De set van Bertus69

Started by Bertus69, November 24, 2021, 17:11:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

drees62

Mooie set hoor! Met name de versterker is wat mij betreft al een klassieker.
Geen classe D maar gewoon AB. Ben een tijdje bezig geweest om een mooi 2e hands exemplaar in het zwart op de kop te tikken. Maar er kwam helaas niets voorbij in die tijd en uiteindelijk heb ik mijn PM 15 S2 omgeruild voor een nieuwe PM 14 S1 Special Edition, die dicht in de buurt komt van de PM 11. Deze 30 anniversary uitvoering was ook gelijk het laatste kunstje van KI bij Marantz en ook de laatste classe AB van het merk in de Premium serie voor zover ik weet.
Of het daaraan ligt weet ik niet, maar de PM 12 en 10 zijn dan ook niet mijn smaak. Zuinig zijn dus op je mooie PM 11!

vanzomereng

#26
Fraaie set Bert maar wel eens overwogen je woefer voor een woofer in te ruilen?  ;D



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Bertus69

Quote from: VANZOMERENG on November 26, 2021, 09:05:53
Fraaie set Bert maar wel eens overwogen je woefer voor een woofer in te ruilen?  ;D




Ha Vanzomereng, weer een bekende naam en nee zeker geen woofer i.p.v. een woefer  ;D

Quote from: drees62 on November 26, 2021, 08:58:14
Mooie set hoor! Met name de versterker is wat mij betreft al een klassieker.
Geen classe D maar gewoon AB. Ben een tijdje bezig geweest om een mooi 2e hands exemplaar in het zwart op de kop te tikken. Maar er kwam helaas niets voorbij in die tijd en uiteindelijk heb ik mijn PM 15 S2 omgeruild voor een nieuwe PM 14 S1 Special Edition, die dicht in de buurt komt van de PM 11. Deze 30 anniversary uitvoering was ook gelijk het laatste kunstje van KI bij Marantz en ook de laatste classe AB van het merk in de Premium serie voor zover ik weet.
Of het daaraan ligt weet ik niet, maar de PM 12 en 10 zijn dan ook niet mijn smaak. Zuinig zijn dus op je mooie PM 11!

Dank je Drees, heb ook niet het idee dat deze snel meer weg gaat bij mij. Ben er nog steeds erg blij mee en ben er zeker zuinig op.

Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

Heden samen met JRM (hier niet actief) een gezellige dag bij Bert gehad. De vorige keer was onderwijl een vijf jaar geleden, dat loopt soms zo door ontwikkelingen in de privé sfeer die veel meer prioriteit kennen.

Allereerst wil ik Bert danken voor zijn gastvrijheid en voor 't verteer  :thumbs-up:


Hetgeen ik mij herinnerde van de vorige keer, is dat destijds het (mid-)hoog wat scherp en aangezet klonk. Echter was daar vandaag nimmer sprake van; het geheel, de tonaliteit, heb ik grotendeels als afgewogen ervaren, in balans. De bass werd in een bepaald frequentiegebied ietwat aangezet, maar dat zorgde voor een zelfs wat warme sound. Dat maakt dat het lekker ontspannen klinkt 🎶

Toen we van Spotify overstapten naar flac vanaf de nas, deed dat vooral goed betreft het geluidsbeeld en de detaillering, de tonaliteit bleef mooi evenwichtig, ietwat aan de warme kant van neutraal.Het beeld kreeg vooral meer diepte en wat meer breedte.

Was er dan iets gewijzigd in de set sinds de vorige keer, ja zeker; de Denon pma2000ae heeft het veld mogen ruimen voor een Marantz PM11s3. Dat (b)lijkt een mooi huwelijk met de MA zuilen 👌🏻 Daarnaast zijn er een aantal aanpassingen in het interieur geweest.

Alles tezamen heeft de tonaliteit goed gedaan en maakt dat er nu een set staat te spelen waarmee het prima muziek genieten is 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bertus69

Dank je Xander, was een relaxte en gezellige dag. Blij dat anderen mijn set ook eens beoordelen puur op luisteren. Kleine correctie, mijn vorige versterker was een Denon 1500AE dus de stap is nog iets groter  ;D. In het nieuwe jaar weer eens een keer jouw kant op, daar ben ik ook zeer benieuwd naar hoe je nagenoeg complete nieuwe set klinkt.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

Owja, 'n 1500. Ach, het effect van de PM11 blijft 't zelfde  :)

Quote from: Bertus69 on December 28, 2021, 21:09:31
Dank je Xander, was een relaxte en gezellige dag. Blij dat anderen mijn set ook eens beoordelen puur op luisteren. Kleine correctie, mijn vorige versterker was een Denon 1500AE dus de stap is nog iets groter  ;D. In het nieuwe jaar weer eens een keer jouw kant op, daar ben ik ook zeer benieuwd naar hoe je nagenoeg complete nieuwe set klinkt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bertus69

Ik moet de rest van de week werken maar ik probeer toch even 's middags die stelvoeten even uit de (giet)ijzeren voet te halen. Zeker om ze eens goed schoon te maken na al die jaren maar ook even te kijken of zo'n Gaia-achtige stelvoet mogelijk is bij mijn speakers.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

Mijn aanname is dat het geluid er met Gaia's strakker op zal worden, m.n. de bas. Een meer strakke bas heeft verder ook een positief effect op de rest, d.w.z. de tonaliteit en de detaillering. Zaken die nu wegvallen tegen de bas, komen dan beter tot hun recht. Er komen geen zaken bij, maar het geheel zal meer evenwichtig klinken.

Dat effect hebben de Gaia's iig in mijn set.

Quote from: Bertus69 on December 29, 2021, 01:10:21
Ik moet de rest van de week werken maar ik probeer toch even 's middags die stelvoeten even uit de (giet)ijzeren voet te halen. Zeker om ze eens goed schoon te maken na al die jaren maar ook even te kijken of zo'n Gaia-achtige stelvoet mogelijk is bij mijn speakers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT