Mijmeren over een 'de perfecte' streamer - Auralic met Hoer-wege voeding

Started by sandervg, November 11, 2021, 21:20:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Unkhman

En op marktplaats staat 'n fraaie demo versie van de Lumin U1 (niet-mini) bij Freakuence
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

oud_account_1

Als het puur om Roon gaat en 0.2 tot 0.5k ook mag, dan zou je een RoPiee systeem kunnen overwegen *.
Raspberry Pi, 3B is voldoende.
Allo DigiOne (Signature)
RoPiee (XL) software
https://ropieee.org/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-measurements-of-allo-digione-signature-and-diyinhk-pro3z.4660/


*Je mag ook mij een donatie doen van 1.7 tot 4.7k  om tussen 2 en 5k te komen :pompom:
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Maximus_Aurelius

Je eigen transport bouwen  ;). En dan een Pink Faun SPDIF bridge erbij.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Waarom niet een originele G1 en G2.1 naar huis halen om in eigen set te vergelijken? Wellicht brengt die eerste reeds al hetgeen je belangrijk vindt.

Quote from: sandervg on November 16, 2021, 08:28:19
Yep... En volgens mij heeft de G2.1 dezelfde voeding als de G1. Ik geloof direct dat de Hoer-wege voeding beide apparaten flink verbetert (ik heb zelf meerdere malen ervaren hoe veel impact goede voeding heeft). Ik heb nergens op het internet een vergelijking kunnen vinden van een G1 met Hoer-wege voeding en een G2.1 met originele voeding. Het zou wel sterk zijn als een Hoerwege voeding een G1 laat klinken als een G2.1 met normale voeding. In de G2.1 zitten toch ander soortige upgrades (juist niet de voeding). Al met al gaat de G1 het niet worden voor mij. Thuis kunnen beluisteren is voor mij een vereiste (het gaat om te veel geld om te gaan gokken) en met de G1 + Hoerwege gaat dat simpelweg niet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

DM

Grimm MU-1 als je nog wat doorspaart, vraagprijzen op hifishark liggen tussen 6500-7250, goed onderhandelen en je hebt een heel heel mooie... Als ik het geld ervoor over had zou ik dat doen.

Maar luidsprekers en DAC bieden voor mij meer ruimte voor verbetering.

H&C Hifi


Pjotr27

Ik hoor erg goede verhalen over de SMSL SD-9 (kost slechts 400 euro), maar ook de Soundware 300 REF schijnt echt heel mooi te klinken.  Beide zijn Chinese merken, misschien is dat een belemmering, maar ze zijn wel redelijk makkelijk te koop in Europa
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

MichielB

Quote from: DM on November 17, 2021, 15:42:32
Grimm MU-1 als je nog wat doorspaart, vraagprijzen op hifishark liggen tussen 6500-7250, goed onderhandelen en je hebt een heel heel mooie… Als ik het geld ervoor over had zou ik dat doen.

Maar luidsprekers en DAC bieden voor mij meer ruimte voor verbetering.

De nieuwe x-odos xo|stream pro gaat de Grimm ver voorbij, rijkere en completere sound.
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

sandervg

De keuze is gemaakt  :pompom:  Het is een Auralic Aries G2 geworden. Kort verslagje voor wie het interessant vind.

De beluisterde apparaten zijn een gemodificeerde squeezebox classic met uptone LPS 1.2 batterijvoeding, een Bricasti M5, een Auralic G2 en een Auralic G2.1. Laat ik vast beginnen: alle vier streamers van zeer hoog niveau en de verschillen zijn er wel maar niet bizar groot. Ik vond de verschillen vergelijkbaar met toen ik een voeding zocht voor de Squeezebox. Overigens, heb ik alles blind geluisterd om niet beïnvloed te worden door wat ik denk te gaan horen.

Ook goed om de context te kennen: ik was volstrekt gelukkig met de Squeezebox, maar deze begon steeds meer keuren te krijgen en was bijna niet meer te verbinden met het netwerk. Soms duurder het een half uur om verbinding te krijgen. Dus er moest vroeg of laat een vervanger komen.

