Mijmeren over een 'de perfecte' streamer - Auralic met Hoer-wege voeding

Started by sandervg, November 11, 2021, 21:20:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

... ach, momenteel zittende in de sweetspot, luisteren naar slechts internetradio (Top 2000) word ik bij herhaling verrast door hoe goed het nu klinkt. Goed = goed, hetgeen overigens niet wil zeggen dat ik geen wensen meer heb, :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Zo ken ik je weer.[emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

sandervg

Quote from: Kingpin on December 29, 2021, 15:25:17
Begrijp ik nu goed dat je met de Auralic het volume bepaald, ipv 100% uit ?
Kan beide: fixed 100% uitsturen of volume met de Auralic digitaal regelen
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Kingpin

Quote from: sandervg on December 29, 2021, 16:42:32
Kan beide: fixed 100% uitsturen of volume met de Auralic digitaal regelen
Technisch gezien zou 100% uit vanaf de Auralic beter zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

sandervg

Quote from: Kingpin on December 29, 2021, 17:43:37
Technisch gezien zou 100% uit vanaf de Auralic beter zijn.
Ja, in principe wel. Ik heb het destijds met m'n squeezebox getest en kon echt geen verschil horen (binnen redelijke grenzen). En als ik 'm echt veel zachter zet is het toch alleen achtergrondmuziek geworden.

Ik gebruik deze feature omdat mijn versterker geen AB heeft en slechts een manuele volume regeling heeft met 12 standen en dat is vaak niet genoeg (standje X net te zacht, standje X+1 net te hard). Hier is voor gekozen om de versterker 100% dubbel mono uit te voeren (dus ik heb ook 2 volume knoppen op de versterker :))
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Maximus_Aurelius

Quote from: Xander32 on December 29, 2021, 15:19:13
Daar kan ik mij zo weinig bij voorstellen, een zekering welke een behoorlijk verschil brengt in sq
Is die eenvoudig om te wisselen. Zonder dat je iets moet open schroeven?

Dat is bij elk apparaat anders.
Bij mijn Lindemann 858 zitten ze aan de achterkant. Even loshalen en hupsakee insteken en gaan met die banaan.
De voorversterker moest ik de bovenkant ervan halen.

Quote from: dre73 on December 29, 2021, 15:26:52
Het blijft een lastig verhaal om te verklaren....
Maar ik hoorde ook behoorlijk verschil met de andere zekeringen.

Hier ook en geen klein verschil. Maar goed bij sommige kan dat niet. Daar houden we het dan bij  ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

brt

Quote from: Xander32 on December 29, 2021, 15:38:41
... ach, momenteel zittende in de sweetspot, luisteren naar slechts internetradio (Top 2000) word ik bij herhaling verrast door hoe goed het nu klinkt. Goed = goed, hetgeen overigens niet wil zeggen dat ik geen wensen meer heb, :)

Mij verbaasde het dan weer hoe zeer het laag werd aangezet, was echt boomerig met die radio compressie.

Over die zekeringen: via Peacock Audio kun je zo'n zekering bestellen en retourneren als je het effect vindt tegenvallen.
Ik heb 4 SR Oranges in mijn set en word er een beetje moe van dat er wéér een upgrade is in de vorm van de Purple, maar ja, die had ik kunnen zien aankomen. Ik vind het verschil wel goed te horen, en dat voor een relatief vriendelijk bedrag.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Wij hebben duidelijk beide andere verwachtingen tijdens het luisteren naar muziek. De Top 2000 is voor mij een stukje nostalgie en ook al zou ik het via een wekkerradio moeten luisteren, dan geniet ik er nog van.

Op zulke momenten ben ik in het geheel niet bezig met "imperfecties" van het geluid.
Dat ben ik met de huidige set sowieso niet meer besef ik mij.

Dank voor het delen van jouw ervaringen met de zekeringen, helder 👍🏻 Ik kan het me voorstellen dat het irritant is dat er weer een nieuwe varaint op de markt is. Maar ook na die gaat er vast nog weer één komen 😉


Quote from: brt on January  4, 2022, 23:06:50
Mij verbaasde het dan weer hoe zeer het laag werd aangezet, was echt boomerig met die radio compressie.

