hooguit 3 apparaten moet plaatsvinden wil je tijdens en achteraf nog wat zinnigs over je waarneming communiceren.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kingpin

Quote from: scrutinizer on December 20, 2021, 10:30:47
Bedoel je hiermee aan te geven dat de verschillen waarneembaar van een geoptimaliseerde voeding icm een varia aan opamps voor het overgroot deel in het laag is? ::)
Nee.
Wat ik ermee wil zeggen is dat op de manier zoals de testen nu zouden gaan verlopen waarbij het laag 'overgenomen' wordt door een subwoofer, en in feite dus het overgrote deel van de versterker 'ontlast', niet representatief is wat de verschillende versterkers daadwerkelijk aan kwaliteiten in huis hebben.

Ja 'verschillen' in opamps zullen er wel zijn, maar ik denk dat dit voornamelijk nuance verschillen zullen zijn en niet opwegen of een versterker ook daadwerkelijk 'moeilijkere' speakers onder controle kunnen houden (that seperates the man from the boys).
En in hoeverre 'snel' zijn de versterkers, met name in het laag waar de meeste energie gaat zitten ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Richi

De sub staat met een paar handelingen op bypass, indien nodig.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MAW

Leuk idee!

Ik wil wel deelnemen. En kan evt. ook een versterker meenemen. Hattor INT500W
Gr. Martijn

Tabcam

Quote from: mijkie on December 20, 2021, 09:20:17
Jammer dat je de groepen wil splitsen, dan mist ieder de beleving van ongeveer de helft van de versterkers
Denk dat het drie of vier versterkers al lastig wordt, laat staan met 8. Zou dan eerder drie sessies organiseren, eerst twee "halve finales" en de beste twee weer tegen elkaar.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

scrutinizer

#35
Quote from: Kingpin on December 20, 2021, 11:00:23
Nee.
Wat ik ermee wil zeggen is dat op de manier zoals de testen nu zouden gaan verlopen waarbij het laag 'overgenomen' wordt door een subwoofer, en in feite dus het overgrote deel van de versterker 'ontlast', niet representatief is wat de verschillende versterkers daadwerkelijk aan kwaliteiten in huis hebben.

Ja 'verschillen' in opamps zullen er wel zijn, maar ik denk dat dit voornamelijk nuance verschillen zullen zijn en niet opwegen of een versterker ook daadwerkelijk 'moeilijkere' speakers onder controle kunnen houden (that seperates the man from the boys).
En in hoeverre 'snel' zijn de versterkers, met name in het laag waar de meeste energie gaat zitten ...

Ah ok

Denk dat alle hypex, Ncore en purifi based systemen vergelijkbaar in aspect controle en snelheid zijn.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

r_flagg

Quote from: Tabcam on December 20, 2021, 13:12:28
Denk dat het drie of vier versterkers al lastig wordt, laat staan met 8. Zou dan eerder drie sessies organiseren, eerst twee "halve finales" en de beste twee weer tegen elkaar.

Volgens mij gaat het niet Zozeer om welke versterker het beste is maar is het vooral luisteren naar de verschillende invloeden die deze versterkers hebben op het weergeven
Natuurlijk zullen de smaken van de luisteraars verschillen dus welke het beste past bij jouw muzieksmaak is ontzettend objectief ... om nog maar te zwijgen over de speakers en de ruimte akoestiek
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

mijkie

Quote from: r_flagg on December 20, 2021, 14:24:05
Volgens mij gaat het niet Zozeer om welke versterker het beste is maar is het vooral luisteren naar de verschillende invloeden die deze versterkers hebben op het weergeven
Natuurlijk zullen de smaken van de luisteraars verschillen dus welke het beste past bij jouw muzieksmaak is ontzettend objectief ... om nog maar te zwijgen over de speakers en de ruimte akoestiek

Zo dacht ik ook dat het ging gebeuren, gewoon luisteren naar de verschillen maar, dan geen beste aanwijzen voor de aanwezigen is wel lastig denk ik