De Bricasti had ik eerst vergeleken met de Squeezebox. Eerste indruk was: wat een GROOT verschil! Echt bizar! De Bricasti klonk dof, het laag was rommelig en het hoog was verdwenen. Dit kon natuurlijk niet dus de vraag was: wat gaat hier fout? Het duurde even voordat ik me realiseerde dat ik 'room correctie' heb ingesteld met de squeezebox (met Roon) en als je een nieuw endpoint installeert staat de room correctie natuurlijk standaard niet ingesteld. Deze snel ingesteld en toen lagen ze ineens HEEEL dicht bij elkaar. Wel weer schokkend wat je met room correction van Roon kunt bereiken! Mijn beste upgrade ever! Anyway, het luisteren kon beginnen.... De verschillen waren uitermate klein. De Bricasti zou een zeer waardige vervanger zijn voor de Squeezebox. Hij won het van de Squeezebox op rust en strakheid van de bas. Het hoog was wat ook schoner, het was gewoon wat zuiverder. De Squeezebox heeft soms net een wat digitaal randje dat de Bricasti niet had. Daar stond tegenover dat het beeld van de Squeezebox vaak net wat mooier was (wat breeder/dieper) en de Squeezebox klonk iets levendiger (wellicht de andere kant van 'minder strak'?). Soms kon ik ook helemaal geen verschil horen bij een nummer en de verschillen waren sowieso klein. Al met al een waardige vervanger, waarbij sommige zaken beter klinken en sommige iets minder. Ik was op zich al heel blij dat er tegenwoordiger streamers zijn die op dit niveau spelen. Toen ik m'n Squeezebox liet modificeren bestonden dergelijke apparaten niet. Of de Bricasti de 'perfecte streamer is ' weet ik niet, maar mocht de zoektocht verder niets opleveren, dan zou het de Bricasti worden en daar zou ik prima gelukkig mee zijn. Die rust en de strakheid waren echt heel prettig en het apparaat speelt gewoon op zeer hoog niveau!

Auralic G2.1 was de volgende kandidaat. Ook deze kon ik thuis beluisteren. Deze scoorde vooral hoge ogen op het beeld: een stuk breder dan de Squeezebox. Een orkest kreeg ineens de afmetingen van een orkest! Dat had ik nog niet eerder gehoord. Ook kregen instrumenten een betere, duidelijkere plaats in het beeld. Dit is al niet de sterkste eigenschap van de Audio Note luidsprekers, en dus een waardevolle verbetering. Het klonk schoon, betrokken en dynamisch en ook gedetailleerd. Vooral bij drukke muziek (klassiek en rock) bleef het geheel lekker open en rustiger vergeleken de Squeezebox. Eigenlijk speelde de G2.1 op alle fronten gewoon een niveau hoger dan de Squeezebox. Alleen af en toe leek het hoog iets rafelig, maar dat hoorde ik maar bij een paar nummers. Vooral bij vrouwen stemmen. Op die momenten verlangde ik terug naar de Bricasti ;-). Ik zat alleen wel met een dilema: de prijs. Het is écht heel veel geld en ik was niet overtuigd dat het prijsverschil met de Bricasti ook in verhouding stond met het verschil in kwaliteit wat ik hoorde (of eigenlijk wist ik dat wel: dat was niet het geval). Maar aan de andere kant, als je het eenmaal gehoord hebt, kun je ook maar moeilijk terug  ;).

Auralic G2. Deze kwam eigenlijk plotseling voorbij. Dit is de voorganger van de G2.1 en wordt niet meer gemaakt. Ik kon nog een mooie exemplaar kopen in België. De verschillen zijn beperkt: hij levert wat meer stroom voor de USB uitgang en de harde schijf die ik beide niet gebruik, er is wat extra afscherming van binnen (dat volgens mij alleen relevant is als je een magnetische harde schijf zou installeren wat ik sowieso niet verstandig vind in een streamer) en de dempende voetjes / chassis zijn wat aangepast. Ik kon me niet voorstellen dat ik dat verschil zou gaan horen en heb de gok genomen. Op en neer naar België en vervolgens vergelijken met de G2.1 die ik nog thuis had staan. De klank was héél erg gelijk en bij de meeste nummers kon ik blind geluisterd niet vaststellen wat het verschil was. Soms dacht ik een verschil te horen, maar bij de ABX methode bleek het gewoon gokken te zijn (toch maar goed dat ik blind luister). Op één puntje na.... Bij de nummers waarbij het hoog bij de G2.1 soms wat 'rafelig' klonk was dit bij de G2 minder. Ook hier, kon ik het maar bij een paar nummers horen. En dit verschil kon ik er met blind luisteren steeds haarfijn uithalen. Maar toch heel bizar. Ik heb echt geen idee hoe dat kan, want een stem kan niet 'rafelig' worden door extra afscherming te gebruiken of betere voetjes te monteren lijkt me, maar goed, voor mijn oren pakt dat positief uit.

