Tee Vee kopen budget 3500 Euro

Started by Wotnix, December 14, 2021, 20:12:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wotnix

Mijn TV is aan vervanging toe.

Ik ben een echte film kijker. Streamen doe ik soms.

Q led, O led, waarvan de tweede gevaar voor inbranden met zich mee neemt, maar meer geschikt is voor mijn doel.

Ik heb altijd een Philips gehad vanwege de rustige kleuren. Een collega van me zei dat dit nu niet meer uit maakt daar bijna alle tv's uitgerust zijn met LG schermen.



  • Geluid gaat via de receiver
  • Ik zit op 3,5 t/m 4 meter afstand
  • TV komt aan de muur

Ik heb al O led schermen gezien die me pijn aan de ogen doen, zo veel licht komt eruit.
Dezelfde collega zei me, dat Sony een voorziening had om deze intensietijd aan te passen.
Ik weet dat ik zelf moet gaan kijken maar waar moet ik op letten?
En is er een mogelijkheid de centerspeaker te vervangen? Dit omdat ik nu een behoorlijke speaker (ASW Genius 300) op de tv kast heb liggen.

Mt vriendelijke groeten.



| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

mijkie

ik heb mijn LG oled al meer dan 2 jaar en van inbranden geen sprake

Tip, laat je scherm kalibreren, dan is het beeld veel rustiger en natuurlijker
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Tabcam

Quote from: Wotnix on December 14, 2021, 20:12:20
Mijn TV is aan vervanging toe.

Ik ben een echte film kijker. Streamen doe ik soms.

Q led, O led, waarvan de tweede gevaar voor inbranden met zich mee neemt, maar meer geschikt is voor mijn doel.

Ik heb altijd een Philips gehad vanwege de rustige kleuren. Een collega van me zei dat dit nu niet meer uit maakt daar bijna alle tv's uitgerust zijn met LG schermen.



  • Geluid gaat via de receiver
  • Ik zit op 3,5 t/m 4 meter afstand
  • TV komt aan de muur

Ik heb al O led schermen gezien die me pijn aan de ogen doen, zo veel licht komt eruit.
Dezelfde collega zei me, dat Sony een voorziening had om deze intensietijd aan te passen.
Ik weet dat ik zelf moet gaan kijken maar waar moet ik op letten?
En is er een mogelijkheid de centerspeaker te vervangen? Dit omdat ik nu een behoorlijke speaker (ASW Genius 300) op de tv kast heb liggen.

Mt vriendelijke groeten.
Bij de LG (en ik verwacht de andere merken ook) kan je de intensiteit instellen. Ik en mijn vriendin vonden hem in het begin zelfs te weinig fel ;D.

Inbranden is alleen een probleem als je gehele dagen dezelfde zender kijkt of gamet/computert achter de TV. Alle OLED's hebben anti-inbrandprogramma's die om de zoveel tijd even werken als je de TV uit zet.

Qua kijken in een zaak, daar kan je weinig uit halen anders dan hoe zij de TV daar hebben ingesteld (vaak te fel/oververzadigd) en of het model qua uiterlijk en de AB bevalt. Je kan proberen het contrast te zien maar meestal spelen ze expres andere demo's af per merk.

Er zit nog wat wel als je een TV wilt kalibreren en tussen OLED en Q-LED maar er zijn vrijwel geen slechte TV's in die prijscategorie tot 77 inch. Als het veel kleiner mag, kan je nog naar Panasonic OLED kijken vanwege de goede standaardmodi en de uitgebreide kalibratiemogeljkheden

Qua films kan ik de LG's wel aanbevelen. Ben zelf erg blij met 77" en OLED, zou niet meer anders willen op dit formaat.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

ppeter

Mijn advies:

OLED Sony Bravia XR-A90J

https://www.sony.be/nl/electronics/televisies/a90j-series?cid=sem-eu-111266145

OLED Panasonic TX-JZ1500E

https://www.panasonic.com/be/nl/consumer/flat-screen-tv/oled/tx-55jz1500e.html

OLED LG G-serie (met geïntegreerde muurbeugel)

https://www.lg.com/nl/oled-tv/2021/design


OLED blijft superieur voor een dynamisch beeld met uitstekend contrast en zwartwaarden.
Het beeld is steeds naar persoonlijke voorkeur in te stellen.
HDR beeld kan bij avond wel hevig zijn, maar met de ingebouwde lichtsensor mag dit geen probleem zijn.
Inbranden is geen probleem, genoeg techniek aanwezig om dit te voorkomen.

