Epson EH-LS11000W en EH-LS12000B

Started by Mediasluis, December 3, 2021, 12:07:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediasluis

EDIT 21 Augustus 2023 - De Epson EH-LS11000W is zojuist in prijs verlaagd en kost voortaan €3599

Als antwoord op de High End 4K Laser projectors van de concurrentie, komt Epson hier met zijn nieuwe EH-LS11000W witte uitvoering en EH-LS12000B zwarte uitvoering van een relatief zeer lichte, compacte en betaalbare 4K HDR Laser projector,
De ombouw ziet er geweldig uit met de lederen look-en-feel aan de buitenkant met zilverenlensring in een hoogglans lenskamer.

Het is weliswaar een native 3-LCD 1080P projector, maar wel met een behoorlijke 4K/120P weergave, doormiddel van een nieuwe 4K Pro-UHD Enhancement, welke het 4K beeldmateriaal met een snelheid van 480Hz in 4 richtingen over het hele scherm verspreid, waardoor hij een nog grotere resolutie laat zien vergeleken met zijn voorgangers de TW9400 en TW7400 welke dit in 2 richtingen deden en dat met nog steeds die mooie zwartweergave die we kennen van de TW9400 op de LS12000B en TW7400 op de LS11000W en met een volwaardige HDR weergave.

Dat niet alleen, want Epson maakt hier ook nog gebruik van een Laser als lichtbron, waardoor je een enorme rust ervaart in zowel het beeld alsook in je gemoedsrust, omdat je jezelf geen zorgen meer hoeft te maken over de lampuren en het vervangen hiervan, want deze Laser gaat in de Medium Lasermode maar liefst 20.000 uur mee en dat met een volgens de specificaties enorme helderheid van 2500 / 2700 Lumen.

Al dit moois ook ook nog met behoud van de elektronische Focus, zeer ruime Zoom, zeer ruime Lens Shift en nog steeds die prachtige zeer professionele elektronische lensafdekking.

Een ongelooflijke prestatie in een lichtgewicht en zeer compact jasje.

Mediasluis heeft deze Epson 4K Pro-UHD Laser projector met HDR natuurlijk standaard in demo staan, dus maak gerust een afspraak om dit te zien of eventueel te vergelijken met de Sony en JVC Laser projectors.

* Zoals het hoort levert Mediasluis ook deze EH-LS11000W en EH-LS12000B4K HDR Laser projector met een volledige ISF-service.
Zo wordt de projector dus gratis ISF-gekalibreerd bij aflevering, voor 2K en 4K HDR BT2020 (DCI P3), natuurlijk na eerst volledig nagekeken te zijn en na het uitlijnen van de panelen met de Panel Alignment.
Dit met gratis her-kalibraties op de 200, 600, 1200 en 5000 laser uren of anders indien gewenst.

Standaard voor demonstratie en te koop bij Mediasluis:
https://mediasluis.nl/webshop/1/Projectors/2/Epson

Een uitgebreide review met de verschillen tussen de Epson EH-LS11000W en Epson EH-LS12000B met naast elkaar geprojecteerde foto's voor helderheid en zwartweergave kun je lezen en zien in de uitgebreide review bij Mediasluis hier:  https://mediasluis.nl/review/epson-eh-ls11000w-en-epson-eh-ls12000b-4k-laser-projectors
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

denoontje

Even vraagje

niet dat ik in de running ben...
Maar ik dacht dat een van de voordelen was dat laserprojectoren niet zo zouden verlopen.
Waarom dan toch calibratie: her-kalibraties op de 200, 600, 1200 en 5000 laser uren

PascalP

Quote from: denoontje on December  3, 2021, 13:12:35
Even vraagje

niet dat ik in de running ben...
Maar ik dacht dat een van de voordelen was dat laserprojectoren niet zo zouden verlopen.
Waarom dan toch calibratie: her-kalibraties op de 200, 600, 1200 en 5000 laser uren

De kleuren verlopen zeker, wat niet zo verloopt t.o.v. een lamp projector is de lichtsterkte/output
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Mediasluis

#3
Er zijn twee dingen die los van elkaar verlopen: de panelen en de lichtbron.
Een Laser heeft inderdaad een veel trager verloop dan een lamp, maar de panelen verlopen ook, zeker in het begin.
Kijk je veel in de High Laser mode dan zal dit voor de panelen net zo snel gaan als bij een lamp projector, maar in de Medium of Low Laser mode worden de panelen minder heet en duurt dat verloop wat langer.
De laser zelf verkleurt ook, maar veel minder snel als dat een lamp doet.