Dus de G2 is een blijver. De volgende stap wordt om een hoer-wege voeding uit te proberen. Deze is op proef te krijgen en ik heb in het verleden al mogen ervaring hoeveel verschil een voeding kan betekenen voor een streamer. Ik ben erg benieuwd of dat de streamer naar een  nog hoger niveau gaat tillen. Als ik tzt een Hoer wege voeding heb uitgeprobeerd zal ik dit topic verder aanvullen. Kan wel even duren, want heb even andere dingen gepland staan.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Peerless Monster

#35
Mooi geschreven Sander!
Ik zit nu ook met een aangekochte Altair G1 gewoon het instapmodel, maar met eigen DAC. Puur om die eens te vergelijken met de Bricasti. Ze zitten elkaar qua nieuwwaarde niet eens gek van elkaar. 2400 vs 3000. Maar dan is de bricasti toch wel stuk muziekaler/vloeiender.
De Auralic is heel hard in het hoog. Totale verfijning is het niet. Wel lekker veel detaillering, maar in mijn oren wat lomp.

De G2 is dan echt wel een juiste stap denk ik voor je, maar ook flink duurder, dan de Bricasti nog.
Veel luisterplezier man!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

Je hebt er, van het vergelijk, echt werk van gemaakt en wat een duidelijk, prettig leesbaar verslag ook, super  :thumbs-up: Heel veel muziekplezier gewenst 🎶 en jouw ervaringen met de Hoer-Wege voeding zien we t.z.t. graag tegemoet!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sandervg

Quote from: Peerless Monster on November 29, 2021, 00:02:26
Mooi geschreven Sander!
Ik zit nu ook met een aangekochte Altair G1 gewoon het instapmodel, maar met eigen DAC. Puur om die eens te vergelijken met de Bricasti. Ze zitten elkaar qua nieuwwaarde niet eens gek van elkaar. 2400 vs 3000. Maar dan is de bricasti toch wel stuk muziekaler/vloeiender.
De Auralic is heel hard in het hoog. Totale verfijning is het niet. Wel lekker veel detaillering, maar in mijn oren wat lomp.

De G2 is dan echt wel een juiste stap denk ik voor je, maar ook flink duurder, dan de Bricasti nog.
Veel luisterplezier man!
Ja, de G2 is zeker een pak duurder! Wat ik niet wist is dat de G1 eigenlijk gewoon een Aries Femto is met wat kleine verbeteringen. De maker geeft aan dat de G1 slechts 10% beter klinkt dan de Femto. En op internet lees ik eigenlijk consequent dat de Aries Femto met SBooster de G1 verslaat juist op die zaken die je minder fraai vindt aan de G1. Je zou eens een Aries Femto met Sbooster naast de Bricasti kunnen houden. Ik verwacht dat deze combi dicht bij elkaar gaat liggen.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Peerless Monster

De G2 is ook weer net een G1 begreep ik ook. Dus het zullen ook geen dramatische verschillen zijn denk ik. Maar net even wat meer aandacht voor de componentjes en vooral de kast en je hebt een G2. Maar die voeding zal wel verschil gaan uitmaken denk ik.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

sandervg

Dit vond ik wel interessant: Xuanqian van AURALiC geeft aan hoe de kwaliteit van de verschillende Aries producten (Mini, Femto, G1 en G2)  zich tot elkaar verhouden over USB en SPDIF. Jammer dat de G2.1 er nog niet bij staat, maar ik vermoed - ook op basis van mijn eigen ervaringen - dat dit weer een erg klein verschil is tov de G2.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Peerless Monster

Quote from: sandervg on November 29, 2021, 11:56:55
Dit vond ik wel interessant: Xuanqian van AURALiC geeft aan hoe de kwaliteit van de verschillende Aries producten (Mini, Femto, G1 en G2)  zich tot elkaar verhouden over USB en SPDIF. Jammer dat de G2.1 er nog niet bij staat, maar ik vermoed - ook op basis van mijn eigen ervaringen - dat dit weer een erg klein verschil is tov de G2.