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

J.A.F._Doorhof

Ook hier advies naar oled.

Kijk naar toestellen van Sony, lg deze komen vaak enorm mooi uit de calibraties vooral in het hogere segment
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PascalP

+1 voor OLED ook, ook hier recent gedaan en bewust voor Sony gekozen ipv LG ivm AndroidTV en ook het Sony Acoustic Surface+ vind ik voor in de woonkamer goed genoeg dat ik daar de hele 5.1 set eruit gegooid heb zelfs.

Maar ook heb je de mogelijkheid om het Acoustic Surface in te zetten als center speaker op je receiver dus dan kan die ook weg van je meubel.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Refie

Sony XR-65A90J OLED, Heb het acoustic surface in gebruik als center. Schakelt netjes om als de receiver aan/uit gaat.
Beeld kwaliteit is echt goed. Bij het gebruik van de CI module is het schakelen tussen TV zenders wat traag.
Past met wat bellen prima in je budget.
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

ddennisdennis12

OLED is inderdaad de beste oplossing om films te kijken, zeker in een verduisterde ruimte (of projectie is nog mooier natuurlijk). Laat hem wel kalibreren voor de beste beeldkwaliteit.
HT Room: Epson TW7000, Pioneer Elite SC-LX86 (class D3) & custom boston acoustics fronts & KEF surrounds & JBL Control 1 Pro height speakers & JBL Stage Subwoofer & L-Acoustics Kilo Low-Frequency extension. Auto: BMW i4 met Harman/Kardon en Lexus met Mark Levinson.
 
According to my opinion: perfect audio is a matter of science.

Marco66

Ik heb een Panasonic oled, geen seconde spijt van!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Raymond187

Snap persoonlijk niet zo goed, waarom je een QLED zou willen, maar zoals met alles hier heeft dat te maklen met persoonlijke voorkeur.

Ik ben nog steeds fan van wat SOny doet met hun TVs en PJs en ik vind eerder de Sony OLED die als referentie gebruikt mag worden.
https://tweakers.net/pricewatch/1695656/sony-bravia-xr-77a80j-zwart.html

:wub:

Android TV vind ik ook ideaal ivm Kodi en andere Apps, maar het menu en de performance vind ik wel kudt op de Sony TVs.

darkrunner

#10
2 andere en ikzelf van een ander forum zijn van een 77A80J Oled naar een 85X95J lcd gegaan en alle 3 zeggen we hetzelfde: De X95J lcd doet niet onder voor de Oled :) straf hoe goed de X95J zijn zwartwaarde en Local dimming is, heb al veel momenten gehad dat scenes om je vingers van af te likken zijn en je gewoon niet doorhebt dat je naar een niet Oled zit te kijken.

Voor €2888 koop je de 85X95J een no brainer zeker met jou kijkafstand, wij zitten hier op 3m kijk aftand en kleiner zou ik zeker niet meer willen.


Ik heb toen wat Yt reviews bekeken zoals Strop the fomo maar je kan door totaal geen waarde aan hechten, heb zelf beelden van Stop de fomo vergelijken met men eigen 85X95J die zagen er bij mij vele malen beter uit, zijn allemaal sponsor mannen die afhankelijk van de vraag de tv er dan beter laten uitkomen en dan weer niet.

Het middelste is wat Stop the fomo zijn kijkers laat zien (eerste foto midden is de X95J), de bovenste en onderste foto zijn van mezelf (77A80J oled en 85X95J lcd)
https://ibb.co/1zmw1dS

Weet niet vanwaar je bent maar bij Ep in weert staan de 77A80J en de 85X95J naast elkaar je mag daar met settings spelen en oa Netflix bekijken is ook gene probleem




Tabcam

Quote from: https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x95j#page-test-comparedThe Sony A80J OLED and the Sony X95J use different panel technologies, each with strengths and weaknesses. The A80J uses an OLED panel, which delivers true inky blacks with perfect black uniformity, whereas the X95J uses an LED backlight. The X95J is a lot brighter, but the A80J has better dark room performance, better uniformity, and better viewing angles.