Ik heb met veel projectors gemerkt dat ik het CMS na 600 uur meestal niet meer hoef te kalibreren.
De lamp natuurlijk nog wel, maar vanaf dat moment zal je het tragere verloop van de laser gaan opmerken aan het langzamere verloop van je beeld.

Telkens weer wanneer ik het CMS check (want dat blijf ik wel gewoon altijd doen) dan is het CMS nog net zo netjes.

Ik geef de klant dus gewoon de kans om de her-kalibraties gratis te laten doen en indien gewenst mag dat volgens deze uren maar sommigen willen dat gewoon doen als het hen uitkomt en dat mag.
Ik heb wel klanten die er in een jaar tijd al gewoon een lamp doorheen jagen. Zij zitten bij aanschaf van een Laser projector dus zeer snel aan die eerste her-kalibratie, maar staan niet altijd te springen om meteen al bij de 200 uur langs te komen.

Wie daar geen zin in heeft, raad ik in ieder geval wel aan om de her-kalibratie bij 600 uur toch echt even te laten doen, want dan gaat deze naar verwachting weer lekker lang mee zonder een al te snel verloop.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

Als aanvulling
Verloop is gewoon aanwezig
Naast lamp degradatie is er ook paneel degradatie dus hercalibraties zullen gewoon nodig blijven.

We hebben zelf al een paar jaar ook lasers in onderhoud en buiten lightoutput lopen die ook gewoon uit de pas ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediasluis

Nou ik heb mijn LS12000B binnen.
Geeft zeer veel licht.
Het zwart weergave is hetzelfde gebleven als dat van de TW9400, wat wel een beetje jammer is. Het is dus zeker geen JVC of Sony killer, maar absoluut wel een ontzettend mooie projector en staat in zijn soort best sterk op zichzelf.
Zeker wat je ervoor betaald.

Review komt nog.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

scoc

Quote from: Mediasluis on December 15, 2021, 18:18:01
Nou ik heb mijn LS12000B binnen.
Geeft zeer veel licht.
Het zwart weergave is hetzelfde gebleven als dat van de TW9400, wat wel een beetje jammer is. Het is dus zeker geen JVC of Sony killer, maar absoluut wel een ontzettend mooie projector en staat in zijn soort best sterk op zichzelf.
Zeker wat je ervoor betaald.

Review komt nog.

Als dat zo is dan blijf ik de Epson prijssetting te hoog vinden in vergelijking met de instap native 4K projectoren van Sony of JVC voor 500-1000€ extra.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

J.A.F._Doorhof

Wat vreemd
Zwart op de ls11000 is hier een flink stuk beter dan van de 9400.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediasluis

Quote from: scoc on December 16, 2021, 00:41:28
Als dat zo is dan blijf ik de Epson prijssetting te hoog vinden in vergelijking met de instap native 4K projectoren van Sony of JVC voor 500-1000€ extra.
Ik zou hem eerst eens komen bekijken, want zwart weergave is niet alles en was op de TW9400 al geweldig.
Het beeld is ontzettend massief en kijkt heel rustig, dus als je niet volledig kunt verduisteren is dit echt een geweldige projector.
Dat je niet meer op de lamp hoeft te letten is een verademing.
Ik vind het ook erg handig dat je in kleine stappen de lichtintensiteit kan aanpassen naar hoe je wilt.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Mediasluis

#9
Quote from: J.A.F._Doorhof on December 16, 2021, 09:18:30
Wat vreemd
Zwart op de ls11000 is hier een flink stuk beter dan van de 9400.

