Probleempje met streamingdienst of met Nvidia Shield - wie is de "schuldige"

Started by elchor, December 14, 2021, 11:35:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elchor

Goeiedag,

Ik had de vraag al eens gesteld in de sectie "Streaming en TV aanbieders", maar daar kwam nog geen reactie (misschien omdat het bericht daar verkeerd staat). De vraag hoort inderdaad misschien beter hier of in het Nvidia Shield topic te staan (laat gerust weten):

Wij kijken dus al een tijdje Disney+ via een Nvidia Shield TV.
Terwijl zowel Netflix en Apple TV netjes Dolby Vision en Dolby Atmos doorgeven, geeft Disney+  de laatste tijd dikwijls enkel HD en 5.1 door.  Ik dacht in eerste instantie dat het aan Disney+  lag, maar als ik de Shield even van de stroom haal en terug aankoppel is het euvel voor even verholpen, dus het zou eerder aan de Shield liggen.  Ik heb echter geen idee wat er zou moeten/kunnen aangepast worden. 

Iemand  ?  Dank bij voorbaat !

FrankBe

Ik heb dit topic gevonden via de zoekfunctie.

Welke Shield TV heb je? 2017 of 2019? Ik ben ook op zoek naar alle vereisten om Atmos van Netflix en Disney+ thuis af te spelen.

mmuetst

Even een shot voor de boeg, al eens gekeken of je die Nvidia Shield TV van nieuwe firmware kunt voorzien?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

FrankBe

Quote from: mmuetst on January  8, 2022, 15:32:00
Even een shot voor de boeg, al eens gekeken of je die Nvidia Shield TV van nieuwe firmware kunt voorzien?

Dat gebeurt automatisch indien de Nvidia toegang heeft tot internet.

mmuetst

Quote from: FrankBe on January  8, 2022, 21:22:03
Dat gebeurt automatisch indien de Nvidia toegang heeft tot internet.
Duidelijk, het was maar een idee.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

stevie1