JVC DLA-X5000 wit licht probleem

Started by hillie, November 15, 2021, 00:05:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hillie

Het viel mij op dat de projector een soort van bewegend/dampachtig licht geeft in met name de witte vlakken. Is dit een teken dat de lamp moet worden vervangen? Of zijn het stofdeeltjes in de projector? Heeft iemand hier ervaring mee?

Jep

Het zou de warme lucht van de pj kunnen zijn die voor de lens langs blaast waardoor je beeld gaat bewegen? Ik heb dat een keer gehad met mijn N7. Die staat in een kast waardoor de warme lucht ook langs de lens blies. Toen ik de pj iets naar voren had geplaatst, kon die vrij uit blazen en was het golvende beeld verdwenen.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

hillie

Dit zou het kunnen zijn, hoewel ik de pj niet verplaatst heb. In de lens kan om geen wevelingen zien. Kan ook dieper zitten. Ik zal er binnenkort naar kijken.