[receiver] 1 channel soms zeer laag volume

Started by xystus, November 28, 2021, 15:53:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

xystus

Ik heb een vreemd probleem met mijn Pioneer SC-LX83 receiver. Link naar specs: http://en.all-specs.net/model/704731

Het surround-left channel stuurt soms vrijwel geen geluid meer uit. Het vreemde is dat het channel bij hoge belasting door een soort drempel heen lijkt te breken (met wat static) en dan is het volume ineens weer 100%. Alsof het signaal niet sterk genoeg is en 't eerst over die drempel heen moet. Maar helaas.. als ik dan de receiver uitzet, is het probleem vrijwel altijd weer terug bij een volgende luistersessie.

Het volgende heb ik al geprobeerd om het op te lossen:
- speakerkabels + speakers verwisseld, maar het probleem zit echt in de receiver
- receiver schoongemaakt; kap eraf en alles stof-vrij
- alles opnieuw aangesloten, stroom eraf

Iemand enig idee wat het kan zijn? Zijn er mensen op 't forum die hier handig in zijn, of kan ik het beste via een reparatiecenter te werk gaan?
"I have to return some videotapes"

Woutoro32

Heb ik ook gehad met mijn Denon. De denon weg moeten sturen voor een onderhoudsbeurtje. Kanaaluitgangen en een aantal dingen aan de binnenkant vervangen (dacht o.a. condensatoren). Ook schoon laten maken qua stof e.d.  Nu speelt ie weer als normaal. Receiver had ik al 11 jaar, maar qua geluid nog steeds tevreden en met een onderhoudsbeurt was ik veel goedkoper uit dan een nieuwe versterker, met dezelfde kwaliteit.

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

xystus

Oké dank voor je reactie. Waar heb je de amp destijds naartoe gestuurd? Aangezien je er goede ervaringen mee had 👍🏻
"I have to return some videotapes"

Woutoro32

Via hobo hifi in Amersfoort naar audio service. Destijds daar gekocht. Tot 130 euro maken ze de boel sowieso. Dasrboven krijg je een prijsopgave. Ik was net geen 180 kwijt.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

PascalP

Quote from: Woutoro32 on November 28, 2021, 22:31:01
Via hobo hifi in Amersfoort naar audio service. Destijds daar gekocht. Tot 130 euro maken ze de boel sowieso. Dasrboven krijg je een prijsopgave. Ik was net geen 180 kwijt.

Audio Service Elst waarschijnlijk?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Woutoro32

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!