geluidsverschil radiozenders

Started by Luukjr, April 16, 2023, 14:56:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Luukjr

Als liefhebber van klassieke muziek en verwoed radioluisteraar valt het mij op dat er een enorm verschil is in de geluidsweergave van muziekzenders Radio4 en Klara.be
Als ik bijvoorbeeld switch van Klara.be naar Radio4 dan moet ik de volumeknop een stuk hoger zetten, en dan nog vind  ik Radio4 slecht klinken. Ik mis de helderheid en de geluidsdruk bij Radio4 die Klara wel heeft.
Nog erger trouwens is de app van het Koninklijk Concertgebouw Orkest, dat klinkt helemaal niet, alsof het uitgaande signaal zeer zwak is.
Heeft iemand enig idee waaraan het ligt dat de ene zender geweldig klinkt en de ander bagger?
Ik blijf dus maar trouw naar Klara.be luisteren.

Alex Groningen

Deze vraag kun je beter stellen op het www.radioforum.nl
Zit enorm veel kennis.

Cyreg

Quote from: Luukjr on April 16, 2023, 14:56:28Als liefhebber van klassieke muziek en verwoed radioluisteraar valt het mij op dat er een enorm verschil is in de geluidsweergave van muziekzenders Radio4 en Klara.be.......
.......Heeft iemand enig idee waaraan het ligt dat de ene zender geweldig en de ander bagger? Ik blijf dus maar trouw naar Klara.be luisteren.

Hallo Luuk,
hoe luister je naar welk medium?
FM, internet, kabel ofzo?
en via welke source apparatuur?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)