Dirac live full license.

Started by wazzie, January 19, 2022, 10:03:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wazzie

Goedendag allen, ben al een tijdje lid, wat mij eigenlijk was vergaan, maar ik heb hier een eerste vraag.
Ik ben in bezit van een Nad T778, en b&w 704s2 als front, als center de b&w htm72 en surround de b&w 707 een sub van Dali E12F en gelukkig fijne buren.
Ik ben al tijdje bezig met Dirac live (LE) middels een umik-1 microfoon te experimenteren wat buiten gestoei met veel te harde sub prima gaat, maar dat is iets waar ik vast ooit uit ga komen wat de oorzaak daarvan is.
Mijn vraag is eigenlijk of het het de moeite om een full license aan te schaffen van Dirac.
Is dat duidelijk hoorbaar in een huiskamer, of valt dat te verdoezelen.

Mvg Wazquen.

(Als dit verkeerde topic is dan hoor ik het wel)

Spekkie99

De meest grote problemen zitten vaak in de lage tonen maar ik vond het zelf wel veel toevoegen voor de hogere frequenties.

Speakers verdwijnen echt en geeft een verfijning en rust. Ik had een 758 en nu sinds kort terug naar stereo een 658. Bij de laatste moet ik het nog goed inregelen.

Bevalt de 778?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

wazzie

Dank voor de reactie, als dat zo is wat jij zegt dan vind ik het al de moeite waard.
Speakers moeten zuiver detailrijk en verfijnt warm klinken, genoeg reden om ooit een full license aan te schaffen..

Wat betreft de vraag of de t778 bevalt, hij fantastisch, echt een beest, ideale aanwinst voor een thuisbioscoop en met het zelfde gemak ook puur voor muziek.
Een echte alles kunner.
Het enige wat ik een beetje vervelend vind is steeds die tik in de speakers bij het aan zetten.
Maar ja, als dat alles is..

Kerre

Quote from: wazzie on January 19, 2022, 13:12:49
Dank voor de reactie, als dat zo is wat jij zegt dan vind ik het al de moeite waard.
Speakers moeten zuiver detailrijk en verfijnt warm klinken, genoeg reden om ooit een full license aan te schaffen..

Wat betreft de vraag of de t778 bevalt, hij fantastisch, echt een beest, ideale aanwinst voor een thuisbioscoop en met het zelfde gemak ook puur voor muziek.
Een echte alles kunner.
Het enige wat ik een beetje vervelend vind is steeds die tik in de speakers bij het aan zetten.
Maar ja, als dat alles is..

Die tik is dat enkel bij het aanzetten of iedere keer als het geluid wordt onderbroken. (Pauze, stoppen met afspelen)?
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

wazzie

#4

Alleen bij aanzetten van de receiver, het gebeurde bij het bi wired aansluiten van de front speakers.