Alternatief Amazon Kindle paperwhite 6.8inch?

Started by Teejoo, November 25, 2021, 21:09:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Ik had een nieuwe Kindle paperwhite besteld omdat ik al jaren lang tevreden ben met mijn oud exemplaar. Nu zit er bij de nieuwe een glasplaat voor het scherm. Ziet er wel leuk uit omdat de gehele voorzijde vlak is, maar is met lezen dus erg irritant. Net alsof je ogen constant moeten focussen door die extra laag. Je koopt natuurlijk e-reader omdat het leest zoals een echt boek, en dat wordt hier dus teniet gedaan.

Wie heeft er ervaring met de Kobo's? Hebben die ook een glasplaat voor het scherm ervoor of niet?

Tabcam

Quote from: Teejoo on November 25, 2021, 21:09:57
Ik had een nieuwe Kindle paperwhite besteld omdat ik al jaren lang tevreden ben met mijn oud exemplaar. Nu zit er bij de nieuwe een glasplaat voor het scherm. Ziet er wel leuk uit omdat de gehele voorzijde vlak is, maar is met lezen dus erg irritant. Net alsof je ogen constant moeten focussen door die extra laag. Je koopt natuurlijk e-reader omdat het leest zoals een echt boek, en dat wordt hier dus teniet gedaan.

Wie heeft er ervaring met de Kobo's? Hebben die ook een glasplaat voor het scherm ervoor of niet?
Beetje oud topic maar de Kobo's gingen bij mij best snel "stuk", de eerste met alleen oranje licht en de tweede met knopproblemen. Heb mijn geld teruggekregen en ben daarna voor Tolino gegaan. Iets minder qui gebruikersinterface maar meer dan goed genoeg, leest erg fijn en geen hardwareproblemen totnogtoe.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pjotr27

Ik had ook een Kobo, na een vakantie had ik een zebra scherm. Het zou aan ons liggen, omdat je er niet mee in de felle zon mocht lezen. Nooit meer een Kobo dus....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

TopGun2010

Heb al 7 jaar een Kobo H2O, echt een super apparaat.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

CZ79

Hier heeft het hele gezin een Kobo, nog nooit iets mee aan de hand geweest. Perfecte readers
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Dura

Ik had altijd Kobo's, het laatste de H2O, ook een 7" scherm. Maar met de Kerst kreeg een een nieuwe Paperwhite. Moest wennen aan de software, die ik bij Kobo prettiger vind, maar de hardware van de Kindle vind ik superieur, prachtig apparaat.
Ik herken je klacht totaal niet, vind beide schermen zeer goed leesbaar in alle omstandigheden, wel heb ik ook overdag het licht een beetje aan en het scherm vrij warm afgesteld, kan er uren op lezen met mijn oude ogen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"