Ervaring met Dab+ radio

Started by Joske007, December 18, 2021, 12:23:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joske007

Ik ben op zoek naar een draagbare DAB+ radio  :music:

Helaas wordt er nogal wat rommel op de markt met een zeer belabberde Dab+ ontvangst aangeboden en probeer een miskoop te voorkomen.
Buiten een goed verzekerde Dab+ ontvangst, wens ik dat de gezochte radio voorzien is van Bluetooth, werkt op een accu en 230V voor gebruik in de caravan.

Iemand die ervaring heeft met dergelijke radio's?

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Joske007

Niemand ervaring met bovenstaande?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link


marcel1970

Zelf heb ik een van deze https://argonaudio.com/collections/radio goede ontvangst dab en fm ook nog spotify connect. geluid is ook best fijn. Enige nadeel is dat (na een jaar of 4) de volume knop niet helemaal lekker werkt
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

Joske007

Quote from: marcel1970 on December 19, 2021, 15:43:41
Zelf heb ik een van deze https://argonaudio.com/collections/radio goede ontvangst dab en fm ook nog spotify connect. geluid is ook best fijn. Enige nadeel is dat (na een jaar of 4) de volume knop niet helemaal lekker werkt
Welke radio heb je dan precies?
Wanneer ik de specificaties erop nalees kan ik nergens vinden om welke bluetooth versie het gaat?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

**Marco 76**

#5
JBL Tuner XL hier.
Klinkt best leuk en Bluetooth werkt prima

DAB+ ... ik ben niet 100% enthousiast, omdat het gewoon niet altijd feilloos werkt qua ontvangst, maar dat is misschien 1 op de 20 of 30 keer dat ie aangaat, dus niet te kritisch.
Ben er ook niet uit of het klankmatig nou zoveel beter is t.o.v. FM op zo'n draagbaar dingetje. Het zit er in ieder geval vast op mocht  FM ooit gaan verdwijnen.

Ontvangst ligt misschien meer aan de DAB+ techniek dan aan het apparaat zelf, maar daar heb ik geen technische kijk op. Dat de mogelijkheid "slechte ontvangst" niet bestaat en alleen ja of nee (alles of niets) werkt.
Ik woon randje Randstad en weet niet of de dekking inmiddels overal even goed is.

Prijs/(geluids)kwaliteit vind ik goed en zou 'm ook aanraden. Accuduur is ook goed.

marcel1970

Quote from: Joske007 on December 20, 2021, 08:40:24
Welke radio heb je dan precies?
Wanneer ik de specificaties erop nalees kan ik nergens vinden om welke bluetooth versie het gaat?
Zie die van mij er zo niet bijstaan, ik heb de Argon iNet 2+ bluetooth zit er dacht ik niet op. spotify connect gaat via wifi. ik geloof dat er ook nog internet radio opzit, zelf gebruik ik hem voornamelijk met DAB+
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--