Over die zekeringen: via Peacock Audio kun je zo'n zekering bestellen en retourneren als je het effect vindt tegenvallen.
Ik heb 4 SR Oranges in mijn set en word er een beetje moe van dat er wéér een upgrade is in de vorm van de Purple, maar ja, die had ik kunnen zien aankomen. Ik vind het verschil wel goed te horen, en dat voor een relatief vriendelijk bedrag.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: Xander32 on January  5, 2022, 06:27:53
Wij hebben duidelijk beide andere verwachtingen tijdens het luisteren naar muziek. De Top 2000 is voor mij een stukje nostalgie en ook al zou ik het via een wekkerradio moeten luisteren, dan geniet ik er nog van.

Op zulke momenten ben ik in het geheel niet bezig met "imperfecties" van het geluid.
Dat ben ik met de huidige set sowieso niet meer besef ik mij.

Dank voor het delen van jouw ervaringen met de zekeringen, helder 👍🏻 Ik kan het me voorstellen dat het irritant is dat er weer een nieuwe varaint op de markt is. Maar ook na die gaat er vast nog weer één komen 😉

Het is idd irritant dat er al weer een nieuwe is, maar ja, als je ze wilt moet je toch een kéér instappen, met de kans dat er al snel weer een nieuwe versie is.

Mbt de Top2000, ik snap helemaal dat je er zo instaat, en dat is natuurlijk ook helemaal prima. Het viel mij gewoon op dat het behoorlijk aangezet, gecompressed klonk toen ik het even met mijn installatie draaide, maar mijn vrouw heeft het ook veel gedraaid op haar telefoon of de BlueSound Pulse Mini en dan was het ook prima te beluisteren hoor; dan luister ik ook veel minder kritisch.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Vhond

Ben nu toch wel benieuwd of een Hoerwege voeding meer doet in een G1 dan in G2/G2.1

Hoerwege zelf vindt de G1 overigens op veel vlakken 'echter'/minder overdreven klinken dan de G2...

holco

Rene van Es (recensist van oa Hifi.nl) heeft voor zijn Auralic Aries G1 ook een hoer-wege voeding besteld, is te volgen op Facebook in de High-end Audio Nederland group.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

sandervg

De Aries G1 lijkt erg op de Femto volgens de fabrikant zelf. Ik denk dat een Femto met SBooster mooier zal klinken dan de G1 (heb ik door een aantal eigenaren op fora ook gelezen). Geen idee hoe zich dat verhoud tot een G2. Wat ik structureel lees op internet is dat de G1 'dunner' klinkt. Dan snap ik de match met Hoerwege iets beter. Nogmaals: ik hoorde weinig verschil maar ALS ik al verschil hoorde klonk het met de Hoerwege wat 'vetter'. Mogelijk dat een G1 daar meer bij gebaat is dan een G2.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vhond

Quote from: sandervg on January  5, 2022, 20:43:45
De Aries G1 lijkt erg op de Femto volgens de fabrikant zelf. Ik denk dat een Femto met SBooster mooier zal klinken dan de G1 (heb ik door een aantal eigenaren op fora ook gelezen). Geen idee hoe zich dat verhoud tot een G2. Wat ik structureel lees op internet is dat de G1 'dunner' klinkt. Dan snap ik de match met Hoerwege iets beter. Nogmaals: ik hoorde weinig verschil maar ALS ik al verschil hoorde klonk het met de Hoerwege wat 'vetter'. Mogelijk dat een G1 daar meer bij gebaat is dan een G2.

Ben wel benieuwd naar welke fora?

Leeuwarden

Quote from: sandervg on January  5, 2022, 20:43:45
De Aries G1 lijkt erg op de Femto volgens de fabrikant zelf. Ik denk dat een Femto met SBooster mooier zal klinken dan de G1 (heb ik door een aantal eigenaren op fora ook gelezen). Geen idee hoe zich dat verhoud tot een G2. Wat ik structureel lees op internet is dat de G1 'dunner' klinkt. Dan snap ik de match met Hoerwege iets beter. Nogmaals: ik hoorde weinig verschil maar ALS ik al verschil hoorde klonk het met de Hoerwege wat 'vetter'. Mogelijk dat een G1 daar meer bij gebaat is dan een G2.


Van Femto naar G1 gegaan. In mijn optiek een groot verschil in het voordeel van de G1. Op de Femto ook een Sbooster geprobeerd. Ik had zelf voor een paar tientjes ook een voeding op basis van een of ander printje met een regelaar erop. En die deed het beduidend beter dan de Sbooster.

sandervg

Quote from: Vhond on January  6, 2022, 08:16:45
Ben wel benieuwd naar welke fora?
Meeste op het Auralic forum zelf. Daar heeft de fabrikant ook in percentages aangegeven hoe groot het kwaliteitsverschil is tussen Femto, G1 en G2 op USB en op SPDIF. Zie pagina 2 in dit draadje voor het overzicht dat ik van het forum heb geplukt. Weet verder niet precies wat ik waar destijds ben tegen gekomen. Heb net even wat zitten googlen of ik nog wat snel kon vinden. Heb nog wel deze gevonden: https://www.lexicommultimedia.nl/review/lumin-u1-mini-auralic-aries-g1-twee-streamers-zij-aan-zij/  Ook daar vinden ze de G1 dunner klinken, maar dan in vergelijking met de Lumin. Dit was een vrij consistent beeld dat ik kreeg van meerdere bronnen. Ik heb de G1 zelf niet gehoord of vergeleken met de G2, dus ik weet niet in hoeverre het waar is en hoe groot het verschil is.

Quote from: Leeuwarden on January  6, 2022, 09:20:10
Van Femto naar G1 gegaan. In mijn optiek een groot verschil in het voordeel van de G1. Op de Femto ook een Sbooster geprobeerd. Ik had zelf voor een paar tientjes ook een voeding op basis van een of ander printje met een regelaar erop. En die deed het beduidend beter dan de Sbooster.
Leuk om te lezen  :). Heb zelf best lang ook getwijfeld om voor een Femto met SBooster te gaan en als ik jouw bijdrage lees heb ik een goede keuze gemaakt  :). Voor mij is de G2 extra interessant tov de G1 omdat ik de SPDIF gebruik (mijn DAC heeft geen USB ingang). En juist de SPDIF is volgens de ontwerper in de G2 veel beter geworden.

Ik ben zelf ook geen fan van de (nieuwe) SBooster. Destijds voor mijn squeezebox was dat de eerste voeding die afviel voor mij. Ik meen me te herinneren dat ik de oude ook een stuk natuurlijker vond klinken dan de nieuwe, maar er waren sowieso mooiere voedingen zoals de Farad of de Uptone LPS voeding.


Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

fasteddie

Quote from: PietDV on November 14, 2021, 23:22:20
Al eens gedacht aan een Rose Hifi RS150 ? Goed klinkend en mooi toestel dat zeer intutief te bedienen is. Roon endpoint...
(Ik denk er zelf ook een aan te schaffen)

En Piet....staat de Rose  al in de kast?

DM

Zag vandaag de review van Rene van Es over de Hoerwege voedingsupgrade, die was vrij helder en duidelijk!

fugazi_2009

Quote from: DM on January 17, 2022, 20:44:03
Zag vandaag de review van Rene van Es over de Hoerwege voedingsupgrade, die was vrij helder en duidelijk!
Linkje?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

DM

Quote from: fugazi_2009 on January 17, 2022, 21:04:09
Linkje?

Ik weet niet of ik hier een link naar een gesloten FB-groep kan plaatsen. Mocht je er zitten: Facebook/High-end Audio Nederland

Hij opent met 'Lees s.v.p. het hele verhaal en doe niet aan cherry picking want dan sta je wellicht op het verkeerde been.' Dus samenvatten is niet handig en ik ga niet zijn content kopiëren zonder zijn toestemming...

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

holco

Ik heb dat review met toestemming van Rene van Es in mijn topic geplaatst.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

brt

Quote from: holco on January 17, 2022, 21:23:22
Ik heb dat review met toestemming van Rene van Es in mijn topic geplaatst.

Netjes dat je dat ff gevraagd hebt, Mario.
Herken je je in zijn bevindingen?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

holco

Ik herken het zeker wel, maar ben zelf geen ster in hoe iets klinkt goed te beschrijven, ik heb die van mij even naar boven gehaald.

Quote from: holco on July 24, 2021, 14:41:18
De hoer-wege voeding zit erin, piece of cake (als er behoefte aan is zal ik wel wat foto's plaatsen) qua omwissel.

Tja dan de vraag wat brengt het?
Veel dus!! diepte, breedte, pinpoint, definitie in het laag mid en hoog, alles neemt toe, en dan bedoel ik ook duidelijk waarneembaar!!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

brt

Quote from: holco on January 17, 2022, 21:38:28
Ik herken het zeker wel, maar ben zelf geen ster in hoe iets klinkt goed te beschrijven, ik heb die van mij even naar boven gehaald.

René schrijft ook dat het verschil groot is. Mooie upgrade dus voor 500,-!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3