iVisions cinema 4k scherm beetje krom aan de zijkant? --> OPGELOST!!

Started by GPO, November 25, 2021, 17:38:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GPO

Beste forumleden,

Ik heb een vraag.

Begin vorige week heb ik een iVisions Cinema 4k scherm gehaald van 300 cm breed. Vind het een heel mooi scherm, hangt er mooi strak bij. Echt super om op deze manier film te kijken, waanzinnige beleving!  :headbanging: :headbanging:

Alleen wat me opvalt is dat aan de onderkant de zijkanten wat naar buiten lopen. Daardoor past het beeld er net niet lekker op en moet ik of vrij veel in het zwart projecteren of ik hou een beetje wit doek over. Beide niet ideaal vind ik persoonlijk.

Foto:



De vraag is of dit acceptabel is. Ik ben al in gesprek met de leverancier, die adviseerde eerst om het scherm wat losjes te maken door de kabels iets te laten vieren en dan uit te laten hangen. Dat hielp niet. Nu gaan ze kijken naar een oplossing met de fabrikant. Helaas heb ik de afgelopen dagen niets meer van hun gehoord (ondanks reminder email). Denk dat ik morgen er maar weer een telefoontje gaat plegen. Tot nu toe waren ze heel behulpzaam, dus daar heb ik wel vertrouwen in hoor.

Het is een tab-tensioned scherm dus ik vraag me af in hoeverre dit inherent is aan het ontwerp? Of heb ik pech en moet dit scherm gewoon terug gestuurd worden? Wat vinden jullie? Zijn er meer die met iVisions dit soort lichte krommingen hebben? Moet ik er mee leren leven?
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

pameijer

Ik zit nu aan mijn tweede iVisions scherm en herken dit wel. Alleen echt niet in de mate zoals bij jou, en ik had beide schermen 2e-hands gekocht. Van een nieuwe mag je meer verwachten. Dus gewoon omruilen voor een betere imho!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Rob_Dingen

Het geprojecteerde beeld is nu te klein je hebt nog een wit stuk over aan de onderkant.
Het is ook normaal dat je wat overscan gebruikt.

Rob

ppeter

Na 5 jaar dit scherm reeds in gebruik, kan ik dit euvel niet bevestigen.
Bij ons mssn een minimum verloop, maar zeker niet problematisch?
Ik zal het dit weekend eens nameten en het resultaat hier meegeven.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

RalphH

Wel gaaf zo'n joekel.

Hij trekt inderdaad wel weg ja. Je scherm heeft zo geen rechte hoeken onderin, zie je dat met projecteren niet ook?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

GPO

Quote from: RalphH on November 25, 2021, 23:27:25
Wel gaaf zo'n joekel.

Hij trekt inderdaad wel weg ja. Je scherm heeft zo geen rechte hoeken onderin, zie je dat met projecteren niet ook?

Ja het is erg vet zo'n groot scherm.  :popcorn:

Om eerlijk te zijn vind ik het nu storender dat ik een stukje wit onder over hebt. Ik kan wat overscannen, dan valt het wel mee, maar is ook niet helemaal ideaal. Dan komt er best wel aardig wat film op het zwarte om hem beeldvullend te maken.

Maar het is ook meer van wat ik mag verwachten van zo'n scherm. Morgen ga ik bellen met hun, wat mij betreft moet ik een rechter exemplaar krijgen. Ik vind het niet helemaal goed.

Het verloop is namelijk toch wel enkele centimeters. In het midden is de breedte iets van 295 cm en onderaan 298 cm.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Flavio

Ik heb dat met mijn floor rising scherm (ook tab tensioned) eveneens en stoor me er niet aan.
Kan je het scherm niet een paar centimeter minder laag laten zakken, dan is het toch opgelost?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

pameijer

Quote from: Flavio on November 26, 2021, 00:45:16
Ik heb dat met mijn floor rising scherm (ook tab tensioned) eveneens en stoor me er niet aan.
Kan je het scherm niet een paar centimeter minder laag laten zakken, dan is het toch opgelost?
Waarom zou je dit accepteren van een spiksplinternieuw scherm? Gewoon omruilen, leverancier mag het oplossen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

GPO

Quote from: pameijer on November 26, 2021, 09:05:48
Waarom zou je dit accepteren van een spiksplinternieuw scherm? Gewoon omruilen, leverancier mag het oplossen.

