Lumagen Radiance Pro workshop demo

Started by vik, December 7, 2021, 08:24:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Lumagen Radiance Pro workshop-demo:

Vanuit een spontaan idee tot stand gekomen gaan we proberen om voor een klein selectief clubje een workshop te organiseren waarbij alles wordt uitgelegd over de  'ins and outs' en mogelijkheden van de Lumagen Radiance Pro video processor. 

De demo wordt verzorgd door Michael Schiffers en de projector die wordt gebruikt is de Sony VPL-GTZ 380 laser met als bronnen een UHD speler maar ook de Apple TV4K zal hier niet ontbreken.

We proberen het ergens te organiseren vóór de kerst dagen of tussen kerst en oud en nieuw. Vandaar dat ik zeg spontaan en als je het leuk vindt en je hebt mogelijkheden dan ben je van harte welkom en hou dit topic even in de gaten en stuur mij een berichtje als je kunt.

Het wordt sowieso géén caliber hausmesse hoogstens een gezellige middag met een glaasje Glühwein.  :xmas:

Adres:

CineMike (MS-Technik)
Sonnenstraße 9,
52152 Simmerath Duitsland (omgeving Aachen)

Datum en tijd: volgt zo snel mogelijk






Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Mooi initiatief  :clapping:
Blijven mooie apparaten die Lumagens!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Heb wel interesse Viktor, count me in  :pompom:

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

Check [emoji736][emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Gezellig mannen en we houden contact.  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Robbo


vik

De kogel is eindelijk door de kerk en we hebben een datum kunnen prikken.

Dinsdag 28 December staat.   8)

Aanvang rond 11:00 in Simmerath. Hopelijk tot dan!

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton


Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

Hier nog niet 100% zeker... :nopompom:
Ik zal in ieder geval alles in werking gaan zetten om er bij te kunnen zijn.

En uhh Vik...,ik zag en zie dat het adres hier al vermeld stond/staat  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Robbo


Marc

Quote from: vik on December 21, 2021, 09:49:51
De kogel is eindelijk door de kerk en we hebben een datum kunnen prikken.

Dinsdag 28 December staat.   8)

Aanvang rond 11:00 in Simmerath. Hopelijk tot dan!


Jammer, maar ik kan dan onmogelijk. Had dit heel graag meegemaakt!

vik

Je kunt altijd langs komen Marc geen enkel probleem.  8)

Quote from: Marc on December 22, 2021, 12:45:45
Jammer, maar ik kan dan onmogelijk. Had dit heel graag meegemaakt!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Quote from: papaleo on December 21, 2021, 19:24:43
Hier nog niet 100% zeker... :nopompom:
Ik zal in ieder geval alles in werking gaan zetten om er bij te kunnen zijn.

En uhh Vik...,ik zag en zie dat het adres hier al vermeld stond/staat  ;)

Het is nu 100% dat ik jammer genoeg moet afhaken jegens zakelijke verplichtingen  :nopompom: :nopompom:
Ik kijk er dan wel weer naar uit dat er iemand, of meerdere zijn die de bevindingen van deze workshop hier zouden willen verkondigen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Jammer Leo maar begrijpelijk.  ^^

Tot morgen allemaal drive safe , Flitsmeister aan en houd je aan de snelheid.  :police:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Klein bedankje voor de heren die de moeite hebben genomen om die kant op te rijden.  8)

In het voorjaar doen we het nog een keer over en dan is de rit voor een aantal mensen prettiger rijden.

Ik vond het zeer geslaagd en heb deze twee films op mijn referentie lijst erbij gezet

Dune 2021 UHD (Beeld en geluid) Fenomenaal!!

Als tweede de James Bond- No time to die en dan voornamelijk de beeldkwaliteit in de lange intro van deze film.. waanzinnig!  :ohmy:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Quote from: papaleo on December 27, 2021, 18:49:25

Ik kijk er dan wel weer naar uit dat er iemand, of meerdere zijn die de bevindingen van deze workshop hier zouden willen verkondigen.

