Apple Music via Ipad naar DAC

Started by Remus, December 9, 2021, 11:05:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Remus

Beste allemaal,

Ik kom er niet uit. Ik wil graag lossless/Hi-Res muziek (t/m 24-bit/192 kHz) streamen vanaf mijn Ipad (8e gen) naar mijn DAC (USB-B).

Ik dacht dat een simpele adapter, bv lightning naar usb A/B/C, voldoende zou zijn. Als ik echter op het internet zoek kom ik zoveel tegenstrijdige berichten en producten tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Veel kabeltjes/adapters maar veelal onduidelijk of het werkt icm een Ipad/audio.

Wat ik zoek: een kabel/adapter die hoge resolutie audio naar mijn actieve luidsprekers (met ingebouwde DAC) kan krijgen.

Bron: Ipad 8e gen/ Apple Music (lightning out)
Speakers: Edifier S3000 Pro (actief met ingebouwde DAC USB-B in)

Alvast bedankt voor de hulp!

Pjotr27

Ik zou een Bluetooth ontvanger kopen die je aan kan sluiten op je dac....werkt altijd
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Remus

Bedankt voor je reactie.

Bluetooth werkt zonder probleem. Ik wil echter gebruik maken maken van de lossless streams van Apple Music. Via Bluetooth zou dan Aptx HD Bluetooth gebruikt moeten worden en dat is iets wat Apple niet ondersteund (correct me if i'm wrong). Daarom zoek ik een bekabelde mogelijkheid.

Remus

Ik heb nog een tijdje gezocht naar een mogelijkheid, maar een iPad lijkt niet echt geschikt om te streamen zoals ik het in gedachten had. Toch maar een MacBook besteld, lijkt mij een prima reden :)