Buizen komen luisteren in het midden van Nederland

Started by mmuetst, December 12, 2021, 21:02:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mmuetst

Gezien buizenversterkers meestal niet goedkoop zijn en er forumleden zijn die nieuwsgierig zijn naar hoe e.a. klinkt wil ik voorstellen dat forumleden bij mij een middag/avond komen luisteren. Natuurlijk wel rekening houden met huidige Corona regels.
Ik heb verschillende apparatuur volledig buis in het signaal weg en ook hybride oplossingen. Dat in combinatie met verschillende luidsprekers van klein tot groot.
Mijn locatie is met auto maar ook met openbaarvervoerbedrijf makkelijk bereikbaar.
Aantal voorwaarden:
- Jij brengt een goed humeur mee
- Ik zorg voor koffie/thee en later een lekker drankje met of zonder alcohol (met klinkt altijd beter  :)  ) een nootje/stukje kaas...(sorry geen frituurpan  :) )
- Kan alles streamen via Tidal, maar heb ook een draaitafel en CD speler. Tape kan ik helaas niet afspelen.

Lijkt je een gezellige middag/avond wat met buizen, laat het me weten via een persoonlijk berichtje.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

vergeerr72

Leuk idee. Op welke termijn jij dit organiseren?

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

mmuetst

#2
Quote from: vergeerr72 on December 12, 2021, 21:12:52
Leuk idee. Op welke termijn jij dit organiseren?

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk
Het is meer een één-op-één bezoek (twee tegelijk is ook geen probleem) maar geen 10 mensen tegelijk als je begrijpt wat ik bedoel  ;)
Dus als je het leuk vind kun je altijd iets afspreken. Er zijn al heel wat mensen voor geweest van verschillende fora, maar ook vrienden, bekenden en collega's
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

#3
Om een beetje een idee te krijgen hier een YouTube filmpje van de luisterruimte
https://youtu.be/YwX2BeLErhk
PS het zwembad is nu een beetje te koud  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Vanmiddag was Douwe (Tabcam) op bezoek. Na wat gebabbel een kop koffie met een koek kon de eerste opstelling aangezet worden. Dit was de combinatie Translator Reflexion met de Cayin Venus VP100i.
Het viel Douwe op dat bij het nummer van Jeff Buckley Hallejulah dat de S klanken nogal aanwezig waren. Met de HeartBeat versterker werd dit niet minder, maar misschien is dit toch een dingetje in de opname.
Ik heb toen de Translator Reflexion verwisseld voor de OLS Lotus II. De koffie verruild voor een alcohol vrij IPA biertje van de streek (Utrechts bier voor als je nog de auto in moet  ;) ).
Het was Douwe duidelijk dat dit een andere klasse is.
We sloten af met een zangeres waar hij vanavond in Utrecht naar een concert ging: Lady Blackbird nummer Fix it. Ik kende deze zangeres niet, maar heb vanavond dit album beluisterd en kan me voorstellen dat hij een leuk concert heeft gehad.
Ik vond het een gezellige middag.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

katwax

Quote from: chansig on November  1, 2022, 21:35:15
Dat is zeker een dingetje in de opname.

Gr. Hans
Inderdaad, net ook even gaan luisteren. De "S" is vrij opvallend, sissend zou ik het noemen  ;D
Maar het blijft wel een prachtig nummer.

mmuetst hoewel dit een rit van rond 2u is voor mij, ga ik dit op mijn todo lijst zetten om naar je buizen/set te komen luisteren :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

mmuetst

Quote from: katwax on November  4, 2022, 09:09:59
mmuetst hoewel dit een rit van rond 2u is voor mij, ga ik dit op mijn todo lijst zetten om naar je buizen/set te komen luisteren :)
Je bent van harte welkom, 2 uur rijden om die oude meuk (maar oh zo mooi) van mij te komen luisteren in mijn heerlijke, ziet er echt niet uit, maar je mag met je bier knoeien (svp niet over de luidsprekers en apparatuur) mancave  :D
Voor zo'n rit mag je ook blijven eten!
Geniet van Audio, maar betaal met mate.