galm terudringen in woonkamer nieuwe woning

Started by André_84, December 17, 2021, 20:43:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

André_84

Hé Lui,

ik heb deze week de sleutel gekregen onze nieuwe woning. ik wil op een simpele manier wat aan de akoestiek doen. met name galm terudringen, waarvan ik verwacht dat die er toch wel zal zijn na inrichten. de ruimte tussen de ramen lenen zich in mijn ogen uitstekend om bv wat akotherm gg tussen te plaatsen. kan ik dat zomaar doen, of kan dat ook nadelig uitpakken tov de akoestiek?

Er komen ook nog gordijnen te hangen en er zal ook nog wel een vloerkleed komen, een grote bank en een hocker. het blijft verder een 'harde' ruimte denk ik, dus alle beetjes helpen dacht ik 🤷🏻‍♂️

foto uploaden lukte even niet. volgt nog!
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

André_84

Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

jvanhambelgium

Begin eerst eens met de ruimte wat in te richten, bekijk dan of er nog maatregelen nodig zijn.
Een "lege" ruimte klinkt altijd dramatisch.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

KayaRahnee

Ik heb hier de mirror points behandeld met zelf gemaakte akoestische rockwool panelen.
Verder een langpolig vloerkleed en een zwevend systeemplafond met rockfon panelen.
Ik heb lamellen aan de vensters.
Het resultaat vind ik gehoormatig erg goed waardoor ik nog geen meting heb laten doen.
Moest je voor stof gaan aan de venster ramen zou ik eerder kiezen voor molton draperieën gaan ipv gordijnen.



Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

pameijer

Quote from: André_84 on December 17, 2021, 21:05:15
en de foto
Ik heb ook zo'n soort woning gehad. Galmt juist heel weinig vergeleken met de meeste woningen. En bedenk dat een beetje galm erg prettig is voor de oren.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

chansig

Quote from: pameijer on December 17, 2021, 22:41:01
En bedenk dat een beetje galm erg prettig is voor de oren.

Ik heb het liefst zo min mogelijk galm. Mijn zolder staat dan ook helemaal vol met panelen. Voor, achter, links, rechts, boven alleen onder niet. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Volgens mij heeft elke normale ruimte (veel) baat als je de akoestiek aanpakt. Trouwens teveel is veel moeilijker dan te weinig, vaak is het zorgen dat e balans houdt in alle freqenties.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543