Welke kabel

Started by Youss88, December 2, 2021, 15:19:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Youss88

Nu heb ik al veel gelezen maar ik kom er niet uit. Ik ben op zoek naar geluid kabels... is dit dan een goede optie ? Of toch de audioquest of n andere ?

https://www.allekabels.nl/luidspreker-kabel/4479/1281642/speaker-cable-redblackbr10-m-roll-cable-diameter-2-x-25-mm.html

Die met koper. 2,5m

Nlmike

Quote from: Youss88 on December  2, 2021, 15:19:25
Nu heb ik al veel gelezen maar ik kom er niet uit. Ik ben op zoek naar geluid kabels... is dit dan een goede optie ? Of toch de audioquest of n andere ?

https://www.allekabels.nl/luidspreker-kabel/4479/1281642/speaker-cable-redblackbr10-m-roll-cable-diameter-2-x-25-mm.html

Die met koper. 2,5m

Zowieso niet die denk ik eerlijk gezegd. Ook niet perse audioquest (persoonlijk, ze pushen zo hard overal dat ik haast uit principe het niet wil hebben). Maar goed, dit blijft lastig. Beste is een paar kabels lenen en thuis luisteren. Ik zoek wel op forums waar mijn merken met bepaalde kabels uitgerust worden als startpunt.

Wat heb je nu als apparatuur en kabels?
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

Youss88

Quote from: Nlmike on December  2, 2021, 18:23:32
Zowieso niet die denk ik eerlijk gezegd. Ook niet perse audioquest (persoonlijk, ze pushen zo hard overal dat ik haast uit principe het niet wil hebben). Maar goed, dit blijft lastig. Beste is een paar kabels lenen en thuis luisteren. Ik zoek wel op forums waar mijn merken met bepaalde kabels uitgerust worden als startpunt.

Wat heb je nu als apparatuur en kabels?

Vanaf morgen een Denon 3700 + focal aria 926
Alleen de kabels heb ik nog niet. Dus zou graag (t liefst vanavond) bestellen dat ik morgen gelijk aan de slag kan

reza

Gewoon langs de Hornbach rijden, 4mm meer dan prima kabel :thumbs-up:
Laat je niet gek maken door allerlei veels te dure kabels. Zeker niet met de set die jij hebt ( bedoel ik niks negatiefs mee trouwens! )
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"


Youss88

Quote from: reza on December  2, 2021, 18:33:42
Gewoon langs de Hornbach rijden, 4mm meer dan prima kabel :thumbs-up:
Laat je niet gek maken door allerlei veels te dure kabels. Zeker niet met de set die jij hebt ( bedoel ik niks negatiefs mee trouwens! )

Hahah t klinkt negatief idd maar die van Horn Bach koperen kabel en goed dan?

Kwabbernoot

Quote from: reza on December  2, 2021, 18:33:42
Gewoon langs de Hornbach rijden, 4mm meer dan prima kabel :thumbs-up:
Laat je niet gek maken door allerlei veels te dure kabels.

Dit dus. Zorg er wel voor dat je koper hebt en geen CCA. Dat is aluminium met een koper laagje. Die uit de link in je eerste post lijken mij prima alhoewel ik zelf voor een iets dikkere zou gaan (4 mm2).

Je kunt later altijd nog kijken of duurdere kabels jou wat gaan brengen. Daar zijn de meningen nogal over verdeeld, zacht gezegd. En daar kun je hele maandsalarissen in kwijt. En meer.

Groeten...