Tip: Loxjie D50 DAC voor 507,- Euro gratis verzonden

Started by Sjettepet, November 12, 2021, 08:40:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjettepet

Ik heb zojuist na 5 minuten googlen een Loxjie D50 DAC besteld voor 507,- Euro inclusief verzending vanuit Europa.
Dit is m.i. een scherpe prijs voor deze zeer goed geteste DAC, die bij Loxjie zelf meer dan 600,- Euro kost exclusief verzending.

Reden van aanschaf: vergelijk tussen mijn Roon endpoint via ethernet RAAT en rechtstreekse aansluiting via USB van mijn Rock op de dac.

Ik geloof dat het noemen van de betreffende webshop hier niet geoorloofd is.

Wilde jullie deze tip niet onthouden.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

naish123

Ik heb deze dac een week in huis en klinkt echt heel goed. Ben verbaast over de prijs en prestaties.
Van mij had Bluetooth niet nodig geweest maar het is echt een goede dac.

Sjettepet

Hij meet in elk geval heel goed:

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/loxjie-d50-review-stereo-dac.19528/

In China weten ze inmiddels wel hoe ze goedkoop goed metende DAC's kunnen maken. Over de klank heb ik me nog geen oordeel kunnen vormen.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

naish123

De klank is echt goed. Zit al een paar dagen met verbazing te luisteren. Had uit nieuwsgierigheid besteld om te luisteren en om er later een r2r dac erbij te kopen.
Maar, denk steeds "wat doe ik moeilijk, het geluid is top".

Heel duur hoeft niet altijd heel goed te zijn.

Sjettepet

Ik kan niet wachten! Overigens zit ik toevallig ook stiekem naar ladderdacs te kijken, maar lees daarover verschillende berichten.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

naish123

Over ladder dacs lees ik ook inderdaad verschillende berichten.

Deze Loxjie is bijna hetzelfde als de SMSL M400.

Geertidow

Kijk dan ook eens naar de topping D90SE.
Nieuwe benchmark van audiosciencereview.


Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

naish123

Quote from: Geertidow on November 15, 2021, 16:16:36
Kijk dan ook eens naar de topping D90SE.
Nieuwe benchmark van audiosciencereview.


Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk
Kijk ook (nog) met een schuin oog naar. Weet niet of het een grote verschil gaat zijn(?)
Vandaag de Loxije met usb op de streamer aangesloten. Klinkt voller en meer naar voren dan met coax.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Sjettepet

Mijn Loxjie D50 heeft meer dan een maand (!) tot volle tevredenheid gespeeld.
Vanmorgen haalde ik er een stofdoek over. Dat vond hij duidelijk niet lekker. De muziek veranderde in een harde ruis met klikkende geluiden en mijn Benchmark eindversterker wist niet hoeveel alarmlampjes hij tegelijk moest laten knipperen.
Factory reset, uurtje stroom eraf, andere set, andere ingang, andere uitgang. Conclusie: de Loxjie is na een maand normaal gebruik kassiewijle. Ik heb een mailtje gestuurd naar China, want garantie, maar verwacht er niet heel veel van. Ik houd jullie op de hoogte.
Mijn gloednieuwe Benchmark amp lijkt aan het avontuur geen letsel te hebben overgehouden. Dat was even schrikken.

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

naish123

Tjeemig. Dat is waardeloos. Die van mij was al retour naar Amazon. Niet omdat ie niet functioneerde of verkeerd klonk maar meer dat het tweedehands geen r*k oplevert en er geen ondersteuning is.

Kun je geen verhaal halen bij de verkoper?

Sjettepet

Ik heb de winkel een mail gestuurd. Afwachten...
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Sjettepet

Kleine update: vandaag 'nieuw' exemplaar ontvangen (na terugzending defecte exemplaar). Blijkt niet nieuw maar gebruikt. AB zit vol vlekken en werkt niet. Heb maar weer een mail gestuurd en meteen ook maar een geschil geopend bij Paypal. Geen aanrader toch. Weer wat geleerd.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

naish123

Misschien was wel een foute productie batch. Vandaar de lage prijs.

rho

Ik weet niet waar je 'm gekocht hebt, maar ik zou van die Chinese spullen toch bij iets meer gerenommeerde shops kopen en niet direct gaan zoeken naar de laagste prijs.
Er zijn wel wat plaatsen te vinden met redelijk goeie service. Het risico op een slecht exemplaar is dan wat kleiner. Maar het risico blijft wel groter dan bij de meeste Europese merken. Dan betaal je wel echt stukken meer voor vaak veel mindere objectieve prestaties. (niet altijd, maar wel heel erg vaak) Ik vind het vaak wel het risico waard om iets dat in de Shenzen regio is ontworpen aan te schaffen.

Sjettepet

Ik zal de naam hier niet noemen maar volgens mij heb ik hem wel gekocht bij de officiƫle outlet van Loxjie en SMSL. Dat is ook het enige dat ze aanbieden op hun site.

De logistieke afhandeling verliep via Amazon. Daar hebben ze volgens de leverancier een fout gemaakt en mij een 'open doos' exemplaar toegezonden. Ik kreeg prompt een nieuwe AB toegezonden en 15% van het aankoopbedrag via Paypal teruggestort.

Dat vind ik dan al met al wel weer netjes.

Nu weer muziek luisteren: of het de verdiensten van de AK 4499 zijn weet ik niet maar de Loxjie geeft een nette ongekleurde AD omzetting en is prettig in de omgang.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Sjettepet

Misschien heb ik jouw exemplaar nu wel naish123... heb jij toevallig de AB in de koffie laten vallen?  ;D
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

naish123

Quote from: Sjettepet on January 18, 2022, 07:37:42
Misschien heb ik jouw exemplaar nu wel naish123... heb jij toevallig de AB in de koffie laten vallen?  ;D
[emoji16] nee, denk het niet. Die van mij was puntgaaf toen ik 'm terug stuurde naar Amazon.

rho

Quote from: Sjettepet on January 18, 2022, 07:35:22
Ik zal de naam hier niet noemen maar volgens mij heb ik hem wel gekocht bij de officiƫle outlet van Loxjie en SMSL. Dat is ook het enige dat ze aanbieden op hun site.

De logistieke afhandeling verliep via Amazon. Daar hebben ze volgens de leverancier een fout gemaakt en mij een 'open doos' exemplaar toegezonden. Ik kreeg prompt een nieuwe AB toegezonden en 15% van het aankoopbedrag via Paypal teruggestort.

Dat vind ik dan al met al wel weer netjes.

Nu weer muziek luisteren: of het de verdiensten van de AK 4499 zijn weet ik niet maar de Loxjie geeft een nette ongekleurde AD omzetting en is prettig in de omgang.
Goed dat je tevreden bent met de oplossing die ze hebben aangeboden.
Dan heb je op zich wel een hele mooie DAC voor een hele net prijs nu.