Gaaf.

De persoon waar ik de G1 heb gekocht wilde gaan voor een Rose (hij wist nog niet welke), maar ik las dat Holco en Vergeer72 hier niet al te beste ervaringen hebben met dat merk. Wel jammer want juist zo'n groot display maakt het weer optisch weer mooi.
Ik ga die Altair nog even flink aan de tand voelen, want dit is toch wel erg leuk om de verschillen te ervaren in streamers. 😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

jahtari

Quote from: sandervg on November 29, 2021, 11:56:55
Dit vond ik wel interessant: Xuanqian van AURALiC geeft aan hoe de kwaliteit van de verschillende Aries producten (Mini, Femto, G1 en G2)  zich tot elkaar verhouden over USB en SPDIF. Jammer dat de G2.1 er nog niet bij staat, maar ik vermoed - ook op basis van mijn eigen ervaringen - dat dit weer een erg klein verschil is tov de G2.
En betekent 200% dan dat die betreffende streamer dubbel zo goed klinkt?

Hoe zou je zelf de g2 willen uitdrukken als percentage verbetering en voor welk percentage bepaalt dit jouw uiteindelijke geluid in je set?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

frank2

Quote from: Peerless Monster on November 29, 2021, 12:02:51
Gaaf.

De persoon waar ik de G1 heb gekocht wilde gaan voor een Rose (hij wist nog niet welke), maar ik las dat Holco en Vergeer72 hier niet al te beste ervaringen hebben met dat merk. Wel jammer want juist zo'n groot display maakt het weer optisch weer mooi.
Ik ga die Altair nog even flink aan de tand voelen, want dit is toch wel erg leuk om de verschillen te ervaren in streamers. 😊

Gebruik een sr blue zekering  en de hardheid is weg.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on November 29, 2021, 12:58:55
Gebruik een sr blue zekering  en de hardheid is weg.

Denk je?
Hmmm 🤔 ik ben niet zo van dat soort tweaks Frank.
Heb het idee dat ik dat niet hoor (verschillende keren geprobeerd), maar wie weet.
Is het een forse investering?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

sandervg

Quote from: jahtari on November 29, 2021, 12:18:08
En betekent 200% dan dat die betreffende streamer dubbel zo goed klinkt? Hoe zou je zelf de g2 willen uitdrukken als percentage verbetering en voor welk percentage bepaalt dit jouw uiteindelijke geluid in je set?

Ik vind dat de impact van electronica / kabels etc. vaak veel te veel wordt uitvergroot. Voor mij bepaalt de speaker toch echt 70 - 80% van het uiteindelijke resultaat. Ik heb een paar jaar geleden kabels beluisterd en vergeleken tot een prijs van honderden euro's per meter. Ik hoorde echt maar hele kleine verschillen en ik kon met blind luisteren vaak niet de juiste kabel benoemen en en was vaak niet consistent in m'n keuze / voorkeur. Ik vond de verschillen tussen de voeding van m'n squeezebox veel groter (maar groot is ook hier een relatief begrip). Daar kon ik met blind luisteren de voedingen in 100% van de gevallen juist identificeren, maar dan nog is de ene voeding mooier bij nummer A en de andere bij nummer B (omdat deze bv. meer gebaat is bij rust en een ander nummer juist bij wat meer dynamiek). Dus ja, welke is dan 'het beste'? Dan komt het op voorkeur aan en klinkt het eerder 'anders' dan 'beter'.

