Oudere surround versterker of nieuwe

Started by wim bruins, November 17, 2021, 22:54:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oudere of nieuwe surround versterker

versterker
2 (66.7%)
oud vs nieuw
1 (33.3%)

Total Members Voted: 3

wim bruins

Voor de Q acoustics luidsprekers zoek ik een versterker.

B12 subwoofer
2010i
2020i
3090ci

Het blijft bij 5.1

De meeste nieuwe versterkers hebben veel mogelijkheden die ik dus niet ga gebruiken.
Moet ook goed klinken met stereo met de node 2 en tidal.

Is een oudere surround versterker dan misschien geen betere keuze .
Of zijn de nieuwe klankmatig beter geworden.

Zit te kijken zo rond de 800 euro nieuw.



sandervg

#1
Da's een aparte poll  :): 'Versterker' of 'oud vs nieuw'.... Ik denk dat ik altijd voor een 'versterker' zou kiezen  O0

EDIT: okay, ook even een serieuze reactie... Ik zou - zeker met je budget - kiezen voor een niet te oude 2e hands versterker:
- moet wel de lossless formaten zoals TrueHD etc. aankunnen
- Even op letten hoeveel HDMI aansluitingen je nodig hebt: dat aantal is bij de oudere exemplaren nogal eens gelimiteerd.
- Als je room correction wil toepassen: deze is in de loop der jaren wel flink verbetert. Ik heb een sterke voorkeur voor DIRAC tov Audyssey hoewel deze laatste ook door de jaren verbetert is. Maar op de 'oudere' modellen vond ik Audyssey niet echt bruikbaar
- Sommige oudjes kunnen niet én room correction (of zelfs EQ) toepassen én DTS-HD / TrueHD decoderen. Daar zou ik niet voor kiezen (mijn oude Marantz had hier last van)
- Voor mij is de voeding het belangrijkste component van een versterker. Ik zou er op letten dat er een knappe voeding in zit, dan zou ik er al een stuk meer vertrouwen in hebben


Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

luistervinkje

Er staat op MP wel een mooie Rotel RSP 1098 processor en ook nog wel een RMB 1075 .
Dan blij je mooi binnen je budget en deze is in stereo ook heel goed.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

eelco74

Ik heb jaren met de rsp1098 gespeeld en dit is zeker een aanrader. Stereo heel mooi en staat surround ook zijn mannetje. En dankzij de kwaliteit van componenten die rotel gebruikt, kun je rustig een wat ouder apparaat kopen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

twani

Nou, deze RSP modellen sterven anders als zwanen..

En dit ook al toen ze nog vrij jong waren.  Vraag maar een bijv Marco66....

Ook nu staat er een kapotte op Mp...


eelco74

De versie v3 en v4 zijn de meest betrouwbare, de eertse versie hadden idd wel eens problemen. Maar ook vaak veroorzaakt door te weinig koeling.

De eerste versie zullen inmiddels na 20 jaar wel de geest hebben gegeven. Chassis versie is overigens te herkennen aan het eerste cijfer van de firmware versie.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

wim bruins

Hebben een half jaar geleden een nieuwe 4k tv gekocht.
Ga ik met een oudere versterker niet inleveren met het geluid.
kijken veel netflix en willen nog een blu ray speler aanschaffen.

PaulJ

Als je niet tussen oud en nieuw kunt kiezen is de Denon X4500H die ik op MP te koop heb staan misschien iets.

ajbeefde

Quote from: PaulJ on November 22, 2021, 23:53:55
Als je niet tussen oud en nieuw kunt kiezen is de Denon X4500H die ik op MP te koop heb staan misschien iets.

Denk dat, ondanks het een mooie av versterker is, 900 euro best aan de prijs is.

Voor dat geld haalt de TS met komende black friday een nwe AV in huis.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Marco66

Quote from: twani on November 19, 2021, 21:49:41
Nou, deze RSP modellen sterven anders als zwanen..

En dit ook al toen ze nog vrij jong waren.  Vraag maar een bijv Marco66....

Ook nu staat er een kapotte op Mp...

Klopt, heb er twee gehad en beide problemen met uitvallen van digitale board en haperende schakelrelais!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

PaulJ

Quote from: ajbeefde on November 23, 2021, 08:12:12
Denk dat, ondanks het een mooie av versterker is, 900 euro best aan de prijs is.

Voor dat geld haalt de TS met komende black friday een nwe AV in huis.

Ja, 900 is wat veel maar het is de vraagprijs, er is er net 1 voor 850 verkocht op MP. Voor forum leden 800 euro...

wim bruins

Het is een nieuwe marantz 5015 geworden met een Edge A2 300  eindversterker op de pre out voor wat betere stereo weergave.
Goed geluid in surround en stereo.