b&w db3d Harde plop door subwoofer 😩

Started by Jeriko, November 14, 2021, 14:00:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jeriko

Ik heb een probleem met een harde plop door mijn subwoofer. Voorheen had ik een set rel quake MK2 subwoofers en hier heb ik nooit problemen mee gehad. Sinds de komst van b&w db3d krijg ik een plop door de subwoofer als het geluid signaal weg valt (door de film op pauze te zetten of een trailer van een film).
De rel heeft een aarde op de iec inlet de b&w db3d heeft dat niet. De yamaha heeft ook geen randaarding op de iec inlet.
Ik lost het voor nu op door het volume te muten en de film te starten en als ik film op pauze wil zetten eerst de mute knop aan te zetten.
Mijn opzet van het homecinema systeem: yamaha rx-a1010, Apple TV 6 gen, naim supernait (als eind versterker op front ls), oppo blu-ray bd-103, linn majik 140, majik 112 & 2 unik.
Ik luister ook regelmatig naar muziek waar de b&w db3d dan niet meedoet en ik speel dan via de supernait. Als ik film kijk schakel ik de naim via av ingang als eindversterker.
Alle hulp en inzicht is welkom 😊👍🏻.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

chansig

Wanneer het eea kapot is dan zou ik Jossie een pm sturen.

Maar eerst maar eens zien of anderen, andere helpende ideeen hebben.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Als muten geen plop geeft maar pauze wel lijkt het eerder een probleem in de Yamaha of de mediaspeler ervoor.

Laatste zou ik als eerste wisselen met iets anders.

Met aarding heeft dit mi niks te maken.
Omni !

morca

Quote from: jossie on November 14, 2021, 14:36:14
Als muten geen plop geeft maar pauze wel lijkt het eerder een probleem in de Yamaha of de mediaspeler ervoor.

Laatste zou ik als eerste wisselen met iets anders.

Met aarding heeft dit mi niks te maken.
Idd.
Net als bij mij vd week.
Dit lijkt uit de pre,of nog eerder uit de bron te komen.

Doen alle bronnen het,of is het 1 bron die de plop geeft met pauze?

Jeriko

#4
Quote from: morca on November 14, 2021, 14:40:31
Idd.
Net als bij mij vd week.
Dit lijkt uit de pre,of nog eerder uit de bron te komen.

Doen alle bronnen het,of is het 1 bron die de plop geeft met pauze?

Ook bij de oppo hetzelfde probleem. Pas na de komst van de b&w bd3d heb ik dit euvel, als het aan de Receiver ligt zou ik dit probleem eerder hebben gehad.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Jeriko

#5
Quote from: jossie on November 14, 2021, 14:36:14
Als muten geen plop geeft maar pauze wel lijkt het eerder een probleem in de Yamaha of de mediaspeler ervoor.

Laatste zou ik als eerste wisselen met iets anders.

Met aarding heeft dit mi niks te maken.

Ik heb de Apple TV 3 laatst vervangen voor een Apple TV 6, nog steeds geen verbetering.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

jossie

#6
kun je een andere (normale cheapo) tulp tulp kabel proberen? Of al geprobeerd?

Is de b&w nieuw?
Omni !

Jeriko

Quote from: jossie on November 15, 2021, 12:41:38
kun je een andere (normale cheapo) tulp tulp kabel proberen? Of al geprobeerd?

Is de b&w nieuw?

Ik zou de tulpkabel kunnen te verwisselen en de b&w was een demomodel
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Fox

Zou het kunnen zijn dat het met de Standby Funktie te maken heeft en dat de sub met een plof weer actief word?

Mains Power
The subwoofer will switch on in operational mode, with its standby
button indicator illuminated green, as soon as it is connected to mains power.
Note: The standby button is located on the front panel of the DB1D, DB2D and DB3D, and on the
rear panel of the DB4S.
If the subwoofer remains unused for more than 20
minutes it will automatically switch to standby mode
with the indicator illuminated red.

Ik zelf een oude B&W met een aan/uit knop, maar kan hem ook in stanby zetten, maar die heb ik nog nooit gebruikt.

mrdj

Klinkt wellicht gek maar dit is blijkbaar een issue met je versterker/subwoofer combinatie. Ik heb zelf de RX-a1050 gehad in combinatie met de DB4S. Ook veel last van ploppen bij input wisselen, mute en aan/uit zetten. Echter nadat ik de versterker heb vervangen door de Yamaha cxa5100 en mxa5000 nergens meer last van. Ook met mijn nieuwe DB1D heb ik geen last van een plop.