Hier de rtings.com vergelijking tussen de A80J OLED en de X95J LED
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

darkrunner

#12
Als je daar waarde aan hecht jammer dan, kijk in het Sony 2021 topic op Tweakers de X95J is een buitenbeentje qua lcd, zijn er zelf die van een A90J naar de X95J zijn gegaan en niet meer terug willen.

Heb beide 2 dagen naast elkaar gehad van heel die claim die rthings maakt schiet 0,0 over, enige grote verschil wat je tussen beide zag is dat de 77A80J veel beter out of the box was afgesteld qua kleur, al de rest is verwaarloosbaar en je zou je nog niet eens merken als ik je de X95J zou laten zien en je zeg dat het een Oled tv is, moest de Oled zoveel beter zijn zou hier nu de 83A90J staan

Let op ik beweer hier nu niet dat de Sony Oled slecht is he, de 77A80J/A90J zijn echt wel top tv's maar dat is de X95J ook, maar moest ik voor Oled gaan dan nam ik nu 100% de LG 83C1, enkel al vanwege de 3d lut kalibiratie mogelijkheden.

J.A.F._Doorhof

Kijk je in een donkere ruimte en waren beide units gecalibreerd?

QLED kan enorm mooi zijn maar ik blijf oled in donkere ruimtes echt verschrikkelijk mooi vinden. Helemaal omdat het zwart niet "pompt" en de kleur/helderheids uniformiteit vaak toch een stuk beter is op oled displays.

In een verduisterde ruimte zou je dit toch wel moeten kunnen zien. Meer helderheid kan een vertekend beeld geven ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

darkrunner

#14
We kijken hier zo goed als 100% verduisterd als licht uitgaat zie je zo goed als enkel de Tv, De x95J is ook geen QLED maar een Lcd, heb de QLED gezien veel show van Samsung met hun demo's maar beeld kon me niet overtuigen vaak te gemaakt.

En wat je aanhaalt waarom je graag naar Oled kijkt wel bekijk de 85X95J dan ook maar eens als je de kans krijgt in een donkere ruimte je gaat verrast zijn

J.A.F._Doorhof

Ik ken ze ;)
Super mooie tv's. Maar persoonlijk neig ik meer naar oled als techniek.

Maar dat geeft niet.
Beide hebben plus en min punten
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kermy

Quote from: darkrunner on December 16, 2021, 09:29:01
2 andere en ikzelf van een ander forum zijn van een 77A80J Oled naar een 85X95J lcd gegaan en alle 3 zeggen we hetzelfde: De X95J lcd doet niet onder voor de Oled :) straf hoe goed de X95J zijn zwartwaarde en Local dimming is, heb al veel momenten gehad dat scenes om je vingers van af te likken zijn en je gewoon niet doorhebt dat je naar een niet Oled zit te kijken.

Voor €2888 koop je de 85X95J een no brainer zeker met jou kijkafstand, wij zitten hier op 3m kijk aftand en kleiner zou ik zeker niet meer willen.


Ik heb toen wat Yt reviews bekeken zoals Strop the fomo maar je kan door totaal geen waarde aan hechten, heb zelf beelden van Stop de fomo vergelijken met men eigen 85X95J die zagen er bij mij vele malen beter uit, zijn allemaal sponsor mannen die afhankelijk van de vraag de tv er dan beter laten uitkomen en dan weer niet.

Het middelste is wat Stop the fomo zijn kijkers laat zien (eerste foto midden is de X95J), de bovenste en onderste foto zijn van mezelf (77A80J oled en 85X95J lcd)
https://ibb.co/1zmw1dS

Weet niet vanwaar je bent maar bij Ep in weert staan de 77A80J en de 85X95J naast elkaar je mag daar met settings spelen en oa Netflix bekijken is ook gene probleem

Waar koop je die voor 2888 euro?


