retourrecht telefoon en abo

Started by denoontje, November 18, 2021, 19:42:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

even aan de experts

Mijn moeder heeft (helaas) een iPhone gekocht ipv een simpele senioren telefoon.
Helaas mij niet bij betrokken.
Nu kan ze die natuurlijk niet installeren (ik zit op afstand en kan niet helpen)  en mee omgaan zal ook een ramp worden (ervaring met haar vorige "smart" phone).

Er zit ook een abbo bij wat denk ik veel te extreem is.

Wat kan ik doen, kunnen we  de koop en abo nog ontbinden?

Thx

Nahpets

Hoe heeft ze het pakket (telefoon + abo) gekocht? Winkel, online?

Er heeft ongetwijfeld een contract bij gezeten wat ze getekend heeft. Zorg dat je daar zsm een volledige kopie van krijgt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ajbeefde

Denk dat je die vraag beter bij de telefoonwinkel, waar ze het abo heeft afgesloten, kunt stellen.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Deleted User

Je hebt een bedenktijd van 14 dagen bij online verkoop, dus als die nog niet voorbij zijn. Desnoods vrij nemen en morgen actie ondernemen... suc6

Zie hier:

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd

Nahpets

#4
Quote from: Jazzman on November 18, 2021, 20:29:28
Je hebt een bedenktijd van 14 dagen bij online verkoop

Vandaar ook de vraag waar de de aankoop heeft plaatsgevonden. Wereld van verschil. Online, wanneer je op tijd hebt, gaat het hopelijk wel lukken om te annuleren. In een winkel gekocht, dan is ze weer waarschijnlijk het haasje.

Dit is onder de aanname van een aankoop in NL. Buiten NL, sowieso geen idee.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

denoontje

THX

Aankoop in de winkel....helaas.

Nahpets

Dat maakt het een stuk moeilijker.

Nogmaals, zorg dat je zsm een kopie van het contract krijgt. En dan goed lezen, cq bij een wetswinkel langs gang om te zien wat de mogelijkheden zijn.

Langs gaan in de winkel en vrahgen of ze mee kunnen helpen aan een oplossing is uiteraard de eerste stap alvorens juridsich iets te proberen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Hanky Panky

Bij welke provider? Check even de algemene voorwaarden van de betreffende aanbieder, misschien staat er iets in de voorwaarden waar je wat mee kunt.

Ik zie dat T Mobile bijvoorbeeld altijd een 14 dagen herroeping periode heeft.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Aanvulling: hoe is de kredietcheck gedaan? Is die wel volgens de regels uitgevoerd?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

denoontje

Hoi , volgens mij t mobile...had dat ookal gezien op de website idd.

Contract is lastig...geen camera, geen niet etc, ze is niet handig met pc's.
Zal morgen even hoofdkantoor van de winkel eerst bellen wat policies zijn.

Dan evt de winkel.

Kredietcheck geen id...






denoontje

#10
Is niet in een t-mobile winkel trouwens maar ritel.
Dus in de winkel zelf....mogelijk franchise.

ik lees dit nog even:

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/spijt-van-aankoop


Ik heb het product gekocht in een gewone winkel


Bij veel winkels mag u een aankoop binnen een bepaalde tijd ruilen. Maar dit mag niet altijd. In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.

Tip
Als u koopt in de winkel, vraag dan van tevoren aan de verkoper of u mag ruilen. Of dat u uw geld terugkrijgt als u het product terugbrengt als u spijt krijgt van uw aankoop.
Mag u van de verkoper ruilen omdat u spijt hebt? Dan mag dit alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet kapot is. Kunt u geen ander product vinden dat u wilt hebben? Dan kan de verkoper u een tegoedbon geven. Bij sommige winkels krijgt u zelfs uw geld terug. U moet het product dan wel binnen een bepaalde tijd terugbrengen. Op de kassabon staat meestal voor welke datum u dat moet doen en welke voorwaarden hiervoor gelden.

Op de bon stond iets van ruilen in mini letters zei mijn moeder.

efsix

Misschien apples met peren vergelijken,
mijn moeder van 86 heeft een iPhone SE2.
Bellen, Whatsappen en wat andere apples gaat prima.
eens per 14 dagen tot een maand kijk ik even naar updates en scroll ik even door de phone heen.
Draai dan bewust zelf de updates. Gaat prima. Computer gebruikt ze nauwelijks.
Misschien toch wat oefenen en doorzetten?
Gelijk een reden om vaker naar moeders te gaan. Je hebt er maar 1!  :inlove:

Deleted User

Moeders en moeders is ook met appels met peren te vergelijken....

Denoontje geeft hier duidelijk aan waar het niet goed gaat... (Ervaring uit het verleden en zo)

denoontje

Inderdaad....altijd problemen met pc's en telefoons helaas. Als hij het niet doet ligt het nooit aan haar (check ik: is de batterij leeg, moet pukcode worden ingevoerd (betekend meestal dat je 3 maal inlog verkeerd hebt gedaan) etc.

Wellicht werkt een iPhone wel beter, maar ik heb er heel weinig hoop op.
Denk alleen als als ze er een keer niet inkomt. met vingerscan of Face ID......dan is het gelijk weer stress.
Ze kan dat soort dingen niet zien en oplossen....
wij zijn er bijna mee opgegroeid (zij is 79 mijn ;-) )
Ik weet er zijn er zat die het wel kunnen maar die willen het, zoeken het uit en vragen hulp en vinden het leuk om te doen en durven ook.
En hulp vraagt ze nu net niet!

Dus idd alles en moeders vergelijken ;-)