Als je de TW9400 hebt staan, moet deze misschien nog even een herkalibratie?
Ik heb de TW9400 niet meer staan nu, maar zo vanuit m'n geheugen, komt dit niet anders over t.o.v. de Sony's en JVC's die ik er naast heb en hoe de TW9400 daar tegenover stond..
Als ik de TW9400 weer heb voor een klant, zal ik deze nog eens vergelijken.
Ik heb bij de TW9400 wel de gamma op -1 en het beeld van deze is echt al zeer diep.
De contrastbeleving en het zwart in het algemene beeld is wel hoger op de LS12000B, maar niet zozeer in een hele donkere scene.

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

scoc

Quote from: Mediasluis on December 16, 2021, 09:25:39
Ik zou hem eerst eens komen bekijken, want zwart weergave is niet alles en was op de TW9400 al geweldig.
Het beeld is ontzettend massief en kijkt heel rustig, dus als je niet volledig kunt verduisteren is dit echt een geweldige projector.
Dat je niet meer op de lamp hoeft te letten is een verademing.
Ik vind het ook erg handig dat je in kleine stappen de lichtintensiteit kan aanpassen naar hoe je wilt.

Bedankt voor het voorstel maar ik heb een JVC NZ7 in bestelling staan bij Vik  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

reza

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 16, 2021, 09:18:30
Wat vreemd
Zwart op de ls11000 is hier een flink stuk beter dan van de 9400.


Dat is wel heel vreemd Frank. Iedereen die deze Epson naast de 9400 heeft gezet zegt hetzelfde als Mediasluis..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Quote from: Mediasluis on December 15, 2021, 18:18:01
Het zwart weergave is hetzelfde gebleven als dat van de TW9400,

En ten opzichte van de LS11000?

RonG

Quote from: scoc on December 16, 2021, 10:53:44
Bedankt voor het voorstel maar ik heb een JVC NZ7 in bestelling staan bij Vik  ;)

;D Ik zie een N5 vrij komen O0

scoc

Quote from: RonG on December 16, 2021, 11:06:12
;D Ik zie een N5 vrij komen O0

Die is reeds verkocht 2 maanden terug maar heb mijn signature nog niet aangepast  ;) Dus ik zit al 2 maanden projectorloos ... maar op mijn Oled'je wat series kijken is zeker niet erg moet ik vaststellen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Mediasluis

#15
Ik heb zojuist wel ook onze demoprojector JVC NZ8BE ontvangen dus komt hier wel een N7 vrij.
Onze N5 hou ik tot de NP5 er is.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Kerre

Quote from: Mediasluis on December 16, 2021, 12:21:23
Ik heb zojuist wel ook onze demoprojector JVC NZ8BE ontvangen dus komt hier wel een N7 vrij.
Onze N5 hou ik tot de NP5 er is.

Een witte of zwarte N5  :angel:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Mediasluis

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Kerre

#18
 :sleep:
Quote from: Mediasluis on December 16, 2021, 13:02:41
De witte, een JVC DLA-N5WE

Ok PM verstuurd. Nu weer terug on-topic.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Mediasluis

#19
Oké, ik begrijp nu wel wat Frank bedoelt.

Even de situatie.
Ik ontving gisteren zowel de Epson LS12000B alsook de JVC DLA-NZ8BE.
Momenteel ben ik bezig met het testen en kalibreren van de JVC, maar heb de Epson wel even in de demoruimte gezet om alvast te kunnen gebruiken.
Dus wat basis instellingen geprobeerd enz.
Ik kwam er zojuist achter dat als je hem onder de 50% lichtsterkte zet, het zwart wat donkerder is, dus zeg maar Low Laser Mode.
Vanaf 55 tot 75 blaast hij harder en geeft deze een stuk meer licht, zeer dynamisch, maar ook het zwart licht wat meer op en dit is dan zeg maar Medium Laser Mode.
Van 5% tot 75% heet het trouwens Eco.
Van 80% tot 100% gaat dit alles verder omhoog qua licht en geluid, dus zeg maar High Laser Mode.
Dit alles doet hij wel mooi in stapjes van 5%, dus ontzettend handig, ook op lange termijn.