Met vriendelijke groet,

Kermy


Tabcam

Quote from: darkrunner on December 17, 2021, 08:09:02
Als je daar waarde aan hecht jammer dan, kijk in het Sony 2021 topic op Tweakers de X95J is een buitenbeentje qua lcd, zijn er zelf die van een A90J naar de X95J zijn gegaan en niet meer terug willen.

Heb beide 2 dagen naast elkaar gehad van heel die claim die rthings maakt schiet 0,0 over, enige grote verschil wat je tussen beide zag is dat de 77A80J veel beter out of the box was afgesteld qua kleur, al de rest is verwaarloosbaar en je zou je nog niet eens merken als ik je de X95J zou laten zien en je zeg dat het een Oled tv is, moest de Oled zoveel beter zijn zou hier nu de 83A90J staan

Let op ik beweer hier nu niet dat de Sony Oled slecht is he, de 77A80J/A90J zijn echt wel top tv's maar dat is de X95J ook, maar moest ik voor Oled gaan dan nam ik nu 100% de LG 83C1, enkel al vanwege de 3d lut kalibiratie mogelijkheden.
Ik heb gemerkt dat get best tijd kost een TV goed in te stellen voor huiskamergebruik. De filmmodi zouden standaard vrij goed zijn maar voor huiskamergebruik wil ik het iets feller.

Zeg ook zeker niet dat de X95J slecht is. Als een groter model gewenst is kan ik me best voorstellen dat de 85" meer beleving geeft door formaat. Echter zie ik in jouw foto al verschil ten gunste van het contrast van de OLED maar als ze beide niet gecalibreerd zijn, sorry dan zegt dat niks.

Op youtubevideo's, bv. deze in het Spaans? op 4:30, zie je ook verschillen die op eerste gezicht in de X95J lijken uit te vallen. Dan zie ik ook dat de X95J helderder staat en een natuurlijker kleuren heeft. Die kleuren kan nooit kloppen, dat kan minstens even goed en het zwart is zwarter en je ziet de camera bij de kat veel problemen hebben.

Zeg ik dat jouw vergelijking thuis daarmee verkeerd is? Nee, alleen dat ik metingen meer vertrouw. Die kan ik (met veel geld en tijd) zelf ook doen en kom ik tot dezelfde conclusie. Mensen hebben voorkeuren (bias) en dat kan je alleen met statistiek en veel testen eruit krijgen. Daarbij is mijn ervaring dat OLED met elke kijkhoek echt fijn kijken is, met LCD is dat nooit zo.

Voor de duidelijkheid, ik betwist niet dat de X95J niet meegenomen moet worden in het lijstje, wel dat er de X95J qua beeldkwaliteit niet onderdoet. Ik hoop dat de TS de X95J ook in overweging meeneemt, het formaat t.o.v. een verschil in beeldkwaliteit is zeker het overwegen waard.

Ook kan ik zo snel niet vinden of de X95J een mat scherm heeft. Dat zou eventueel ook een plus kunnen zijn. Niet dat ik er enorm last van heb maar minder reflectie is beter.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i


darkrunner

#20
Ik vreesde ook voor die reflectie maar zowel met de 77A80J als met de 85X95J had ik daar geen last van en moet zeggen dat het wel knap staat als de tv uit is zo een blinkend scherm (goed wetend dat ik daar een hekel aan had vroeger, de 77A80J blinkt iets meer tov de X95J als ze uitstaan dus de x95J is wat matter maar bij beide heb ik in mijn woonkamer geen last van reflectie ook niet overdag maar heb ook niet een lichte woonkamer.

Waarom ik al die reviews met een korreltje zout ben gaan beginnen nemen is; 1 Stop the fomo denk dat die zelf nog niet eens tv's na meet maar gewoon een hoop van andere overneemt, 2 Rthings die vergelijken de Xh met de X95j een stukje uit Batman vs Superman volgens hun veel blooming te zien bij de X95J in een bepaalde scene ik en nog iemand hebben een hoop settigns nagekeken, local dimming op medium en high en van blooming was gewoon geen sprake het plaatje wat rthings liet zien kwam totaal niet overeen met wat wij 2 op onze 85X95j te zien kregen, viel me ook op als je al die filmpjes afloopt dat de ene keer de x95J de beste is een andere keer de Sasmung Qn enz enz, trouwens Rthings zijn opgegeven waarde van oa contrast bij de X95J kloppen ook niet.