Mbt mijn G2: ik durf er geen percentage op te plakken. Ik denk dat je ook niet zo zeer moet lezen dat de G2 2,5 x zo goed klinkt als een G1 op digitaal uit (SPDIF), maar dat het kwaliteitsverschil tussen een G1 en een G2 (op digital out) vele malen groter is dan het verschil tussen een Femto en een G1. En je kunt lezen dat de digital out van de Femto en G1 wat achterblijft en juist deze een flinke boost heeft gekregen in de G2 (fijn voor mij, want die moet ik gebruiken bij m'n DAC  ;D). En als je dus een Femto hebt, is een upgrade naar een G1 zinloos en als je een SBooster bij de Femto hebt ga je er waarschijnlijk op achteruit (ik heb ook een aantal ervaringen lezen met deze conclusie). Als je vanaf een Femto wil upgraden zul je naar de G2 moeten stappen. De Hoer-wege zal daar vast weer een paar procenten bij weten te schrapen. Maar laat ik helder zijn: het geluid in mijn set is echt niet factoren beter geworden hoor. Het zijn procenten waar ik over praat. Zeker hoorbaar en met blind luisteren kon ik de G2.1 (en dus ook G2) in bijna alle gevallen identificeren tov de Squeezebox. Als je echter morgen m'n squeezebox aanzet of een G2 denk ik niet direct zou kunnen vaststellen welke streamer is aangesloten. Daarvoor moet ik ze wel na elkaar vergelijken met elkaar. Zo klein zijn de verschillen wel. En in audioland worden de laatste procenten steeds duurder betaalt helaas.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

holco

De hoer-wege deed echt veel op mijn Aries G1, ben erg benieuwd wat deze op jouw G2 gaat doen, vermoed een blijvertje ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

sandervg

Quote from: frank2 on November 29, 2021, 12:58:55
Gebruik een sr blue zekering  en de hardheid is weg.
Ik heb nooit naar het verschil geluisterd tussen zekeringen in apparatuur, maar ik heb wel ergens het gevoel dat als een zekering zo'n groot verschil maakt dat ineens 'alle hardheid verdwenen is' er iets grondig mis is met het apparaatontwerp en/of de ontwerper (zet die zekering er dan direct in als het zo'n duidelijk groot verschil maakt!). Maar goed, ik heb in de planning staan om in de meterkast m'n alamat te vervangen door een smeltzekering, dus wellicht kom ik er dan op terug als ik daar verschillende zekeringen heb geprobeerd en duidelijke verschillen hoor. De grote Alamat aanpassingen is een kweste van 'geloven' want die kun je natuurlijk niet uitproberen, maar zekeringen zal ik zeker weer blind gaan testen.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

frank2

Quote from: Peerless Monster on November 29, 2021, 13:03:58
Denk je?
Hmmm 🤔 ik ben niet zo van dat soort tweaks Frank.
Heb het idee dat ik dat niet hoor (verschillende keren geprobeerd), maar wie weet.
Is het een forse investering?

Ze waren rond 100 euro, maar er zijn weer betere, dus waarschijnlijk nu goedkoper,  vraag peacockaudio. En ja dat hoor je zeker het verschil is best groot.

En bij peacock  kun je voor aankoop eerst thuis luisteren, kost alleen een postzegel voor retour indien niet bevalt
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Quote from: sandervg on November 29, 2021, 13:10:38
.....maar ik heb wel ergens het gevoel dat als een zekering zo'n groot verschil maakt dat ineens 'alle hardheid verdwenen is' er iets grondig mis is met het apparaatontwerp en/of de ontwerper (zet die zekering er dan direct in als het zo'n duidelijk groot verschil maakt!).....

Als je er van uitgaat dat het klopt wat de luisteraar zegt kan je je bovenstaande afvragen. Als je ervan uitgaat dat het apparaat correct ontworpen is dan ligt de twijfel bij de luisteraar. Eerlijk gezegd vind ik dat laatste meer valide.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: chansig on November 29, 2021, 13:52:36
Als je er van uitgaat dat het klopt wat de luisteraar zegt kan je je bovenstaande afvragen. Als je ervan uitgaat dat het apparaat correct ontworpen is dan ligt de twijfel bij de luisteraar. Eerlijk gezegd vind ik dat laatste meer valide.

Gr. Hans

Heeft puur te maken met de inkoopprijs  van zekering,  glaszekering kost 0,12 cent, een betere vaak enkele tientjes... dus...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren