Slimme energiemeter stopcontact?

Started by HereIsTom, November 13, 2021, 12:32:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HereIsTom

Quote from: KillerbeeNL on November 18, 2021, 00:05:35
Ik weet niet welke airco je hebt maar misschien is een WiFi module een optie als je deze nog niet hebt.

Mijn LG airco kan ik vanuit een LG app aan/uit zetten  van uit een willekeurige verbinding binnen en buitenshuis.

In de app kan ik per uur/dag/week maand/jaar zien wat de airco heeft verbruikt.

Misschien is dit een optie bij jouw airco installatie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Het is Mitsubitshi SRK35ZS-W, maar de app daarvan zou niet zo best zijn en het verbruik niet weergeven? Daarom heb ik ook geen WiFi module erbij genomen.
Verder had ik gelezen dat airco's zelf in het algemeen het verbruik niet correct doorgeven.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

PascalP

Quote from: HereIsTom on November 13, 2021, 16:51:17
Ok dank voor de tip. Las alleen dat deze stekker maar 10A 2500W is?

De Shelly Plug S is idd tot 2500W, maar er is ook een Shelly Plug (zonder S) en deze is tot 3500W
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

HereIsTom

Quote from: PascalP on November 18, 2021, 10:06:09
De Shelly Plug S is idd tot 2500W, maar er is ook een Shelly Plug (zonder S) en deze is tot 3500W

En hoe werkt de app daarvan, is het een goed duidelijk overzicht van het energie verbruik?
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

PascalP

#28
Zo ziet de app eruit, kunt meerdere ruimtes maken met meerdere devices.
Ook kun je scenario's maken, zo heb ik bijvoorbeeld dat de tuinverlichting aangaat met zonsondergang en uit gaat om 00:00.
Maar behalve dat ook actueel stroomverbruik en over de afgelopen dagen/weken/maanden net wat je wilt.

Voordeel vind ik gewoon via Wifi, dus geen dure Zigbee/Fibaro hubs of wat dan ook nodig, en als je wilt kun je er ook custom FW op flashen, toevoegen aan Domoticz, Home Assistant etc.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

HereIsTom

Quote from: PascalP on November 18, 2021, 14:30:24
Zo ziet de app eruit, kunt meerdere ruimtes maken met meerdere devices.
Ook kun je scenario's maken, zo heb ik bijvoorbeeld dat de tuinverlichting aangaat met zonsondergang en uit gaat om 00:00.
Maar behalve dat ook actueel stroomverbruik en over de afgelopen dagen/weken/maanden net wat je wilt.

Voordeel vind ik gewoon via Wifi, dus geen dure Zigbee/Fibaro hubs of wat dan ook nodig, en als je wilt kun je er ook custom FW op flashen, toevoegen aan Domoticz, Home Assistant etc.

Ok bedankt, dat ziet er goed uit. Ik heb dan ook maar de gewone Shelly Plug 3500W besteld, kijken of het is wat ik zoek.
Ik dus ben ook op zoek naar eentje zonder hubs e.d. maar gewoon via WiFi voor het monitoren van het energie verbruik, dus deze lijkt mij geschikt en ook nog redelijke prijs.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

HereIsTom

Quote from: PascalP on November 18, 2021, 14:30:24
Zo ziet de app eruit, kunt meerdere ruimtes maken met meerdere devices.
Ook kun je scenario's maken, zo heb ik bijvoorbeeld dat de tuinverlichting aangaat met zonsondergang en uit gaat om 00:00.
Maar behalve dat ook actueel stroomverbruik en over de afgelopen dagen/weken/maanden net wat je wilt.

Voordeel vind ik gewoon via Wifi, dus geen dure Zigbee/Fibaro hubs of wat dan ook nodig, en als je wilt kun je er ook custom FW op flashen, toevoegen aan Domoticz, Home Assistant etc.

De MHI SRC/SRK35ZS airco is geïnstalleerd en zit in de Shelly Plug en werkt goed, moet alleen nog eens kijken hoe ik deze in de Home Assistant krijg?


 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W