In de lage 50% vind ik het wel donkerder dan gewend met de TW9400 in Low Lamp Mode en moet je zeker niet te groot gaan projecteren.
Maar,...
Naast de dynamische lichtregeling op normaal of hoog als zeg maar Iris vervanging, kun je blijkbaar ook een dynamische Gamma setting kiezen.
In Franks review had hij het namelijk over Cinema.
Ik ben gewend om bij de Epson in Natural te kalibreren, omdat de lamp projectors in Cinema het DCI filter toeschuiven en dat is niet handig voor SDR, want hij haalt zo al de REC709 volledig en het corrigeren kost je alleen maar veel licht.
Toch even de Cinema stand geprobeerd op de LS12000B en hey, geen DCI filter,... maar wel een wat dieper plaatje in de Low 50% Laser stand.
Deze blijkt ook de dynamische Gamma op 2 te hebben staan en dit pept het gebrek aan licht weer wat op.
Ik moet nog testen wat voor invloed de dynamische Gamma gaat hebben op het gehele beeld en of dit nodig is op de hogere Laser Modes.

Dus aan de panelen zelf is niets verandert, maar aan de technische kunstjes zeker wel.
Bij een totale zwarte sterrenhemel zit het zwart een beetje tussen de TW9400 en de Sony VW290 in welke geen Iris gebruikt maar native dieper gaat, maar zodra er iets lichts in het beeld komt gaat het zwart van de LS12000B weer aardig richting de bekende TW9400.

En,... het gestotter is weg, zonder ghosting, want het beeld is nu echt heel vloeiend met de FI op low.
Nu wil ik hier niet alsnog een review gaan maken, want die komt nog,... maar als je A zegt moet B wel volgen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Mediasluis

Ik wilde gisteren laat hierboven nog even iets posten, maar had het weggehaald om vandaag wat netter te doen.
Het was al bedtijd hahaha.

Als de JVC NZ8 klaar is volgt het uitgebreide testen voor review op deze Epson LS12000B
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

Het is bij elke nieuwe projector enorm zoeken naar combinaties.

9400 staan hier ook bijna allemaal op natural maar ook dat verschilt soms als de klant specifieke toepassingen gebruikt.

Soms is kleurechtheid belangrijker dan gamma of dynamiek en soms kun je daar een kleine concessie doen.

Calibreren is maatwerk ;)
De 11000 heeft zoveel nieuwe opties dat iets roepen zonder een paar uur ermee te spelen eigenlijk niet te doen is. Vooral de smoothness bij pans is gewoon bizar veel beter voor mijn ogen (net als de rust in het beeld)

Het stomme is dat mensen vaak wel de rust in het beeld zien maar niet de link leggen met de motion engine. Net zoals veel mensen bij de oudere generaties van JVC vaak spraken over een meer "echt film beeld" tot je een Sony of epson er naast zet en het blijkt dat de JVC wat lichte ruis op de panelen had wat aangezien werd voor film grain ;)

Zijn nog steeds hele groepen die dit absoluut niet zien maar wel klagen dat de nieuwe generatie dat "gevoel" missen. En dat klopt die zijn namelijk wel schoon ;)

Het blijft een wondere wereld
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DaMenaCe

#22
Hoe is de frame interpolation vergeleken bij de TW9400? De frame interpolation van de TW9300 en TW9400 was niet zo heel goed toch?
Ik heb nu de TW9200 met een goed werkende frame interpolation, ik ben hier erg gevoelig voor (haperingen).

J.A.F._Doorhof

Frame interpolatie = motion flow ;)
Dus stukken beter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediasluis

#24
Quote from: DaMenaCe on December 17, 2021, 16:39:31
Hoe is de frame interpolation vergeleken bij de TW9400? De frame interpolation van de TW9300 en TW9400 was niet zo heel goed toch?
Ik heb nu de TW9200 met een goed werkende frame interpolation, ik ben hier erg gevoelig voor (haperingen).

Bij Epson heet het nog steeds Frame Interpolatie en deze is stukken beter geworden en valt je meteen op.
De FI staat hier gewoon in Low.
Op de Epson TW9400 was deze absoluut niet zo goed en geeft veel ghosting effect.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis