Heeft iemand ervaring met Focal electra 1038 aangesloten op Parasound?

Started by Maatje-DH, December 3, 2021, 16:17:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maatje-DH

Heeft er iemand ervaring met Focal speakers type Electra 1038 aan gesloten op een Parasound voorversterker P5 en A23 versterker de versterker is mono gebridged. is dit de beste versterker voor deze speakers.

Dirk

Quote from: Maatje-DH on December  3, 2021, 16:17:54
is dit de beste versterker voor deze speakers.
alles kan altijd beter, de vraag die je jezelf echter moet stellen...mis je nu wat of wil je eigenlijk gewoon horen (daar is heel veel kans toe :D) dat versterker x of y waarschijnlijk de betere keuze is?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

**Marco 76**

Ik heb een jaar of 14 terug gespeeld met de P3+A23 op de Focal Profile 900 serie, die toen onder de 1000 serie zat. Geen BE tweeter.
Was geen hele slechte match, maar ook geen perfecte.
Er zat iets in die Focals in de overgang tussen midden en hoog. Toen de hele set maar opgeruimd onder het mom iets nieuws proberen.

Alsnog een andere set, maar iemand met ervaring op exact dezelfde set vinden zal niet meevallen.

Een vriend had wel de 1000BE serie boekenplank, maar nooit aan mijn Parasound gehangen. Geloof ook niet dat hij toen uiteindelijk een écht ideale combi heeft gevonden en het e.e.a. in huis heeft gehad aan versterking. Primare, Leema en Sugden geloof ik.