Rûstugggg...mannen, Niet allemaal te gelijk  :nopompom:  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

anton

Was idd een erg gezellige meeting  :headbanging:. Ik ken de lumagen van horen zeggen en heb hem al vaker in de keten bij CM gezien, alle in,s en out,s kende ik echter niet.
Wat we op de Sony Z380 zagen was content zonder de Lumagen, met een niet gemodificeerde versie en met een volledig gemodificeerde unit.
Zonder Lumagen is het beeld op de Sony gewoon niet mooi (op de sony zit geen tonemapping dus logisch), met de niet gemodde versie was het beeld prachtig, scherpte, kleurenpracht ed. heel erg mooi maar...........met de gemodificeerde versie kwam daar nog eens een 3D look bij om je vingers bij af te likken. Het beeld was niet langer "plat" maar had naast een nog mooier kleurenspectrum een enorme diepte. Samen met een geluidskwaliteit die er ook nog eens een giga boost aan de totale filmbeleving toevoegde was dit echt film kijken op High High end niveau. Je zat echt "in" de film, je keek er niet naar maar stond er echt bij........Details die je eerst niet zag werden zichtbaar in het beeld en qua geluid ga je er echt mega mega mega op vooruit !!!! Dit gaat naast de uhd disc ook op voor de aangesloten Apple tv  :wub: :wub:
Wat kan een mooie installatie toch veel toevoegen aan je filmbeleving !!!!!!!!!
Dank Viktor voor de gelegenheid om dit eens te mogen ervaren  :headbanging:

denoontje

Mooi verslag Anton...ik zie hem al komen in de boerderij om aan een n9 te hangen ;-)

Geen foto's van een lumagen met oliebollen en poedersuiker genomen?


PascalP

Een week te laat, maar had afgelopen week héél véél andere dingen te doen, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen ;)

Vorige week dus samen met Anton naar Simmerath gereden om de Lumagen eens aan de tand te voelen, vorige keren dat ik bij Cinemike was werd er uiteraard ook met de Lumagen gedraaid maar was er geen mogelijkheid om dieper op de functies in te gaan en het DTM verhaal etc. Het ding stond er gewoon en deed zijn 'ding' zeg maar :)
Voor mijzelf is de Lumagen geen onbekend product gezien ik er in het verleden meerdere zelf gehad heb (XD, XS, Mini, 2123 en 2144) maar het grootste verschil met de huidige serie de 'Pro' is natuurlijk de 4K inputs en de DTM. Behalve dat zijn ze eigenlijk nog steeds vrijwel gelijk gebleven als is de Pro serie de afgelopen jaren nog verder door ontwikkeld en getweaked en zullen er ook vast functies verbeterd zijn t.o.v. mijn oude beestjes.

Goed om te weten is dat Cinemike de Lumagen slechts voor 2 zaken gebruikt momenteel:
- DTM
- Scaling van 1080p naar 4K

Verder gebruiken ze geen andere functies zoals NLS, Auto-aspect en ook geen 21p greyscale of 3D LUT funtie om 2 redenen; de Sony GTZ380 in de demo ruimte is met zijn eigen CMS al dusdanig afgesteld dat dit niet nodig is en ook wist Michael me te vertellen dat er in de huidige versies van CalMAN nog een bug/fout zit waardoor de 3D LUT voor BT2020 ergens een afwijking heeft maar dit schijnt in de komende release opgelost te zijn, hoe andere software pakketten zoals ChromaPure hiermee omgaan weet ik niet (dit is dus een probleem van de CalMAN software en niet de Lumagen zelf).
Een bijkomend voordeel van deze werkwijze is wel dat ze makkelijk een andere Lumagen kunnen pakken en die eraan steken, ff de max Nits en dergelijke overnemen van de oude en gaan met die banaan en zodoende was het ook zeer eenvoudig om een 3-tal Lumagens direct 1:1 te vergelijken zonder verder afbreuk te doen aan de calibratie van de projector.

De demo vond plaats in hun referentie ruimte met de gemodde Sony GTZ380 en we begonnen met de gemodde Lumagen 4xxx gevoed door de gemodde Keces P8 voeding. Dit is het paradepaardje van Cinemike en het beeld is werkelijk prachtig, diepte, kleuren, 3D, shadow detail etc. noem maar op en het is gewoon het beste beeld welke je maar kunt hebben.
Ik vond het ook mooier dan de €120K Barco unit van de vorige show, toen hebben we ook stiekem even omgeprikt van de Barco naar de Sony dus dit verschil kende ik nog wel.
Flink verwend met scenes vooral uit No Time To Die en Dune.
Daarna even omprikken naar de (ongemodde) Lumagen 5348 en meteen was het beeld 'platter' en de audio pakte je ook minder, niet dat het slecht was maar in plaats van dat je naast Daniel Craig in de Aston scheurde keek je nu naar Daniel Craig. Nog steeds een bijzonder hoog niveau hoor, maar duidelijk een stapje terug.
Hetzelfde met een standaard 4xxx, al was het geluid nog een heel klein stapje verder terug vanaf de 5348, maar niet veel. Beeld was gelijk wat mij betreft. Zowel de standaard 5348 als 4xxx werden gevoed door dezelfde gemodde Keces P8 als de gemodde Lumagen en ook de DTM settings waren 1:1 gelijk overgenomen.

Terug naar de gemodde unit en je werd meteen weer dieper het beeld ingezogen, ook nog even getest met de Lumagen helemaal uit de keten en volledig vertrouwen op de GTZ380 en dit was toch wel een beduidend stapje terug weer.
Natuurlijk is er veel meer gezegd en gedaan dan wat ik even kort hier kan neerschrijven maar het mag duidelijk zijn dat de focus op het DTM stuk lag, wel kwamen er nog wat vragen uit het publiek mbt de Auto-Aspect modus en ook hier mee gestoeid en dit werkt subliem op het moment dat je bijvoorbeeld het menu van een disc oproept, na 1 seconde of wat schaalt het beeld netjes terug naar 16:9 binnen het 21:9 doek (CIH), je doet je ding, start de film en hoppa hij switcht weer terug naar 21:9 na een seconde of wat.
Dit is gewoon prima en niet 'instant', wat ook niet hoeft voor mij, tijdens een film met die IMAX onzin zou ik hem toch gewoon op fixed 21:9 laten staan ipv dat geflipper tijdens een film.

Kortom een mooie dag, mooie dingen gezien en weer een hoop geleerd over de Lumagens.
Het mooie van de Lumagens vind ik ook dat ze allemaal hetzelfde doen, of je nu een 'instap' 4242 pakt of een 'top-of-the-line' 4446 (of de 5348), het enige waar je meer voor betaald zijn de extra inputs/outputs, qua functionaliteit en mogelijkheden zijn ze 100% gelijk.

Enige opmerking die ik nog zou willen toevoegen en in de toekomst graag nog eens zou willen zien is hoe de Lumagen presteert op een meer betaalbare projector voor ons stervelingen die het met een JVC moeten doen mét de ingebouwde DTM. Dat zou nog eens interessant zijn  :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Leuk verslag Pascal en in het voorjaar doen we het over we hebben uiteindelijk toch wat mensen gemist.  8)

Dat stukje over kalibratie met 3d lut is nog steeds een issue en een bijkomend probleem is dat Sony 380 laser (volgens mij laser projectoren in het algemeen als ik het goed begreep) een beperkte en kleinere/kortere wavelength (golf lengte) heeft en met een dure Klein K A 10 sensor alleen kun je niet kalibreren omdat die onnauwkeurig meet en zou je weer moeten combineren met een andere sensor en inderdaad wachten op de nieuwe Calman software. De Chroma pure software heeft ook weer zijn beperkingen dat is het geloof ik ook niet helemaal. We hebben nog wel even te gaan voordat deze 3D lut kalibraties optimaal en smooth gaan werken in combinatie met lasers.  Al met al zijn het weer flinke investeringen die je moet doen en nu maar hopen dat het allemaal snel verbeterd.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rob_Dingen

Ik gebruik een Jeti 1211 als referentie en een Klein K10-A om te meten.
Het is een gemiste kans om de LUT calibratie niet te gebruiken er is namelijk niet een projector die perfect is en al helemaal niet lineair.
Ik heb de Sony VW5000 en zelfs die knapt enorm op.

Rob