Qua kijkhoek is de Samsung Samsung Qn90/95 heer en meester niet normaal hoe goed dat die is maar voor de rest is die tv voor mij zijn geld niet waard.
Dolby vision is toch een must voor me vind dat toch een stuk beter dan Hdr, Locke & Key daar hebben we hier echt van genoten qua zwart waardes eerste seizoen op de 77a80J gekeken de rest op de X95J, seizoen 1 afl 3 daar werd ik omver geblazen met de 77A80J in een stuk met zeer vele zwart, heb speciaal die afl opnieuw bekeken met de 85X95J en dat was gewoon om je vingers van af te likken wat de X95J laat zien qua zwart waarde zonder in te boeten op de rest.

En hoe je het draait of keert verschil in beleving van 77" vs 85" is toch ook behoorlijk op +3 m, hopelijk binnen 5 jaar betaalbare 90" tv's dit is het kantelpunt qua groote voor me in 2:35:1 formaat om een Pj helemaal uit mijn hoofd te zetten.

Quote from: kermy on December 17, 2021, 10:07:52
Thnx
Met vriendelijke groet,
Kermy
Dit is wel de afhaalprijs, voor Nl komt en nog een €79 levering kost bij, heb die nog aan die prijs met €500 cashback + €100 ps tegoed kunnen kopen voor black friday, bij Bf stonden ze bij vele plots te koop aan €3759/4299, Smits heeft de prijs van €2888 al een tijdje staan

J.A.F._Doorhof

Afstellen bij dit soort toestellen moet je niet zelf doen. Doodzonde, er is zoveel uit te halen.

Daarnaast is beoordelen op een YT video echt lachwekkend. Je zit een toestel te beoordelen op een zwaar gecomprimeerd en vaak max rec709 sdr video opgenomen met camera's die allemaal weer zelf instellingen hebben.

Je kan niet een Ferrari testen door met een volkswagen op dezelfde weg te rijden. Sorry.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

darkrunner

#22
Quote from: Tabcam on December 17, 2021, 10:06:11
Ook kan ik zo snel niet vinden of de X95J een mat scherm heeft. Dat zou eventueel ook een plus kunnen zijn. Niet dat ik er enorm last van heb maar minder reflectie is beter.
Op Tweakers  topic: [LCD/OLED] Sony 2021 Line-up pag 44 eens kijken staat een post met foto's  in een lichte woonkamer over reflecties.

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

minplus

Quote from: darkrunner on December 16, 2021, 09:29:01
2 andere en ikzelf van een ander forum zijn van een 77A80J Oled naar een 85X95J lcd gegaan en alle 3 zeggen we hetzelfde: De X95J lcd doet niet onder voor de Oled :) straf hoe goed de X95J zijn zwartwaarde en Local dimming is, heb al veel momenten gehad dat scenes om je vingers van af te likken zijn en je gewoon niet doorhebt dat je naar een niet Oled zit te kijken.

Voor €2888 koop je de 85X95J een no brainer zeker met jou kijkafstand, wij zitten hier op 3m kijk aftand en kleiner zou ik zeker niet meer willen.


Ik heb toen wat Yt reviews bekeken zoals Strop the fomo maar je kan door totaal geen waarde aan hechten, heb zelf beelden van Stop de fomo vergelijken met men eigen 85X95J die zagen er bij mij vele malen beter uit, zijn allemaal sponsor mannen die afhankelijk van de vraag de tv er dan beter laten uitkomen en dan weer niet.

Het middelste is wat Stop the fomo zijn kijkers laat zien (eerste foto midden is de X95J), de bovenste en onderste foto zijn van mezelf (77A80J oled en 85X95J lcd)
https://ibb.co/1zmw1dS

Weet niet vanwaar je bent maar bij Ep in weert staan de 77A80J en de 85X95J naast elkaar je mag daar met settings spelen en oa Netflix bekijken is ook gene probleem

Op de foto van jou heeft de LCD een scherper beeld. Klopt dat?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right