CompactFlash met 12 GB!

Started by Spacebass, June 9, 2004, 00:45:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

QuotePretec heeft een reeks van nieuwe uiterst snelle Compact Flash kaarten met een grote capaciteit aangekondigd. De vier kaarten hebben een opslagcapaciteit van respectievelijk 3, 4, 6 en 12 GB. De prijzen liegen er niet om; tot maar liefst $9.999,- voor de 12 GB kaart. Phil Askey van www.dpreview.com vraagt zich af of je wel zoveel gegevens aan een enkel kaartje wilt toevertrouwen en wijst erop dat je met ongeveer 1.200 euro ook drie 4 GB Hitachi Microdrives kunt kopen.
http://www.pretec.com

DrAce

QuotePhil Askey van www.dpreview.com vraagt zich af of je wel zoveel gegevens aan een enkel kaartje wilt toevertrouwen

? Wa's dat nu voor een vraag, natuurlijk wil je dat.
In de jaren 50 (of 60, pin me er niet op vast; kan ook 40 zijn geweest ;D  in elk geval vorige eeuw ) waren er een aantal geleerde deskundigen die voorspelde dat 10MB aan geheugen wel voldoende zou zijn om aan de wereldbehoefte aan electronisch geheugen te voldoen ...

Later -jaren 80- las ik een een boek van A. Tanenbaum dat electronische geheugens boven de 1MB beinvloed konden worden door alpha straling uit de ruimte. ? Wist ik veel dat dat, ten tijde dat zijn boek geschreven werd, geheugens waren die niet alleen qua capaciteit maar ook fysiek heel groot waren. Inderdaad, dan wil je niet zoveel gegevens kwijt op 1 medium.

Een jaar of 4 - 5 geleden struinde ik over de pc dumpdag in de rai en zag dat er voor 800 gulden harde schijven werden aangeboden van maar liefst 6GB! Wat moet je daar nou mee, dacht ik nog ...

Nu denk ik : wat is er nu mooier dan je complete dvd + cd collectie te kunnen comprimeren op enkele van dat soort kaartjes. Ik bedoel, de 100GB of de 1 TB (teringbyte ;D ) kaartjes zullen niet lang op zich laten wachten, wat zullen we zeggen, 5 jaar? Da's toch mooi? En dan lacht iedereen toch om die onnozele 700 MB op een CD rom of de 8 GB op een DL dvd of de 18GB op een Blu ray disc .

Ik kijk er al naar uit sinds de 1e keer dat ik 2001: A space oddessy gezien heb.

Spacebass

Hij doelde meer op relatief gezien wel erg veel geld tov de microdrives...denk  niet dat hij bedoelde dat het te veel geheugen is  ;)

Bill Gates dacht immers ooit weg te kunnen komen met 640 kB geheugen  ;D
Mja over wie heb ik het...de genie die dacht dat Internet "HET" nooit zou worden  ;D

DrAce

Oh...okay.

En ja, Rank Xerox dacht eind 60/begin 70 dat een muis + gui nooit wat zou worden.
En mijn prof gegevensleer dacht dat objectorientatie nooit wat zou worden.
En Philips dacht met video2000 VHS in de blessuretijd te kunnen verslaan, om vervolgens nog voor de warming up cd-i uit te brengen.
En Bill? Ach met zo'n slordige tig miljard mag je toch denken wat je wilt?

Wel, ik ben noch immer melig (houdt dat dan niet op, op zo'n avond?) en post op dit moment maar wat in me opkomt ;)

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik zou met 12Gig toch ook wat moeite hebben. Kaart failure heb ik nog nooit meegemaakt maar oh wee als het gebeurt dan ben je wel ineens HEEL veel kwijt.

Een gemiddelde foto van mijn camera is 5.5-6.5 MB ik kan er gemiddeld 160 kwijt op 1 GB.
Een 3-4GB zou voor mij op DIT moment genoeg zijn om elke dag zonder Xsdrive door te komen, maar veel meer op een vakantie bv zou ik toch niet op een kaartje laten staan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"