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dura

Ik zou heel blij zijn met een verslag met luisterervaringen, en ik weet ook wel dat het in één ruimte met waarschijnlijk één paar luidsprekers is en dat ervaringen subjectief zijn en zo. Jullie hoeven je niet in te dekken hoor, wat mij betreft, schrijf gewoon je indrukken op. En alvast veel plezier gewenst.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

minplus

Dit soort bijeenkomsten zijn super om wat forumgenoten te leren kennen. En als er lekkere drankjes en hapjes zijn is het helemaal mooi.
Het beoordelen van versterkers op wat speakers in 1 of 2 ruimtes levert natuurlijk niets zinnigs op om verder iets mee te kunnen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Richi

#40
Quote from: minplus on December 20, 2021, 17:50:09
Dit soort bijeenkomsten zijn super om wat forumgenoten te leren kennen. En als er lekkere drankjes en hapjes zijn is het helemaal mooi.
Het beoordelen van versterkers op wat speakers in 1 of 2 ruimtes levert natuurlijk niets zinnigs op om verder iets mee te kunnen.
Dat laatste ben ik het niet mee eens. Door veel verschillende sets te beluisteren, bij mensen thuis en op beurzen, heb ik wel geleerd 'door een set heen te luisteren'. Op een gegeven moment ging ik horen wat er wel en niet klopt aan een set. Mijn adviezen om een ruimte, component, bekabeling of luidspreker te veranderen, hebben regelmatig goed uitgepakt. Veel luisteren in verschillende settings brengt echt wel iets waar je verder iets mee kan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

minplus

Dat is heel iets anders dan 1 bijeenkomst met een stel aardige mensen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Vhond


Xander32

Ik ben wel benieuwd wat de status is, of het initiatief daadwerkelijk een invulling krijgt?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Xander32 on January 23, 2022, 07:58:49
Ik ben wel benieuwd wat de status is, of het initiatief daadwerkelijk een invulling krijgt?
Zo gauw de maatregelen worden versoepeld, wat mij betreft wel.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

jellejanssen


Richi

Update 1: het lijkt erop dat alle beperkingen binnenkort worden losgelaten, dus dan zouden we een datum kunnen gaan prikken.

Update 2: als het meezit kunnen we ook de LSA Warp 1 eindversterker meenemen in de vergelijking. Deze wordt binnen 2 dagen naar mij verzonden vanuit de VS. Dit is een Texas Instruments TPA3255 "Purepath" Class D amp Reference Design met daaromheen "een optimaal ontwerp met zorgvuldig geselecteerde componenten". We gaan het beleven. Maar informatie over deze versterker:

https://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/1221/Living_Sound_Audio_Discovery_Warp1_Stereo_Amplifier_Review.htm
https://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/lsa-discovery-warp-one-class-d-power-amp-impressions.11451/page-2
https://www.diyaudio.com/community/threads/tpa3255-reference-design-class-d-amp-with-pffb.372379/#post-6939426
https://www.tonepublications.com/review/review-the-lsa-warp-1-power-amplifier/

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Led

Mag mijn DIY Frankenstein klasse D stereo versterker ook mee doen? :-)

Richi

Quote from: Led link=topic=181142.msg3544749 :hehe:#msg3544749 date=1644715155
Mag mijn DIY Frankenstein klasse D stereo versterker ook mee doen? :-)
Altijd leuk, we hebben er toch al veeeeeeeel te veel.  :D

Misschien moeten we een hotel afhuren en een class D audio show organiseren.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Welke speakers gaan jullie inzetten voor de test?

Mijn ervaring is het dat niet iedere speaker - versterker een even goede match geeft. Indien een versterker straks minder presteert/klinkt dan de andere(n), zegt dat dan iets over de versterker op zich, de match met desbetreffende speakers of beide?


Quote from: Richi on February 13, 2022, 07:51:54
Altijd leuk, we hebben er toch al veeeeeeeel te veel.  :D

Misschien moeten we een hotel afhuren en een class D audio show organiseren.  :hehe:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT