Blauwe buis CRT loopt uit

Started by -Logix-, June 9, 2004, 16:26:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Logix-

Het blauwe licht van m'n g808 loopt uit naar rechts. Dus een soort veeg naar rechts. Ik heb een HTPC met 5bnc-mod. Ik neem aan dat het daar niet aan kan liggen anders zouden de andere 2 kleuren ook uit moeten lopen, dus geen ghosting lijkt me. Wat kan het dan evt zijn? Astigma lijkt me ook niet de oorzaak, deze PJ is niet erg lang geleden nog isf gecalibreerd.




Shut the fuck up Donny!

RubenP

is het hetzelfde als hier beschreven?

Zo ja, de versterker van de buis wordt slecht, helaas  :-[

Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

arbey

Hoi,
ik vrees dat Ruben gelijk heeft.  ::)
Je kan eens nagaan door de versterker van je blauwe buis op die van bijvoorbeeld rood te steken en te zien of het probleem mee verhuist...
succes ermee!

Michel

Het lijkt mij persoonlijk sterk. Als de versterker slecht (aan het worden) zou zijn, zou dat mij en zeker Rob opgevallen moeten zijn. Rob heeft de projector nog niet zo lang geleden gecalibreerd en dan had dat toch wel opgevallen?

Voordat de projector naar Ruud ging, was dit verschijnsel absoluut niet zichtbaar.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

arbey

...tja, dan wachten we toch gewoon even tot Rob zich in de thread mengt... ;D

J.A.F._Doorhof

Als je een veeg hebt naar rechts zou ik toch de focus en astigmatisme nalopen.
Check de electronische focus eens, je kan die op bepaalde punten uitvoeren mischien zit het hem daar in.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Ten eerste als de projector opnieuw opgezet is heeft de ISF calibratie geen waarde meer alleen de grayscale.
Ik verwacht niet dat het astig is dat heb ik zowel mechanisch als electrisch gedaan dus het kan zijn dat of de blauwe buis het is of de eindversterker.
Dus als je niet aan de dynamic astig hebt gezeten controlleer dan de focus nog even.
Als je met een testpatroon het contrast verhoogt word het dan erger?
Wat de projector in het verleden goed deed heeft natuurlijk niets te maken dat er nooit iets kapot kan.

Rob

-Logix-

#7
Het lijkt wel verdomd veel op het verschijnsel Ruben gepost heeft. Ik heb verder alleen mechanisch gefocused, voor de rest heb ik nergens aangezeten. Ook opnieuw focussen heeft weinig zin bij blauw. Toen ik van 1440x1152p naar 1080x864p terug ging was het wel wat minder.
Als ik in de blauwe buis kijk lijkt het wel of er in het raster alle lijnen dubbel lopen.

@Michel. Ik heb dit sinds gisteren, en gisteren is voor het eerst de projector aangegaan, dus het is waarschijnlijk bij jouw ook al geweest.


@Rob, dat wordt dus ff een afspraak maken dan. Als het eventueel de versterker is, kan je deze terplekke maken?
Shut the fuck up Donny!

-Logix-

#8
Ik heb btw het contrast hoger gezet en het wordt idd erger, de 'strepen/vagen naar rechts' zitten er in ieder geval dikker op...
Shut the fuck up Donny!

Rob_Dingen

Hoi Ruud

Is het ook zo als het contrast verlaagd word het niet meer gebeurt?
Of blijft het zichtbaar.

Rob

-Logix-

Hoi Rob,

Ga ik nu ff testen!


Grt,
Ruud
Shut the fuck up Donny!

-Logix-

Getest; als het contrast op 10 staat zie ik het zelfs nog, natuurlijk niet zo goed meer omdat de lichtopbrengst dan nihil is.
Shut the fuck up Donny!

Rob_Dingen

Hoi

Ok dan durf ik eigenlijk wel te stellen dat het de einversterker is.
Je zou hem eens kunnen ruilen met groen>

Rob

-Logix-

Shut the fuck up Donny!

-Logix-

Hij doet het weer, de eindtrap is vervangen. Dit kostte me in totaal 175 euro. Vind het nog steeds knap dat de vorige eigenaar dit euvel niet is opgevallen.
Shut the fuck up Donny!

Michel

#15
Ik als vorige eigenaar heb inderdaad niets aan het verlopen van blauw beeld of welk euvel dan ook kunnen bemerken. Ik vind jouw opmerking erg jammer omdat ik mijn leven nog nooit iemand bedonderd heb, en jij mij door al jouw mail en je opmerking hier op het forum wel heel duidelijk dat gevoel geeft.

Ik heb je aangeboden je te helpen met een eindtrap, die helaas niet bleek te passen in jouw PJ en meer mag je in alle eerlijkheid niet van mij verwachten. Jou verzoek om financiele compensatie vond ik 2 -3 maanden na aankoop zelf totaal ongepast.

Als een projector enkele tijd na aankoop een defect vertoond, kun je niet terug voor garantie. Dat is nu eenmaal het risiko van een partikuliere 2e hands aankoop. Het gaat niet om een verborgen defect maar gewoon om een ongelukkig toeval.

Daarnaast hoorde ik vandaag dat een dergelijk defect ook kan onstaan door het feeden van van verkeerde resoluties/bandbreedte. Jij belde mij voor het opmerken van het defect nog dat je van alles aan het proberen was geweest met je HTPC/Radeon om fatsoenlijk beeld te krijgen en vertelde me dat je allerhande sync problemen had en positieve sync (in plaats van negatieve sync) ingesteld had. Misschien is de eindtrap door verkeerde instellingen wel kapot gegaan. Ik heb daar echter helaas te weinig verstand van om hier een goed antwoord op te kunnen geven.

Feit is dat de projector op het moment van verkoop nog steeds perfect werkte en je jezelf daar voor aankoop (tijdens de demonstratie) ook uitvoerig van verzekerd hebt. Daarom voel ik me nu ook dubbel lullig, omdat ik aan jouw pech helemaal niets kan doen.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

-Logix-

#16
Quote from: Michel on June 17, 2004, 18:05:34Ik heb je aangeboden je te helpen met een eindtrap, die helaas niet bleek te passen in jouw PJ en meer mag je in alle eerlijkheid niet van mij verwachten. Jou verzoek om financiele compensatie vond ik 2 -3 maanden na aankoop zelf totaal ongepast.


2 maanden later omdat ik 1 maand in amerika ben geweest en daarna nog 1 maand heb moeten wachten op een scherm. Toen pas kon ik de PJ aanzetten. Maakt verder ook niks meer uit, hij doet het weer. Maar ik kan hier net zo goed een slecht gevoel over hebben. Het is nooit leuk als er iets na een koop niet goed zit! Voor jouw niet EN voor mij niet. Dat is inderdaad het risico van 2de hands kopen.
Shut the fuck up Donny!