Darko audio aan de akoestiek

Started by jahtari, November 27, 2021, 12:10:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jahtari

Mooi om te zien, darko heeft zijn ruimte geheel laten behandelen met 10.000 euro aan vicoustic spul voor een betere akoestiek. Ben benieuwd naar het resultaat en of dit zijn aanpak gaat beïnvloeden.

https://youtu.be/v8ptXHiIljs

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Bas Akkerman

Jammer dat er vooral veel close ups zijn. Zo krijg je geen beeld van de hele ruimte. To be continued zag ik al wel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

jahtari

Quote from: Bas Akkerman on November 27, 2021, 12:32:16
Jammer dat er vooral veel close ups zijn. Zo krijg je geen beeld van de hele ruimte. To be continued zag ik al wel.
De "stijlvolle" beelden gaan voor de functie blijkbaar. Veel van zijn videos gaan gebukt onder een videofiel die graag zijn lenzen wil showen qua minimale scherpte-diepte. Soms zie je slechts delen van een apparaat scherp.   :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

trigger__

Mooie video, maar wat me stoort is het ontbreken aan onderzoek. Hij zegt niets over testen van de akoestiek en wat hem heeft geleid tot het installeren van al die panelen ed... Het lijkt mij eerder van zoveel mogelijk te doen...

Bas Akkerman

#4
Quote from: trigger__ on November 27, 2021, 13:46:34
Mooie video, maar wat me stoort is het ontbreken aan onderzoek. Hij zegt niets over testen van de akoestiek en wat hem heeft geleid tot het installeren van al die panelen ed... Het lijkt mij eerder van zoveel mogelijk te doen...
Ik heb het zonder geluid bekeken, maar dat idee had ik dus ook al. Hij heeft dus 10.000 euro aan akoestiekmiddelen uitgegeven zonder eerst te meten en juist te plaatsen? Bizar.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

jahtari

Quote from: Bas Akkerman on November 27, 2021, 13:52:46
Ik heb het zonder geluid bekeken, maar dat idee had ik dus ook al. Hij heeft dus 10.000 euro aan akoestiekmiddelen uitgegeven zonder eerst te meten en juist te plaatsen? Bizar.
Uit de youtube comments van hem begrijp ik dat hij afmetingen van de ruimte en foto's heeft gestuurd en dat vicoustic toen is gekomen met wat je in de video ziet.

Er zijn geen voor/na metingen gedaan omdat ze een aantal basstraps niet bij zich hadden.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Trabuca

Ik vind het een leuk kanaal, de man is prettig naar te luisteren, legt zaken goed uit en de beelden vind ik mooi. Maar ik heb meer en meer het idee dat het richting 100% een gesponsord feestje is wat hij allemaal mooi en goed vind en steeds minder eigen mening.

Zonder deze en de komende afleveringen gekeken te hebben zal het wel de hemel in geprezen worden.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

chansig

Quote from: jahtari on November 27, 2021, 14:13:48
Uit de youtube comments van hem begrijp ik dat hij afmetingen van de ruimte en foto's heeft gestuurd en dat vicoustic toen is gekomen met wat je in de video ziet.

Er zijn geen voor/na metingen gedaan omdat ze een aantal basstraps niet bij zich hadden.

Ik heb er te weinig verstand van, maar ik denk dat je met deze gegevens (afmetingen en foto's) een behoorlijke inschatting kan maken, zo niet een hele goede/juiste inschatting.

In dit geval doet dit berijf het hiermee, maar ik verwacht dat ze in andere (net zo duidelijke) situaties toch graag willen lansgkomen. Waarom ? Gewoon omdat dat beter staat, je er geld voor kan vragen en je een klant kan binnen halen. Denk ik.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kerre

Quote from: Trabuca on November 27, 2021, 20:22:08
Ik vind het een leuk kanaal, de man is prettig naar te luisteren, legt zaken goed uit en de beelden vind ik mooi. Maar ik heb meer en meer het idee dat het richting 100% een gesponsord feestje is wat hij allemaal mooi en goed vind en steeds minder eigen mening.

Zonder deze en de komende afleveringen gekeken te hebben zal het wel de hemel in geprezen worden.

Het is ook een gesponsord feestje. Heeft hij luid en duidelijk aan op het einde van de film. Het zou ongeveer 10.000 gekost hebben maar hij heeft ze in "bruikleen" tot hij ooit gaat verhuizen. Maw gesponsord dus. Daarnaast mis ik, net als velen, het vooraf inmeten en achteraf nameten. Nu is het vooral een installatie filmpje van zo'n 25 minuten. Niettemin interessant voor een ieder dit niet bekend is met deze materie. En natuurlijk goede reclame voor V Acoustics.

Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

jahtari

Quote from: Kerre on November 27, 2021, 23:58:38. Niettemin interessant voor een ieder dit niet bekend is met deze materie. En natuurlijk goede reclame voor V Acoustics.
Vicoustics is duur en zal voor velen te duur zijn. Ik zie het vooral als iets positiefs dat alle darko volgers eens onder hun neus krijgen hoe belangrijk de akoestiek is.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Kerre

#10
Precies.  ;) Lijkt me geen kwaad kunnen dat de YouTubers die zich op audio apparatuur richten. Af en toe akoestiek meenemen. Ook interessant dat hij panelen (rond 19.19 van de YouTube video) benoemd dit opgehangen worden, maar verder niets doen. Dus enkel voor het oog. (Persoonlijk denk ik dan, waarom hang je ze dan op. Maar ok, ieder zijn ding.)
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

jahtari

Quote from: Kerre on November 28, 2021, 08:15:36
Precies.  ;) Lijkt me geen kwaad kunnen dat de YouTubers die zich op audio apparatuur richten. Af en toe akoestiek meenemen. Ook interessant dat hij panelen (rond 19.19 van de YouTube video) benoemd dit opgehangen worden, maar verder niets doen. Dus enkel voor het oog. (Persoonlijk denk ik dan, waarom hang je ze dan op. Maar ok, ieder zijn ding.)
Hij wil daarmee de cheap ass panelen afbranden, die enkel wat dunne foam hebben en daarmee dus niet zo goed zijn als het "echte" spul, lees vicoustic.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Kerre

Aah op die manier. Zo had ik het nog niet bezien.  ^^
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

kappa9

Ziet er wel strak uit, maar dat mag ook wel voor dat geld.

Groeten Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

DustinV

Poeh. Dat is nog eens een lange commercial.

jahtari

Quote from: DustinV on November 28, 2021, 11:13:25
Poeh. Dat is nog eens een lange commercial.
Eens. Ik zou als vicoustics een deel vd video hebben opgeëist met uitleg waarom ze welke producten hadden toegepast. Komt nu allemaal erg passief over alsof ze maar wat doen. Doe maar veel en dan is het goed. Maar waarom de diffusie hier en absorptie daar?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

morca

Quote from: jahtari on November 28, 2021, 12:54:03
Eens. Ik zou als vicoustics een deel vd video hebben opgeëist met uitleg waarom ze welke producten hadden toegepast. Komt nu allemaal erg passief over alsof ze maar wat doen. Doe maar veel en dan is het goed. Maar waarom de diffusie hier en absorptie daar?
Als ze dat percies uitleggen,verliezen ze veel klanten  :clapping:
Er is altijd nog akoestiek forum  :)