Dekoni Audio earpads

Started by Fr@nk, November 15, 2021, 18:35:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fr@nk

Iemand ervaring met Dekoni Audio earpads? Ik overweeg om een setje Choice Suede's aan te schaffen voor mijn DT 1990 Pro en dit om de 9Khz peak een beetje te temperen.


Volgens deze grafiek is er een afvlakking van ongeveer -8db tussen 8,5khz & 10Khz.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

rho

Ik heb Dekoni Jerzee op mijn DT770 pro. Zéér comfortabel en heel goed van kwaliteit.
Subjectief lijkt het hoog ietsje getemperd.

Het zou dus kunnen dat het type dat jij zoekt hetzelfde effect heeft op de DT1990.
Ik zie in Orartory1990 zijn database ook geen metingen van de DT1990 met andere dan de analytische earpads.

Dus wat de kwaliteit betreft durf ik ze zeker aanraden. Maar of ze het gewenste effect op de klank hebben kan ik niet zeggen. Maar het zou best wel kunnen.

. . .

#2
Leuk getimed :D Vandaag toevallig een setje Elite Fenestrated Sheepskin binnengekregen voor mijn Amiron Wireless.  8)
Supermooi afgewerkt en heeelijk zacht maar waardeloos klinkend, serieus. Ik heb mijn Amirons al jaren maar met deze pads zijn ze 'broken' - opeens nul laag, nul midlaag - alleen een iel hoog, alsof je naar een speaker met opgeblazen woofers luistert. Ik denk dat het een 'feature' is, doordat het leer geperforeerd is, kunnen ze geen druk meer opbouwen met als resultaat geen laag.
Ik heb de oude Amiron Wireless en de nieuwe Amiron Copper en op beide was het effect exact hetzelfde, bevestigd door meerdere luisteraars, we konden onze oren niet geloven. De coppers zijn misschien 20-30 uur gebruikt en de originele pads klinken al veel beter.
Had er hoge verwachtingen van maar dit was uitermate teleurstellend...klankmatig vind ik de goedkope aliexpress PU-leer pads het beste maar ze gaan niet lang mee en zweten behoorlijk in de zomer.

rho

Als je hier kijkt zie je het effect van fenestrated earpads op de Sennheiser HD800s : https://headphonedatabase.com/oratory/headphones?ids=136,114
Hetzelfde effect als bij jouw Beyer.
Als je de MMX300 van Beyerdynamic bekijkt met choise leather earpads in vergelijking met stock earpads zie je het tegenovergestelde effect: https://headphonedatabase.com/oratory/headphones?ids=108,225

. . .

#4
-0.2dB bij 70Hz en -0.1dB bij 40Hz, dat kan hem nooit zijn. Er moet iets vreselijk misgaan bij de Amirons, het is een closed back tov. de open back HD800(s).
Super vervelend dat ik ze uit Engeland heb laten komen en nog dikke douanekosten moest betalen, terugsturen gaat dus zo goed als niet (meer).

rho

#5
Quote from: WhySoSerious? on November 16, 2021, 11:25:32
-0.2dB bij 70Hz en -0.1dB bij 40Hz, dat kan hem nooit zijn. Er moet iets vreselijk misgaan bij de Amirons, het is een closed back tov. de open back HD800(s).
Super vervelend dat ik ze uit Engeland heb laten komen en nog dikke douanekosten moest betalen, terugsturen gaat dus zo goed als niet (meer).
Ik denk dat je de curve verkeerd afleest.
-1.7dB bij 70Hz. (Deconi t.o.v. stock voor HD800s)
-4dB bij 40Hz. (Deconi t.o.v. stock voor HD800s)
En iets meer energie boven 4kHz.
Je moet de ene HD800s curve van de andere aftrekken. Niet kijken t.o.v. de optimum hifi target.

Fr@nk

#6
Ik heb gisteren avond nog een setje Dekoni's via eBay besteld (Audioheaven Polen) voor 38,39 euries. Volgens UPS heb ik ze morgen binnen. Ik hou jullie op de hoogte.

Voor wie interesse heeft: https://www.benl.ebay.be/itm/114156561768?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Fr@nk

#7
Quote from: WhySoSerious? on November 15, 2021, 21:13:50
Leuk getimed :D Vandaag toevallig een setje Elite Fenestrated Sheepskin binnengekregen voor mijn Amiron Wireless.  8)
Supermooi afgewerkt en heeelijk zacht maar waardeloos klinkend, serieus. Ik heb mijn Amirons al jaren maar met deze pads zijn ze 'broken' - opeens nul laag, nul midlaag - alleen een iel hoog, alsof je naar een speaker met opgeblazen woofers luistert. Ik denk dat het een 'feature' is, doordat het leer geperforeerd is, kunnen ze geen druk meer opbouwen met als resultaat geen laag.
Ik heb de oude Amiron Wireless en de nieuwe Amiron Copper en op beide was het effect exact hetzelfde, bevestigd door meerdere luisteraars, we konden onze oren niet geloven. De coppers zijn misschien 20-30 uur gebruikt en de originele pads klinken al veel beter.
Had er hoge verwachtingen van maar dit was uitermate teleurstellend...klankmatig vind ik de goedkope aliexpress PU-leer pads het beste maar ze gaan niet lang mee en zweten behoorlijk in de zomer.

Ik vrees een beetje dat jij een totaal verkeerd type van earpad hebt gekozen....
Heb je vooraf de grafieken met diverse type's vergeleken? Vind het balen voor jou.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Fr@nk

De Dekoni's zijn binnen en we hebben al even kunnen testen.
Eerste indrukken zijn heel positief. Het draagcomfort met de zachte(re) earpads is er met een flinke sprong op vooruit gegaan, het meest indrukwekkende is de klank. Ik herken de DT1990Pro haast niet meer, de 9500Hz (Beyer) peak is volledig weg. De koptelefoon klinkt nu echt gebalanceerd met een diepe stage. Er is geen behoefte meer om te EQ-en en/of gebruik te maken van Sonarworks SoundID Reference. Een mens begrijpt niet waarom Beyerdynamic dit soort earpads zelf niet kan aanbieden.
Voor de leden met een Beyerdynamic een echte aanrader!!


[/url]
Links origineel Beyer, rechts Dekoni.

[/url]
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

rho

Leuk dat het zo goed bevalt! :)
Het ziet er nog eens mooier uit ook.

Die nieuwe Beyerdynamic DT700/900 pro X modellen hebben pads die wat meer de vorm hebben van de Dekoni pads (een stukje dieper). Dat zal de piek in het hoog waarschijnlijk ook ten goede komen vermoed ik. Maar ik heb nog maar zeer weinig metingen gezien.

Fr@nk

Onderstaande meting van de DT700Pro al gezien?

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

rho

Ja, maar ik kon niet vinden op welk fixture gemeten is en naar welke target ze gecompenseerd hebben. Daar kan je dus weinig of niets uit afleiden.

Fr@nk

Quote from: rho on November 18, 2021, 19:13:23
Ja, maar ik kon niet vinden op welk fixture gemeten is en naar welke target ze gecompenseerd hebben. Daar kan je dus weinig of niets uit afleiden.

DT900Pro X review & metingen DIY Audioheaven.
https://diyaudioheaven.wordpress.com/headphones/measurements/brands-a-i/dt-900-pro-x/
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

remco320

Ik twijfel over een setje Elite Hybrid voor de HD660s, iemand die daar ervaringen mee heeft?