Heb al bericht van de leverancier. Vanuit de fabrikant wordt geadviseerd om het scherm 2 (!) weken losjes te laten uithangen en daarna weer beetje op spanning te brengen. Als dat niets helpt wordt het scherm omgeruild hebben ze al gezegd, dus dat is verder geen issue. Overigens is op dit moment de voorraad op en worden de nieuwe schermen pas eind van het jaar geleverd.... zucht

Heb overigens al eens een dag laten uithangen, maar dit gaf geen verbetering, dus denk dat die 2 weken ook niet gaat helpen. Maar we zullen zien.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

reza

Kan je niet gewoon "blanken" met je projector?
Dan krijg je het beeld gewoon netjes in je scherm.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jep

Je vraagt of dit acceptabel is. Ik zou zeggen: nee! Ik zou me kapot ergeren aan zo'n krom scherm. Volgens mij zijn dit soort tab tension schermen altijd wel op den duur aan rek onderhevig waardoor het doek langs de rand wat krom gaat lopen. Het is namelijk gemaakt van dun en licht doek dat makkelijk door dat touwtje strak getrokken moet kunnen worden. Ik vind wat op de foto te zien is wel extreem en zeker voor een nieuw scherm onacceptabel.

Los van de kromme zijkanten lijkt het scherm ook te hoog. Je beeld is bovenin netjes in de breedte uitgelijnd en onder langs de onderbalk heb je nog ruimte over.

Omruilen lijkt mij de beste oplossing. Succes daarmee!
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

GPO

Het verhaal wordt mooier; ik krijg een ALR scherm van dezelfde grootte (natuurlijk met bijbetaling van mijn kant). Ik hoop dat die deze week nog binnenkomt.

Ik vond dat er toch wel veel contrast in de huiskamer verloren ging bij combinatie van wit en zwarte tinten op het beeld. Dit komt doordat ik vrij veel witte muren/plafond heb en die gaan ook niet donker worden ;) Daardoor werd het zwart soms te grijzig vond ik. En ik heb juist de Epson 9300 gekozen om dieper zwart te ervaren dan bv een 7300/7400.

Een ALR scherm is dan de betere keus denk ik. Dus ben heel benieuwd; heb er hoge verwachtingen van!  :pompom:

O0
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Hellbeast

Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

Raymond187

Deze afwijking trekt echt niet weg, door het doek 3 dgn uit te laten hangen. Als ze dat zeggen  :crazy:

Birdview

Ik heb hetzelfde. Sterker nog, in de loop der jaren wordt het alleen maar wat erger doordat het scherm uitrekt. Heb een keer na een jaar de extra witte rand met matzwarte verf bij gespoten. Dat was wel heel veel gedoe met afplakken. Inmiddels is het weer verlopen en zou ik dat eigenlijk weer moeten doen.

Het beeld wordt gewoon nog mooier (net alsof er veel meer diepte in komt) als het precies (of enkele mm's) over het zwart valt

GPO

Zo even tijdje weggeweest in dit topic. Er is dan ook een hoop gedoe en gewacht geweest met het scherm in de afgelopen maanden.

Korte versie:

  • Het eerste scherm was een gewone iVisions Cinema 4K en deze had kromme hoeken zoals dit topic ook begon.
  • Daarom besloten om meteen ALR scherm aan te schaffen (dit omdat ik een hoger contrast wilde zien ivm huiskamer) en het 1e scherm in te ruilen.
  • Het ALR scherm werd vrij snel geleverd, maar deze bleek en krom en ook nog eens bobbels te hebben.
  • Dus ook dat 2e scherm moest vervangen worden, alleen toen hadden we een leveringsprobleem. Dit was begin december.
  • ruim 4 (!) maanden gewacht op levering van het 3e scherm (container tekort e.d.), alleen bij omruiling bleken ze per ongeluk een niet-ALR scherm ingepakt te hebben.
  • Afgelopen zaterdag werd alsnog het vervangende ALR scherm geleverd en deze had geen kromme randen en geen bobbels meer.

Dus ik ben helemaal blij en het is verder ook super afgehandeld door de leverancier ondanks dat er van alles tegenzat over en weer.


Foto's oude ALR scherm:



Deze bobbels zijn er overigens later helemaal uitgetrokken






Foto's nieuwe ALR scherm:


Uitlijning (sorry voor de scheve foto  :-X)



Scherm is mooi vlak en geen bobbels




Scherm gebruik overdag (vol zonlicht trouwens)




Scherm gebruik 's avonds (alle lichten uit)





Powered by Epson 9300 8)  (heel blij mee, super mooie projector!)




Ik heb veel lopen klagen bij de leverancier, maar het is uiteindelijk goed opgelost en ben heel blij met deze omruiling. Dus complimenten aan TheNextShop!

En nou weer verder genieten! 

:popcorn:
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS